Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Mijn TV valt zomaar uit en start uit zichzelf opnieuw op.

(Onderwerp aangemaakt op: 24-01-2022 05:57 PM)
22433 Weergaven
Raymond Fuchsia
Pioneer
Opties

Hallo,

Mijn Samsung TV (UE40F7000SLXXN) valt zomaar uit en start uit zichzelf opnieuw op. Dit probleem is sinds vandaag begonnen. Ik kon ca 1 uur nog gewoon TV kijken en TV gids bekijken of er iets interessant is voor vandaag. Daarna YouTube starten, reageerde afstandsbediening niet meer en herstart de TV. Paar minuten wachten tot SmartHub is geladen (geen idee waarom dat steeds moet), herhaalde dit nog 3x. Ook bij TV gids kijken herstart de TV. Andere poging, alleen klein venster in linker bovenhoek en rest is zwart / leeg, waarna er weer niet geregeerd wordt op de afstandsbediening. 

Vervolgens wil ik weer YouTube starten, dit lukt niet elke x, herstart mijn TV meteen of anders afstandsbediening reageert al niet in algemene gedeelte en daarna herstart mijn TV weer.

Geluid vervormd, wordt langer. Klikt als een robot of machine stem.  Ook wanneer ik in andere menu's (zoals Menu en Tools) zit. Aansluitend herstart de TV weer.

Op SmartHub knop drukken verschenen onderaan deze onderdelen niet meer als vierkanten maar als afbeeldingen die half elkaar overlappen.

TV reageert  laatst tijd vaker niet afstandsbediening, ondanks er nieuwe batterijen inzitten. Een klap erop geven, laat deze weer werken.

Bij YouTube is het vaker de reclame voor of op eigen van de video's die YouTube afsluit en terugbrengt wat ik hiervoor bekeek. Later is dat opgelost maar afgelopen periode kan dit soms nog terugkomen.  Afstandsbediening reageert niet.  YouTube speler is deels nog zichtbaar op datgene wat ik daarvoor bekeek. Vreemd allemaal.

Software updaten heeft jarenlang al geen zin meer. Handmatig controleren, geeft aan dat er geen nieuwe beschikbaar is en blijft 1136 aangeven.

Inmiddels de media speler aangesloten, waarop ook een YouTube functie zit en waarmee ik kan wel kan bladeren met afstandsbediening van mijn Samsung TV, waar ik wel de gewenste inhoud kan afspelen voor ruim 20 minuten.

Is dit nog op te lossen of betekent dat deze TV begint aan zijn de oude dagen?

Groetjes.

0 Likes
Spring naar oplossing
42 Antwoorden
Alex501
First Poster
Opties

TV nog geen jaar, valt voortdurend uit en start terug op. Er is wel geluid maar geen beeld. Resetten is niet mogelijk aangezien we geen beeld hebben. Heb de tv al van de stroom gehaald, alle verbindingen verbroken met de overige aansluiten. Niets helpt.

Iemand een oplossing?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Alex501 ,

Je post in een Opgelost topic en zonder de gegevens van de tv 🤷‍♂️.
Het topic gaat ook over herstarten. Zou je, om verwarring te voor komen, een nieuw topic willen aanmaken?
Graag met de volgende gegevens. De volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Een nieuw topic aanmaken doe je hier:

https://eu.community.samsung.com/t5/forums/postpage/board-id/nl-tv

signatureee
Groet, Dick

Raymond Fuchsia
Pioneer
Opties

Stroom kabel van TV een paar minuten tot uren uitrekken, @Alex501. Heb je nog andere apparaten aangesloten op je TV, dan zal je deze ook moeten uitzetten en alle kabels lostrekken. Probeer de TV daarna zonder deze apparaten weer in te schakelen.

Gebruikershandleiding doorlezen, voor probleemoplossingen. Contact opnemen met de winkel waar je deze hebt gekocht of anders Samsung zelf, lijkt mij dat je nog garantie hebt, aangezien deze pas 1 jaar oud is.

Zoals al is genoemd, is dit oud topic al opgelost en niet hetzelfde.

Groetjes.