op 13-08-2018 01:12 PM
Oke, the game is on...
Vandaag contact opgenomen.met de verkopende partij, hier het opgetreden probleem geschets m.b.t de paarse vlekken ( nu 3) in het scherm.
Gelijk aangegeven dat ik geenzins van plan ben om mijzelf te laten meetrekken in het standaard protocol van onderzoek naar defect en mij tot verplichte betaling hiervan. Dit nog los van reparatiekosten welke niet mals zullen zijn. Duidelijk aangegeven dat de verkopende partij de verplichting heeft mij, voor de minimaal gestelde economische levensduur, een deugdelijk product te leveren. Dit laatste zeker in overeenstemming met de betaalde prijs voor dit product. Deze verkoper (een groot online warenhuis te ZWOLLE) heeft deze stellingsname intern doorgezet en zal nu aan de bak moeten. Deze afhandeling zal gelijk een controle zijn op hun klanttevrendheids score van 8.7..en wordt dus vervolgd.
13-08-2018 02:21 PM - bewerkt 13-08-2018 02:21 PM
Heel veel succes, hopelijk handelt de verkoper het naar wens af Stel dat het toch niet lukt dan is het altijd nog mogelijk om via Samsung een reparatieverzoek in te dienen (Tegen meerprijs uiteraard gezien je huidige toestel niet meer in de extra geboden fabrieksgarantie vanuit Samsung valt):
https://samsung.com/nl/reparatie/
op 13-08-2018 02:33 PM
17-08-2018 10:31 PM - bewerkt 17-08-2018 10:36 PM
Voortgang:
Na goed en intens contact met verkoper en Samsung.
Scherm wordt vervangen
Ik draag in evenredigheid bij over max reparatie bedrag voor 2/5 deel (waarvoor ik niet eens een 2🖐s toestelletje kan kopen) verkoper neemt 3/5 voor haar rekening. Samsung neemt I.o.m verkoper overige kosten op zich. E.e.a in overeenstemming met de minimaal te verwachten economische levensduur van het aangeschafte product
Mijn belangrijkste argument, Non conformiteits beginsel, is hierbij het uitgangspunt geweest.
So far so good,
De verzonden foto's van het scherm waren hierin voldoende om het euvel te onderkennen en begreep dat ook bezoek aan huis hiervoor vooruitlopend niet noodzakelijk was.
Wordt vervolgd....
op 04-09-2018 10:52 PM
11-12-2018 04:49 PM - bewerkt 11-12-2018 04:54 PM
Ooooops, Ja ik zie dat ik iets te voorbarig heb gereageerd want mijn vraag staat er al op.
Hallo,
Ik heb precies het zelfde met mijn (3jaar oude (Samsung 48JU6770 Curved ultra HD) tv. Kun je me misschien iets meer vertellen hoe het verder is gegaan met je actie tegen de winkel waar je hem gekocht hebt? En met name de - wet duurzaamheid en afhandeling daarvan- ik loop hier tegen het zelfde probleem aan. En natuurlijk buiten de garantie.
Gr Maarten
op 11-12-2018 05:03 PM
op 23-12-2018 12:38 PM
Ik sluit mij aan in de rij. Zelfde toestel gekocht, bij Media Markt in 2016. Al enige tijd stoorde ik mij aan een twee-tal paarse vlekken op het tv schrem. Geconstateerd dat de intensiteit van de vlekken langzaam toeneemt en meer dan storend wordt. vandaag voor het eerst gegoogeld op dit euvel en loop onmiddelijk tegen deze brichten reeks aan. Wat is op dit moment de beste route te volgen inzake garantie enz.? Het lijkt met dit groeiende aantal meldingen een algemeen geconstateerd gebrek aan dit toestel een feit is en zal Samsung verantwoordelijkheid zal moeten nemen.
Graag hoor ik ervaringingen met reparatie garantie traject.
groet Jan