Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

One connect box herkent ziggo media box next niet

(Onderwerp aangemaakt op: 05-07-2022 11:49 AM)
2734 Weergaven
RicardoG
Apprentice
Opties

Goedendag, ik heb deze week een nieuwe Samsung QE65QN95A TV gekocht (modeljaar 2021, 4k 100 Hz model) en heb verwoed geprobeerd deze aan te sluiten op mijn Mediabox Next. De vorige TV (een Samsung uhd led 50 Hz tv) werkte prima samen met de media box next. De nieuwe TV heeft een 'losse' one connect box waar alle randapparatuur op moet worden aangesloten. Dat heb ik gedaan. Alleen de coax kabel heb ik wel in de mediabox laten zitten. De media box is op de samsung connector aangesloten met de high speed HDMI kabel die ik in 2020 bij de media box next van Ziggo bijgeleverd had gekregen. De TV is geïnstalleerd en de internetverbinding en de geïnstalleerde apps werken wel (ik heb bijvoorbeeld prima beeld en geluid van Disney plus) maar de media box staat volgens de TV niet aan (hij ziet geen signaal lijkt het) terwijl hij wel aan staat. Ik krijg dus totaal geen beeld en geluid wat betreft de kabel TV. Hetzelfde geldt voor mijn soundbar (die ik al had en prima werkte met de oude TV) die met de HDMI op de juiste poort in de samsung connector is gestopt. Ook die lijkt de TV niet te zien. Weet iemand misschien wat ik fout doe? Kan het aan de HDMI kabels liggen die ineens niet goed meer zijn? Of is er wellicht iets anders aan de hand? 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
RicardoG
Apprentice
Opties

Yes ze hebben een omruil voorgesteld. Ik ben nu maar gegaan voor het model 'eronder' de 92A zonder de one connect box. En die deed het direct goed, dus het lag niet aan mij gelukkig maar aan de one connect box en/of invisible cable. 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @RicardoG ,

Gaat het over de QE65QN95AATXXN? Deze code staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Heb je al met andere kabels getest? Over welke soundbar gaat het? Het zou een defecte Invisible Cable kunnen.
Zit die goed in de One Connect Box en de tv? Geen knikken erin?

signatureee
Groet, Dick

RicardoG
Apprentice
Opties

Beste Dick, die is het inderdaad. Ik heb nu diverse HDMI kabels geprobeerd die op de oude tv wel werkten maar geen verschil. Overigens komt de tv nu helemaal niet meer aan alleen heel af en toe komt de home pagina in beeld om daarna weer weg te vallen. Heel raar. Wat me opvalt is dat de invisible cable ook niet helemaal in de tv past. Dacht eerst dat zal wel zo horen want hij wil echt niet verder erin maar ja, wat denk jij er van? Ik upload een foto van de aansluiting.

8280EE1D-FA60-4168-833B-6265FD48B809.jpeg

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @RicardoG , Ricardo,

De stekker die in de tv moet, moet je er echt stevig indrukken totdat hij vastklikt.
Uiteraard wel met beleid. De tv krijg ook zijn voeding hier doorheen.
Vandaar dat hij nu niet aan wil. Anders er even uithalen en opnieuw erin klikken.
Check ook de stekker op de OCB of die er goed inzit..

signatureee
Groet, Dick

RicardoG
Apprentice
Opties

Bedankt. Echt heel serieus geprobeerd maar verder dan op de foto wil hij er echt niet in dan zou je echt moeten forceren. Ik vind ook dat het stekkeruiteinde wat gammel aanvoelt je kunt dat metalen uiteinde wat op en neer bewegen. Maar het lijkt inderdaad wel een voeding probleem de tv probeert uit alle macht te verschijnen maar het lukt hem niet, alleen maar knipperend.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hi @RicardoG , Ricardo,

Dan kun je er het beste een monteur naar laten kijken voordat er wat kapot gaat.
Je moet dit melden bij de leverancier, want daar loopt je garantie. Niet bij Samsung.

Houd je ons op de hoogte?

Ondanks alles toch een fijne avond toegewenst! 😉

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @RicardoG , Ricardo,

Heb je al contact met de leverancier gehad?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Oplossing
RicardoG
Apprentice
Opties

Yes ze hebben een omruil voorgesteld. Ik ben nu maar gegaan voor het model 'eronder' de 92A zonder de one connect box. En die deed het direct goed, dus het lag niet aan mij gelukkig maar aan de one connect box en/of invisible cable. 

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @RicardoG , Ricardo,

Bedankt voor je terugkoppeling! Top dat het opgelost is!
Veel kijkplezier weer! 

Fijne dag! ☀️

signatureee
Groet, Dick

Welderen
Apprentice
Opties
Beste RicardoG en Dick,
Ik had hetzelfde probleem met mijn nieuwe Samsung tv inclusief One connect box.
Drie boxen gehad en 4 monteurs van Ziggo. Met geen mogelijkheid een werkende aansluiting gekregen. Tv gehouden helaas geen Next box maar de Horizon xl uitvoering aangesloten en weer beeld en geluid jammer! Ziggo medewerkers hadden het over een niet werkende handshake, zou graag van Ziggo vernemen wanneer het wel gaat functioneren, en anders na jaren wel een geschikte provider vinden die wel 4k kan leveren.