Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Passe-partout instellen ‘the frame’

(Onderwerp aangemaakt op: 18-09-2018 01:41 PM)
10285 Weergaven
Alf-a
Apprentice
Opties

In the frame kan je in principe 3 soorten passe-partouts kiezen: schaduw-mat, modern-mat en zonder. Bij sommige foto’s/kunst werk dit, bij veel anderen kan ik alleen ‘schaduw-mat’ kiezen.

weet iemand waar dit door komt, en (dus) hoe ik de andere opties ook kan kiezen? Het staat niet in de gebruiksaanwijzing.

ik heb de 44inch versie van de frame, firmware is up to date.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @Alf-a en welkom op de Samsung Community! Zijn al de foto's die je test ook van hetzelfde beeldformaat?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
15 Antwoorden
Oplossing
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemiddag @Alf-a en welkom op de Samsung Community! Zijn al de foto's die je test ook van hetzelfde beeldformaat?

0 Likes
Alf-a
Apprentice
Opties

Ja. Ik heb alle foto’s in photoshop formaat 16:9 . 

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dat zou dan in theorie geen verschil moeten maken.. Zou je hier eens willen kijken: Menu > Ondersteuning > Over deze TV, en me vertellen welke software versie je daar ziet staan?

0 Likes
Alf-a
Apprentice
Opties

Ha joeriS,

bedankt voor je reactie. Mijn software versie: t-ktmdeuc-1240.7 c bt-s

komt het formast erg nauwkeurig (op de pixel af?) (zo ja, wat is dan de exacte lengte /breedte?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Nee, formaat is formaat wat dat betreft, zolang de verhoudingen kloppen wordt de afbeelding als het goed is gewoon geschaald naar de dimensies van de TV. Aan de sotware versie zal het in ieder geval ook niet liggen, want dat is naar mijn weten de allernieuwste die je erop hebt staan. Kan je een overeenkomst vinden tussen de afbeeldingen waar je alleen schaduw-mat kunt kiezen? 

0 Likes
Alf-a
Apprentice
Opties

Nee, dat is het vreemde. Het zijn allen foto’s die ik in Adobe lightroom heb opgeslagen, in formaat 9:16. De resolutie varieert wat de uitsnede uit het origineel, maar is steeds tussen 3 en 18 mpixel. Vandaar als jpg heb geëxporteerd en via een USB stick op the frame heb geplaatst (tussen 2 en 10 mb).

ik kan ze een keer allemaal van the frame afhalen, kijken wat dat doet.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Oeeh, Adobe Lightroom, toe maar! Van eigen RAW foto's gemaakt ook? (niet relevant verder, puur persoonlijke interesse) zou je dan ook willen kijken of het verschil maakt als je je foto's opslaat in exact 3840 × 2160? (max. resolutie).

Alf-a
Apprentice
Opties

Het exact instellen van de grootte (pixels) is de oplossing! Prima advies! Alle mats instelbaar nu!

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Jeuj! Fijn om te horen @Alf-a :face-with-tears-of-joy: en tegelijk weer iets nieuws geleerd. Bedankt voor de terugkoppeling en nog ontzettend veel plezier met je Frame gewenst! 

0 Likes