Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

pas gekochte televisie vertoont mankementen

(Onderwerp aangemaakt op: 13-08-2024 07:34 PM)
496 Weergaven
Floortje2004
First Poster
Opties

Hallo allemaal, Wij hebben vorig eind jaar een tv gekocht bij en vorige maand zijn er vlekken verschenen op het beeldscherm. De verkoper weigert garantie te geven en verwijst me door naar samsung. Samsung zegt dat de tv een niet EU model is en verwijst me naar de verkoper. Ik voel mij behoorlijk opgelicht door de verkoper en door Samsung. Hoe moet het nu verder met onze tv? Op de aankoop bon staat 3 jaar garantie...

0 Likes
8 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★
Opties

Goedenavond @Floortje2004 ,

Vervelend allemaal! Hiervoor moet je toch bij de leverancier zijn.
De leverancier is wettelijk verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://business.trustedshops.nl/blog/consumentenrecht

signatureee
Groet, Dick

Floortje2004
First Poster
Opties

Dat is precies wat mijn man heeft gedaan hij is erg lang met hun in gesprek geweest en hun blijven volhouden dat ze het niet gaan repareren en dat het echt via Samsung moet. Maar Samsung wilt of kan het niet omdat de tv een niet EU model is, amerikaans.  Kan jij mij helpen zodat Samsung het voor ons repareert? we betalen wel hoor.

0 Likes
Floortje2004
First Poster
Opties

@Dick, Hoe kan ik samsung toch de reparatie laten uitvoeren?

0 Likes
Autumn2nd
Pathfinder
Opties

Leuk die 3 jaar garantie bij de verkoper. Als zij hun wettelijke verplichtingen niet nakomen, hadden ze ook wel 30 jaar garantie kunnen beloven. @Dick heeft een correct antwoord gegeven, je moet echt bij de verkoper zijn. En die shop weet echt wel dat je niet bij Samsung Nederland terecht kan, omdat zij je een buitenlands model hebben geleverd.

Heb je toevallig een rechtsbijstandsverzekering die je in kunt schakelen?

Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo Floortje2004,

Bedankt voor jouw bericht. Kan je via een privé-bericht jouw aankoopbewijs en de foto van de vlekken met mij delen? Ik kijk het dan intern na.

Met groet,

Ajay

rsz-846676
Diepe745
Navigator
Opties
Klacht indienen bij de ACM , kijk op het internet.
0 Likes
Saskia19787
Student
Opties

@Autumn2ndWaneer doen ze dat wel dan je hoort heel vaak klachten over de verkoper doen aan grijze import en helpen niet waneer de tv stuk gaat mijn moeder had hier een tv gekocht en die ging binnen garantie stuk en gaf ons de koude schouder

0 Likes
Members_de8AKfz
First Poster
Opties

Misschien is het wel een ontwerpfout!

0 Likes