Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Melding usb2

(Onderwerp aangemaakt op: 12-08-2017 09:13 PM)
6473 Weergaven
Andij
Apprentice
Opties

Onze lcd tv circa 7 jaar oud geeft telkens een melding (terwijl de usb nooit wordt gebruikt) en het geluid gaat uit.

Links onder op het scherm geeft het toestel weer

Nw. app. niet gev.
--------------------------
USB2 overbelast

Heel lastig vooral omdat het geluid uit gaat... iemand enig idee waardoor dit kan komen? Wat we er aan kunnen doen?

een nieuwe tv hoeft voor ons nog niet .

alvast dank

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @daanvoerder , Daan,

Geen dank! Ik had een typefoutje gemaakt in de Model Code. Deze is de juiste.

De Alternative Software is idd leeg, sorry. Op de downloadpagina staat dat de laatste software de 2008.2 van 2010/09/09 is.

Je zou nog kunnen proberen of deze via USB te updaten is. Bij Andij was het updaten van de software de oplossing.

Hier te downloaden bij Downloads: https://www.samsung.com/nl/support/model/LE40B650T2PXXC/

Zorg wel dat van de uitgepakte T-CHLCIPDEUC_2008.2[__________PX__].exe de map  T-CHLCIPDEUC-> image in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden.

Op dezelfde plek kiezen voor By USB. Daarna nog een keer en Factory Reset doen.

Zonodig de tv een poos, half uurtje of zo, spanningsloos zetten..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 Antwoorden
KevinW
Samsung Members Star ★
Opties
Hoi Andij,

Kun je proberen alle apparaten te ontkoppelen van de TV en deze dan als volgt te resetten: http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1019604?

Ik hoor graag van je hoe dat gaat.

kevin-sig
0 Likes
BruceH
MegaStar
Opties

Hi @Andij

had je het bericht van Kevin nog gezien? 

rsz-846676
0 Likes
Andij
Apprentice
Opties

Bedankt voor de tip. 

We hebben het eergisteren en vandaag geprobeerd.

Helaas blijft het probleem aanhouden.

0 Likes
Andij
Apprentice
Opties

Ik heb het probleem (so far so good lol) opgelost door een upgrade te doen.

via het menu op tv bij instellingen staat hoe dat kan. Ik zelf heb de upgrade via een usb gedaan. Via samsung.com support download center kies je voor tv, dan type je het typenummer in. Er was maar 1 upgrade beschikbaar. Dus dat moest hem wel zijn. Deze gedownload en naar usb gecopieerd. Installeren gekozen om te unzippen. Dan komt er n bestandje bij. Daarna in de tv usbpoort gedaan. Werkt overigens alleen bij windows computer.ios kan hem niet unzippen. Gelukkig deed hij het toen! Ik heb wel mijn usb poorten leeg gemaakt daarmee bedoel ik de usb eruit. Nu maar hopen dat we nog lang mogen genieten👍🏼

0 Likes
BruceH
MegaStar
Opties

Ah, kijk. Dat is fijn om te lezen, bedankt dat je de oplossing met ons deelt.

Het is inderdaad raadzaam om eens in de zoveel tijd te controleren op updates, en waar nodig te installeren. 

Nog veel plezier van je TV @Andij!

Ik zal je antwoord als oplossing accepteren, zodat andere gebruikers die tegen dezelfde issue aanlopen hier profijt van kunnen hebben.

rsz-846676
0 Likes
daanvoerder
Apprentice
Opties

Onze samsung tv model: LE40B650T2P  heeft precies het zelfde probleem wat andij in 2017 had. 
Ik heb mijn tv in fabriek stand gezet en de software update gedaan. Echter blijft het probleem aanhouden..
De tv geeft het zelfde aan als bij andij des tijds.

Nw. app. niet gev.
--------------------------
USB2 overbelast

+ valt na 5 minuten geluid uit. 

Heeft iemand enig idee of dit op een andere manier te verhelpen is..  ??

alvast bedankt

0 Likes
daanvoerder
Apprentice
Opties

het lijkt er ook op dat samsung mijn model tv niet herkent op de site.. 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @daanvoerder , Daan,

Is de volledige Model Code van de tv LE40C530F1WXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Het introductiejaar van de tv is 2010. Niet 1 van de jongste meer 😉.
Is de huidige softwareversie van de tv de T-TDT5DEUC-1024.1 of de T-MSX5DEUC-2011.0?
Bij Menu of Tools->Software Upgrade->Alternative Software.

Zou je misschien de tv een poos, half uurtje of zo, spanningsloos willen zetten?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
daanvoerder
Apprentice
Opties

Beste @dkoster, Dirk,

Bedankt voor de reactie! 
De TV model code is: LE40B650T2PXXN 
Wanneer ik bij het menu software upgrade kijk zie ik huidige versie: 2010/06/20_002008
Op het menu alternative software kan ik helaas niet drukken (de code die daar achter staat is leeg).

0 Likes