op 10-08-2020 05:27 PM
Ik heb recent mijn Samsung UHD 55 inch ingeruild voor een Qled. Alle HDMI ditmaal via de Oneconnect box HDMI 3 (ARC) met de ARC aansluiting op mijn versterker. De firmware van de TV geupdate.
In de oude situatie zette ik met de AB van de TV , zowel de TV als de versterker aan. De versterker koos automatisch dan voor audio de tv. Prima. Wilde ik alleen de tuner, dan gebruikte ik de AB van de versterker, koos dan source tuner en kon van de radio genieten.
Doe ik dat nu, dan gaat automatisch ook de TV aan. Ik moet dus de radio altijd combineren met een TV die aanstaat. Ik kan eventueel wel naar ambient mode. Kies ik daarna op de AB van de versterker voor tuner dan blijft het beeld op ambient staan, met het radio geluid.
Ik kan eventueel de HDMI settings van de versterker aanpassen. Daar heb ik alle variaties (source on/off, power on/off, sound on/off) geprobeerd maar het resultaat werd nooit die van mijn oude situatie. (UHD 4K)
Aanvullend: al twee keer is tijdens het zappen het geluid via de versterker volledig weggevallen. Als ik de HDMI verwijder komt het geluid dan wel via de TV speakers. Een reset (spanning er af) bij de versterker helpt dan.
Ik zou zeggen dat er een HDMI conflict is en dat de versterker ergens moeite mee heeft. Van de andere kant: alles liep maar dat veranderde toen ik de nieuwe TV installeerde.
Wat kan ik nog proberen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 11-08-2020 03:01 PM
Hi @Ruud57,
Welkom op de Community.
We kunnen proberen om op afstand de HDMI poorten te resetten, door middel van een meekijkafspraak:
Had je dat al geprobeerd?
op 11-08-2020 03:01 PM
Hi @Ruud57,
Welkom op de Community.
We kunnen proberen om op afstand de HDMI poorten te resetten, door middel van een meekijkafspraak:
Had je dat al geprobeerd?