op 25-09-2020 02:33 PM
Sinds enkele dagen ben ik in het bezit van de Q49Q86TALXXN. Ik merk nu dat er geen video's vanaf mijn NAS in DIVX formaat afgespeeld kunnen worden. In de handleiding wordt dit inderdaad aangegeven. Ik vind dit toch wel heel vreemd. DIVX is/was een bekende videcodecs die nu plotseling niet meer wordt ondersteund. Al mijn oude vakantievideo's kan ik nu niet meer afspelen of ik ben gedwongen ze allemaal naar een ander formaat om te zetten. Belachelijk. Zou dit met een firmware update opgel+ost kunnen worden?
Opgelost! Ga naar oplossing.
25-09-2020 04:33 PM - bewerkt 25-09-2020 04:34 PM
Hoi @monaster , Rein,
Zelf heb ik op mijn Synology NAS Plex geïnstalleerd. Erg mooi, maar lastig om te installeren.
Op de tv kun je dan de Plex client app downloaden. Ook evt. op andere devices.
Als je hulp nodig hebt, dan geef je maar een gil. Zou je misschien je vraag als ✅Oplossing willen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!
Fijn weekend!
25-09-2020 03:54 PM - bewerkt 25-09-2020 03:56 PM
Goedemiddag @monaster ,
Alle Samsung TV's vanaf 2018 ondersteunen geen DIVX en DTS meer. Dus ook niet d.m.v. een firmware-update.
Vraag me niet waarom. Ik ben ook maar een forum member. Misschien voor de aanschaf iets meer research moeten doen.
De enige oplossing is om op de NAS een mediaplayer te installeren. Bijvoorbeeld Plex, Kodi of VLC.
Je hoeft dan niet te converteren..
op 25-09-2020 04:17 PM
Tsja, je gaat er in je onschuld van uit dat zo’n nieuwe TV op dit gebied geen problemen heeft en toch backwards compatible is, dus ook wat oudere codecs blijft ondersteunen. Wellicht dat er toch een update komt die dit oplost. Anders is bekijken of ik VLC op m’n NAS kan krijgen. Geen idee hoe en of dat werkt.
25-09-2020 04:33 PM - bewerkt 25-09-2020 04:34 PM
Hoi @monaster , Rein,
Zelf heb ik op mijn Synology NAS Plex geïnstalleerd. Erg mooi, maar lastig om te installeren.
Op de tv kun je dan de Plex client app downloaden. Ook evt. op andere devices.
Als je hulp nodig hebt, dan geef je maar een gil. Zou je misschien je vraag als ✅Oplossing willen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!
Fijn weekend!