Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Kanalenkiezer werkt niet (meer)

(Onderwerp aangemaakt op: 27-02-2020 07:23 AM)
1677 Weergaven
Treinramp
Journeyman
Opties

Hai - Ik probeer de smart TV (Samsung QE55Q80R) van mijn dochter te configureren. Kanalen kiezen moet zij nu via de remote van haar settop box (Amino Aria 610X) die ze van T-Mobile heeft gekregen. Onhandig.

Het lukte me om de remote van Samsung (met ergerlijke preset buttons, zoals van Amazon - maar dat even terzijde) te koppelen, zodat ze niet alleen het geluid (van haar Sonos Beam) via de Samsung remote kon regelen, maar ook kanalen kiezen. Jippie!

Een dag later kon het opeens niet meer… Opnieuw installeren lukt niet, de Amino 610 is ook niet meer te vinden in het menu onder 'Meer modelnummers' van de Samsung.

Vraag: wat is hier aan de hand??

Domme vraag: heb je die settopbox (Amino) echt nodig? Kan ze haar netwerkkabel (glasvezel) niet rechtstreeks in de Samsung pluggen?

Dank voor alle hulp!

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Treinramp
Journeyman
Opties

Hai Dirk,

• Is de volledige Model Code van de tv QE55Q80RALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Ja, dat klopt. Maar die code heb ik nergens hoeven invoeren.

• Heb je de tv en de Amino Aria 610X al eens een tijdje van de stroom afgehaald en opnieuw geprobeerd te koppelen?

Zojuist gedaan en wat dacht je… alles loopt nu weer goed!!! Had ik ook zelf kunnen bedenken eigenlijk.

Hartstikke bedankt! Maar misschien moet ik morgen weer bij je terugkomen…

Groet - Treinramp 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

9 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Treinramp ,

Is de volledige Model Code van de tv QE55Q80RALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Is de huidige softwareversie van de tv de 1351.3? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Uiteraard heb je de Amino Aria 610X nodig, want dat is je tv ontvanger 😉.

Heb je de tv en de Amino Aria 610X al eens een tijdje van de stroom afgehaald en opnieuw geprobeerd te koppelen?

Je zou ook kunnen proberen om bij 'kies service provider' Entone (maker van het kastje) of Amino te selecteren.

• Merk: Animo
  • Zoeken naar 610
  • Meer modelnummers
  • Nog een keer meer modelnummers
  • Aria 610

Als het goed is, kun je nu ook de remote gebruiken om de Amino Aria 610X te bedienen. Not sure.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Treinramp
Journeyman
Opties
Ik ga ermee aan de slag, Dick -- je hoort van me. Dank!
Oplossing
Treinramp
Journeyman
Opties

Hai Dirk,

• Is de volledige Model Code van de tv QE55Q80RALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.

Ja, dat klopt. Maar die code heb ik nergens hoeven invoeren.

• Heb je de tv en de Amino Aria 610X al eens een tijdje van de stroom afgehaald en opnieuw geprobeerd te koppelen?

Zojuist gedaan en wat dacht je… alles loopt nu weer goed!!! Had ik ook zelf kunnen bedenken eigenlijk.

Hartstikke bedankt! Maar misschien moet ik morgen weer bij je terugkomen…

Groet - Treinramp 

DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @Treinramp ,

Goed nieuws! Bedankt voor je feedback! Hopelijk blijft het zo.

Zou je misschien je vraag als Oplossing kunnen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!

Groet, Dick
0 Likes
Treinramp
Journeyman
Opties
Hai Dick - Kom er toch nog even op terug. Na een paar dagen begint het gewoon opnieuw: de kanalenkiezer is niet te bedienen via de Samsung remote. Ik heb al je suggesties bekeken en geprobeerd, maar het enige wat werkt, is de stroom een minuutje van de settopbox en de tv afhalen. Na een paar keer heb je daar wel genoeg van en pak je de extra remote van T-Mobile er maar weer bij. Ik denk niet dat het gaat werken. (Kan het ook aan T-Mobile liggen? Mijn dochter is daar ivm stotterend internet toch al niet zo tevreden over.)
Dank!
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Treinramp ,

Sorry voor mijn late reactie. Nog een aantal tips:

• Andere HDMI kabel testen
  • De tv en de settopbox een poosje spanningsloos zetten en daarna proberen om weer te koppelen. Eventueel de tv resetten. Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten

Ik lees nu dat je last hebt van een stotterende internet verbinding. Kan ook de oorzaakt zijn.

Wat is je internet abo bij T-Mobile, dus hoeveel Mbit/s Up en Down?

Zou je een speedtest kunnen doen via de ingebouwde Tizen webrowser van de tv?

Erg lastig met die snel bewegende pijl. Een speedtest is mogelijk bij Caiway.

Klik op het zoekveld in Google en vul daar met de AB 'Caiway speedtest' in.

Vervolgens klik je op het zoekresultaat. Na het openen van de speedtest pagina op het rondje klikken.

Het rondje zit meestal een beetje uit beeld dus even met de pijl naar beneden.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
0 Likes
Treinramp
Journeyman
Opties
Dank je opnieuw, Dick. Kan een paar dagen duren maar dan ga ik me er weer op storten 😉
Leo211
Journeyman
Opties

ik heb hetzelfde probleem. Het is me 4 keer gelukt de afstandbediening te koppelen aan de aria7x. Een dag later was deze weer weg. Heb je uiteindelijk een definitieve oplossing gevonden?

grt leo

@Treinramp  schreef:

Hai - Ik probeer de smart TV (Samsung QE55Q80R) van mijn dochter te configureren. Kanalen kiezen moet zij nu via de remote van haar settop box (Amino Aria 610X) die ze van T-Mobile heeft gekregen. Onhandig.

Het lukte me om de remote van Samsung (met ergerlijke preset buttons, zoals van Amazon - maar dat even terzijde) te koppelen, zodat ze niet alleen het geluid (van haar Sonos Beam) via de Samsung remote kon regelen, maar ook kanalen kiezen. Jippie!

Een dag later kon het opeens niet meer… Opnieuw installeren lukt niet, de Amino 610 is ook niet meer te vinden in het menu onder 'Meer modelnummers' van de Samsung.

Vraag: wat is hier aan de hand??

Domme vraag: heb je die settopbox (Amino) echt nodig? Kan ze haar netwerkkabel (glasvezel) niet rechtstreeks in de Samsung pluggen?

Dank voor alle hulp!

0 Likes
Treinramp
Journeyman
Opties
Dag Leo - Helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Net als jij krijg ik hem werkend, dankzij de aanwijzingen van Dick, maar de volgende dag is het probleem weer terug. Echt belachelijk! Ik denk dat je het beste een universele afstandsbediening kunt kopen. Die gebruik zelf (andere tv, Sony Bravia) thuis met veel plezier. Maar ja, dan ben je wel een kleine 100 euro kwijt, terwijl zo'n Samsung-remote het gewoon zou moeten doen toch. Mijn dochter wil daar niet aan. Maar goed: mocht je het er voor over hebben: de Logitech Harmony Companion is een aanraden.
0 Likes