op 22-08-2017 12:22 AM
Ik heb een vraag. ik ben in het bezit van de UE49MU7070 met de smart afstandsbieding. ik heb alles kunnnen koppleen aan deze AB behalve het aan het uitzetten van de KPN ontvanger. Is het mogelijk om deze ook te koppelen? Nu moet ik toch nog iedere keer twee AB's gebruiken om mijn tv aan en uit te zetten.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-08-2017 12:52 PM
Hi @Royco, zou inderdaad handig zijn om je kastje aan/uit te kunnen doen met de Smart Remote. Helaas is dat niet mogelijk 😞 Het volume regelen en kanalen switchen is mogelijk, maar enkel aan en uit zetten, zul je moeten doen met de andere afstandsbediening.
op 29-08-2017 12:52 PM
Hi @Royco, zou inderdaad handig zijn om je kastje aan/uit te kunnen doen met de Smart Remote. Helaas is dat niet mogelijk 😞 Het volume regelen en kanalen switchen is mogelijk, maar enkel aan en uit zetten, zul je moeten doen met de andere afstandsbediening.
op 02-09-2017 08:36 PM
Jammer, maar bedankt voor je antwoord.
op 11-06-2018 10:06 PM
Hallo, ik ben nieuw hier , hallo,
en ik was opzoek naar mijn probleem om de kpn ontvanger en mijn home-cinema set aan en uit te schakelen met de afstandbediening van de Q7F.
Maar ik zie hier dat dat niet mogenlijk is.
Wel raar vind ik het dat je ze wel kan bedienen , maar niet uit en aan kan zetten.
Zou dit nog in de toekomst komen met een update oid?
Ik heb wel een logitech harmony aftandbediening waarmee ik ze kan bedienen , maar ik vind die van samsung eigenlijk mooier!
op 12-06-2018 09:13 AM
Het is niet zeker of dit via een update toe te voegen is. De reden is eigenlijk redelijk simpel. Alle functies van de nieuwe afstandsbediening werken via Bluetooth, zo hoeft bijvoorbeeld de One-Connect box niet in het zicht te staan. Het enige wat nog via IR loopt is de aan/uit toets, vandaar dat deze niet dezelfde functionaliteit biedt.
op 30-07-2018 12:42 PM
Dit probleem heb ik ook.je geeft aan dat het via Bluetooth loopt, maar mijn blueray-speler heeft geen Bluetooth en wordt door de Samsung wel aangezet wanneer ik bij bron kies voor Blue Ray 🤔
Hoe kan dat dan? -> gaat denk ik via de HDMI en KPN-kastje is ook via HDMI verbonden dus what’s the difference?
op 30-07-2018 07:19 PM
De Blu-ray speler ontvangt de signalen inderdaad door de TV via HDMI CEC, of wat wij Anynet noemen. Het KPN kastje ondersteunt naar mijn weten geen HDMI CEC waardoor hij toch afhankelijk is van de signalen die direct van de afstandsbediening af komen. En aangezien de Smart Remote in signaal (Bluetooth/IR) verschilt met de KPN afstandsbediening kunnen er functies ontbreken.
10-09-2018 10:16 AM - bewerkt 12-09-2018 08:52 PM
Via de knop op de afstandsbediening (rood,groen,geel,blauw) kun je, met de dan linker optie, de iTV-ontvanger (2260) van ‘KPN’ aan- of uitzetten.
Ikzelf ondervind een ander probleem dat alleen de iTV ontvanger niet goed reageert middels een IR-extender en de Samsung afstandsbediening, maar zal daar een nieuw onderwerp voor starten.
op 01-10-2018 01:06 AM
Het is zeer zeker mogelijk om het kastje van kpn uit te zetten via de afstandsbediening van Samsung hoor ...
Druk op de knop met de gekleurde puntjes. (Voor de rood, geel, groen, blauw opties)
Druk op de middelste knop (meer optie)
Ga dan met behulp van de pijltjes naar stroom optie en klik op aan/uit.
Het kastje zal dan uit gaan als het aanstaat en aangaan als het uitstaat.
Grtz
Kevin
op 01-10-2018 11:19 AM