Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Onze oled tv 65" doet raar

(Onderwerp aangemaakt op: 27-11-2021 04:43 PM)
436 Weergaven
RonyBalony
Explorer
Opties

Sinds ik de TV heb verplaatst ( vervangen voor een van 86 ") en opgehangen in onze slaapkamer , lijkt het wel of de tv na het in standby zetten de helft van het scherm niet "uit" gaat ( scheiding precies in het midden verticaal) 

Er is geen beeld wel een nuance-verschil ( donker / licht) en als je aan het scherm komt op het lichte gedeelte, licht het scherm op , terwijl het donkere gedeelte helemaal niet reageert op aanraking ....

Ik weet niet of dit al was toen de TV nog in de woonkamer stond , maar nu hij in de slaapkamer in het donker hangt zie je het duidelijk . 

Als ik de stekker uit het stopcontact haal is het verdwenen  en is het hele scherm zwart. 

Het betreft een  Samsung 4K Ultra HD QLED TV 65Q65R . van net 27 maanden oud. 

Ron 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
RonyBalony
Explorer
Opties

Alles maar zo gelaten heb een slimme stopcontact en kan deze op afstand met de google home aan en uit zetten , dit werkt nu al enkele maanden prima .

Bedankt allen voor jullie bijdrage 

Ron 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

17 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @RonyBalony , Ron,

Merkwaardig. Hoe is de tv opgehangen? M.a.w. welke beugel?
Gaat de IR-sensor op de tv wel op rood? Zou je de tv willen resetten?
Bij Instellingen→Algemeen→Resetten. Kun je een foto van het fenomeen posten?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
RonyBalony
Explorer
Opties

Hoi Dick

Je bent snel ,... dank je wel ... Ik heb oudere muurbeugel die eerst op een Samsung 55" TV zat  gemonteerd , Gewoon een platte beugel op de muur met 2 ophangbeugels op de de TV .

De IR sensor gaat op rood , ik heb geprobeerd een foto te maken maar omdat het donker is ( in de slaapkamer)  kun je het op een foto niet zien .

TV gereset maakt geen verschil ... helaas 

Bedankt 

Ron 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @RonyBalony , Ron,

Altijd snel 😉. Een 65" tv ophangen die eerst aan een 55" tv heeft vastgezeten, lijkt me riskant.
Een 65" is is wel iets zwaarder. Tenzij de beugel ook geschikt is voor groter maten.
Niet te hopen dat er iets is fout gegaan met monteren. Schroeven te diep, etc.
Ik zie de foto morgen wel.

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
RonyBalony
Explorer
Opties

Beste Dick 

De beugel zou geschikt zijn voor TV's  vanaf 40" tot 70 " en zou dus geen probleem moeten zijn  qua gewicht. Wel heb ik iets langere boutjes moeten nemen ivm een tonnetje tussen de TV en de ophangbeugel  ( vanwege de schuinte), ook heb ik meerdere sluitringen gebruikt om de schroefdraad in de TV niet tot het einde te benutten ( ongeveer  2 spoed over) , nu ga ik morgen kijken of dit nog goed zit aan de kant waar het probleem zit ... 

Ron 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hi @RonyBalony , Ron,

Duidelijk! Helemaal loshalen en kijken of het probleem dan weg is, is geen optie?
Wel veel werk en misschien voor niets..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
RonyBalony
Explorer
Opties

Dick,

Het probleem is helaas overdag niet te zien dan komt er teveel daglicht naar binnen ondanks alle gordijnen en deuren dicht 😀😀 Maar ik ga aan het werk hoef ik mij morgen niet te vervelen 😋  Dank voor de tip.. 

Ron 

RonyBalony
Explorer
Opties

@Dick  beste Dick

TV van de wand gehaald boutjes gecontroleerd , bout aan de slechte kant zat strak terwijl de ringen nog los zaten ( andere kant niet) . Bout eruit gehaald meer ringen er tussen en weer handvast gezet , nu zitten de ringen vast en ik zou de bout nog vaster kunnen draaien ( dit niet gedaan) TV weer opgehangen , het is nog niet te zien of het is opgelost ivm teveel licht , maar wat mij opvalt is dat als ik de tv uitzet met de AB hij nu in een keer het scherm uitzet , terwijl hij hiervoor aan de slechte kant nog een extra lichtstreep liet zien .. ben dus hoopvol zal het vanavond laten weten ...... 

Foto zoals het er nu uitziet met extra ringen ... 

Tussenruimte boven ivm scheefstandTussenruimte boven ivm scheefstand

Ron 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @RonyBalony , Ron,

Nou, nou! Lekker aan het hobbyen? Het klinkt in ieder geval hoopvol.
Ben benieuwd naar het resultaat...

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
RonyBalony
Explorer
Opties

@Dick , Dick

Helaas was niet het probleem....

Ron

0 Likes