Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Problemen geluid qe55q95t via arc op marantz sr5006

(Onderwerp aangemaakt op: 05-06-2020 09:32 AM)
1089 Weergaven
Brinkman1975
Journeyman
Opties

Ik heb de tv aangesloten via arc op de reciever als de audio instellingen op auto staan krijg ik misvormd geluid, als dit veranderd wordt naar pcm is het gluid goed echter slechts stereo.

Wat kanb het probleem zijn?

0 Likes
10 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Brinkman1975 ,

Is de volledige Model Code van de tv QE55Q95TALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1115.5? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Welk geluid wil je naast stereo horen? Dolby? Wat heb je aangesloten op de Marantz? Boxen?

Bij welk content audio komt dit voor? Bijvoorbeeld bij YouTube, Netflix of gewoon tv kijken?

Een andere en betere setting is om de Marantz optisch te verbinden met een optische (Toslink) kabel.

Beide devices hebben een optische aansluiting. Misschien iets om een keer uit te proberen.

Kabeltje kost bijna niets..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Brinkman1975
Journeyman
Opties

Goedmorgen Dick,

Bedankt voor je reactie.

De modelcode en software versie zijn idd zoals door jouw genoemd.

De tv is via HDMI arc aangesloten op de Marantz op welke natuurlijk boxen zijn aangesloten een 5.0 config.

Met de audio uotvoer op auto het ik alleen normaal geluid als de bron pcm geluid heeft, dus als ik mijn ziggo next(via hdmi op de tv) op pcm zet krijg ik gewoon geluid, echter is dit altijd stereo. Bij de interne apps van de tv heb ik bij de youtube app wel gewoon geluid, dit is vreemd genoeg altijd stereo, dit hoor ik bij het spelen van een speciaal 5.1 test video. Hier krijg ik enkel geuid uit de front speakers. Zodra de bron DD is krijg ik alleen vreemde piep geluidjes. Ok dan laten we de TV het signaal decoderen, maar dit wordt dus ook uitsluitend in stereo doorgestuurd(audio uit op TV pcm).

Met een optische kabel heb ik tot heden nog geen geluid kunnen krijgen, TV geeft aan dat er geen boxen zijn aangesloten.  Verder ook geprobeert met eARC uit en dolby ATMOS uit, ook dit heeft niet mogen helpen.

Groet Niels

0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Hoe is het geluid als jouw Ziggo Next rechtstreeks via hdmi op de Marantz wordt aangesloten? Indien jouw receiver pass-through ondersteund, want dan kan het signaal namelijk ook naar de tv gaan indien de receiver uit staat.

0 Likes
Brinkman1975
Journeyman
Opties

Bedankt voor je reactie,

maar kan je misschien toe lichten wat dit zou oplossen aan het probleem dat de tv geen DD signaal doorgeeft op de ARC?

0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Het enige wat ik kan verzinnen is dat het signaal vanuit de tv niet correct naar de receiver word gestuurd. Door de Ziggo Next box direct op de receiver aan te sluiten kan je dit testen.

Zelf heb ik een tv uit 2012 (phillips, geen smart, geen atmos maar nog wel goed werkend) en zitten mijn KPN itv en blu ray speler via hdmi op de receiver (Denon AVR-X2500H) en gaat daarvandaan het signaal naar de tv. De ARC werkt ook vlekkenloos op deze oude tv. Indien de receiver uit staat gaat het laatstgekozen signaal via pass-trough naar de tv (geluid via tv) met de receiver ingeschakeld kan ik het volume daarvan met de afstandbediening van zowel de tv als de itv ontvanger regelen.

0 Likes
Brinkman1975
Journeyman
Opties

Beste Dick,

Deze middag nog even aan het puzzelen geweest, de optische verbinding is ook gelukt. Hierbij krijg ik wel normaal geluid, echter moet de hdmi uit de reciever, dus bediening via de AB van de tv zit er dan niet meer in, geen optie dus.

0 Likes
Brinkman1975
Journeyman
Opties

Gouwepeer,

Het aansluiten van de ziggo next op de reciever is geen optie omdat de reciever geen 4K ondersteund, en dit ook geen oplossing biedt voor de apps van de tv. En de HDMI verbinding tussen de reciever en de tv behoort gewoon te werken.

Groet Niels.

Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

Heb je die optie wel geprobeerd, puur om uit te sluiten dat het probleem in de Next box of in de receiver zit?

Door zaken uit te sluiten kan je uiteindelijk het probleem vinden.

0 Likes
Brinkman1975
Journeyman
Opties

Gouwepeer,

Ter uitsluiting even geprobbert, maar dan heb ik goed geluid, zoals ook het geval was op mijn oude TV. En ook zonder de ziggo next heb ik geen goed geluid van de netflix app. Dit is echt een probleem met de ARC van de tv, de oude tv deedt het wel goed.

0 Likes