op
24-08-2021
05:50 PM
- laatst bewerkt op
26-08-2021
11:23 AM
door
Tessa
Beste lezer,
Ik heb sinds een paar dagen problemen met mijn tv de QE55Q7FAMLXXN gekocht in Januari 2018. Het probleem wat ik ervaar is dat het beeld langzaam op zwart gaat, maar dat het geluid wel afgespeeld word.
Je zou dan denken dat het mogelijk aan de tv ligt, maar als ik de one connect stekker uit de one connect box haal, is het beeld perfect en word er ook helder en goed op het beeldscherm weergegeven dat de one connect stekker in de one connect box moet.
Ik vermoed dan ook dat het aan mijn one connect box ligt, de one connect kabel ziet er nog goed uit en heeft geen rare knikken of andere zichtbare problemen. De one connect box wordt ook altijd bloed heet als de tv aan staat en als het beeld weg valt, krijg ik de tv ook niet meer aan en knippert het rode lampje onder de tv.
Ik ben vervolgens online gaan kijken naar een one connect box, maar de BN68-07104D-00 is online nergens te verkrijgen. Ik heb vervolgens op replace direct een one connect box gezien welke ondersteunend zou zijn voor mijn tv: BN96-35817G (https://www.replacedirect.nl/product/p0556011/samsung-one-connect-box-bn96-35817g.html) alleen bij het ontvangen van het product kwam ik er achter dat het om een andere one connect aansluiting had, terwijl op de website stond dat deze ondersteund werd. (Product retour)
Oplossing is natuurlijk een Samsung monteur laten komen... In de tussen tijd ga ik mijn tv resetten in de hoop dat dat de oplossing is. Maar is er misschien nog een andere one connect box welke wel zou moeten werken op mijn tv? Ik heb ook al bij de samsung onderdelen website gekeken, ook daar is geen losse one connect box te koop.
op 24-08-2021 06:05 PM
Je zou er 1 van marktplaats af kunnen halen!
24-08-2021 06:39 PM - bewerkt 24-08-2021 07:12 PM
Goedenavond @Shan1986 ,
In principe heeft elke tv z'n eigen One Connect Box, dus oppassen met spullen van Marktplaats.
Waarschijnlijk klopt de info op ReplaceDirect niet. De BN96-35817G is geschikt voor de Samsung JU & JS serie. Eigenlijk moet je hiervoor bij de leverancier zijn.
Als de fabrieksgarantie voorbij is, betekent dit niet dat je geen rechten meer hebt.
Er is ook nog wettelijke garantie. De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.
3 jaar is niet de normale levensduur van een OCB. Dit is dus geen deugdelijk product.
De leverancier is in deze verantwoordelijk. Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://www.conformiteit.nl/
op 24-08-2021 07:30 PM
Beste Dick,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de tv op dit moment gereset en ik hoop daarmee het probleem te hebben verholpen. Mocht dat niet het geval zijn, neem ik contact op met de leverancier.
op 24-08-2021 07:32 PM
Hoi @Shan1986 ,
Mooi opgelost! Houd het voorlopig even in de gaten. Anders weer even melden.
Zou je misschien het topic als Opgelost ✅ willen markeren?
Bij Opties op Accepteer Oplossing klikken. Thanks!
Fijne avond!
op 25-08-2021 10:35 AM
Beste Dick,
Helaas was dat niet de oplossing, Media Markt gaat aan huis komen en kijken wat het probleem is.
op 25-08-2021 10:38 AM
Hoi @Shan1986 ,
Vervelend dat het niet is opgelost!
Hopelijk kan MediaMarkt het naar behoren verhelpen.
Houd je ons even op de hoogte van de voortgang?
Fijne dag!