op 26-05-2021 04:19 PM
In bezit van een Samsung QLED 50Q80T (2020), een Samsung soundbar HW Q800T en een Samsung SWA8500S surround kit. Enige tijd kunnen genieten van Q-Symphony met goede ondersteuning van de Surround Kit. Sinds enige dagen brandt er een rood lampje op de soundbar en werkt Q-Symphony niet meer. Geluid via de speakers van de TV of via de soundbar, maar dus niet meer samen! De surround kit laat wel muziek horen, muziek of andere geluiden echter niet meer. Moet ik alles gaan resetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw inregelen? Of is er een simpelere oplossing voorhanden??
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 21-03-2022 07:32 PM
Goedenavond Dick het modelnummer van de tv klopt zoals je beschrijft en ik heb de tv en soundbar al 2 x gereset en probleem was er nog steeds tot ik de originele bijgeleverde HDMI kabel van de soundbar heb vervangen door een audioquest HDMI kabel en het probleem was opgelost
dank voor de hulp
Groet Bob
op 27-05-2021 09:29 AM
Goedemorgen @Henk581 ,
Is de volledige Model Code van de tv QE50Q80TALXXN.?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Over welk rood lampje gaat het?
op 27-05-2021 01:22 PM
Dick goedemiddag,
De genoemde code staat inderdaad achter op de Samsung TV.
Het rode lampje brandt op de soundbar zodra deze wordt ingeschakeld.
Henk Lieman
27-05-2021 02:47 PM - bewerkt 27-05-2021 05:04 PM
Hoi @Henk581 , Henk,
Dat is het Q-Symphony lampje. Heb je het zo aangesloten en op het knoppie gedrukt? Zie plaatje.
Anders de soundbar even spanningsloos zetten. Eventueel de tv resetten.
Bij Instellingen→Algemeen→Resetten
op 21-03-2022 07:18 AM
Hey geeft er iemand soms enig idee hoe het komt dat de Q-symphony plots niet meer werkt telkens als ik de tv heb uitgedaan moet telkens stroom onderbreken en dan werkt het terug en is aangesloten via originele kabel soundbar via HDMI arc tv is Samsung QLED 55Q80A (2021) en soundbar Samsung HW-Q900A ( heeft maanden geen probleem gehad ze zijn maar 3 maand oud ???)
op 21-03-2022 04:38 PM
Goedemiddag @Bobysan
Is de volledige Model Code van de tv QE55Q80AATXXN?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Heb je al met een andere HDMI kabel getest?
Is de firmware van de HW-Q900A up-to-date?
https://www.samsung.com/us/support/answer/ANS00082755/
Zou je de tv en de soundbar willen resetten?
Tv: bij Instellingen→Algemeen→Resetten.
Soundbar: Zorg dat de soundbar is ingeschakeld en druk ten minste 5 seconden tegelijkertijd op de (Volume)-knoppen op de behuizing.
'INIT' verschijnt op de display en de soundbar wordt geïnitialiseerd.
op 21-03-2022 07:32 PM
Goedenavond Dick het modelnummer van de tv klopt zoals je beschrijft en ik heb de tv en soundbar al 2 x gereset en probleem was er nog steeds tot ik de originele bijgeleverde HDMI kabel van de soundbar heb vervangen door een audioquest HDMI kabel en het probleem was opgelost
dank voor de hulp
Groet Bob
op 21-03-2022 07:34 PM