op 17-11-2022 10:42 AM - laatst bewerkt op 18-11-2022 02:38 PM door MartijnK
Sinds eind augustus ben ik in het bezit van QE65Q80A televisie, waarbij ik via de universele afstandsbediening gewoon van zender kon wisselen (Amino Aria 610X) en het geluid harder en zachter kon zetten van mijn Sonos Playbase. Sinds afgelopen zondag is dit niet meer mogelijk. Bij het doorlopen van de wizard voor het Instellen van de Amino Aria 610 krijg je bij de laatste stap de vraag of het Kanaal/Zender is gewijzigd. Hier kun je antwoorden met Ja of Nee, zodat je door kan gaan met de volgende poging. Alleen krijg is nu gelijk de volgende melding, onafhankelijk of ik nu voor Ja of Nee kies, 'controleer of de kabel of satellietontvanger is ingesteld om ir-signalen voor universele afstandsbediening te ontvangen'. Ik heb de HDMI kabel vervangen en ook dat mag geen positief resultaat opleveren.
Hetzelfde geldt voor het geluid. Het geluid wordt met een optische kabel doorgegeven aan de Sonos Playbase. Bij het harder of zachter zetten zie je alleen nog maar het optische geluidsteken op het beeldscherm verschijnen, maar gaat niet harder of zachter.
Heeft iemand hier ervaring mee en heeft dit opgelost? Het heeft namelijk wel 3 maanden goed gewerkt!!!!
Momenteel uitgevoerde acties:
De TV is door Samsung op afstand gereset wat deze problemen zou oplossen. Maar helaas, en ik krijg van de Servicedesk te horen dat er geen garantie opzit, aangezien de aangesloten apparatuur niet van Samsung is.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 11-01-2023 03:20 PM
Hallo @MartijnK,
Zojuist is de monteur langs geweest en heeft het moederboard vervangen. Alles werkt volgens mij weer naar behoren. Kan sowieso weer via de one remote zappen en harder en zachter zetten.
Ook dank voor jouw ondersteuning.
Gr.
Patrick
op 17-11-2022 10:47 AM
Goedemorgen @Patrick-1970 ,
Heb je de Sonos en de Amino Aria 610X al een keer gereset?
Anders moet er een monteur naar kijken.
op 17-11-2022 10:53 AM
Jazeker, geheel nieuwe software geladen in de Amino Aria 610X. Het lijkt wel of de TV niet contact kan maken met de Amino en Sonos.
op 17-11-2022 11:01 AM
Hoi @Patrick-1970 , Patrick,
Als Hulp op Afstand niet heeft geholpen, dan moet er een monteur naar kijken.
Je moet dit melden bij de leverancier, want daar loopt je garantie. Niet bij Samsung.
Houd je ons op de hoogte?
Fijne dag!
op 19-11-2022 10:04 AM
op 02-12-2022 05:24 PM
Ja en ze stellen voor om de TV op te halen en te testen op de juiste werking🤔.
op 02-12-2022 05:26 PM
op 08-12-2022 03:34 PM
Ik heb gesproken met de verkoper van de TV. Zoals ik al zei willen ze deze op komen halen, maar ben de TV wel 6 tot 8 weken kwijt was de mededeling. Ze hebben geen leen toestel ter beschikking. Daarnaast vertelde de verkoper dat de software weer opnieuw wordt geladen. Dat is al gebeurd, maar heeft niets geholpen.
Dus ga ik hier niet mee akkoord en ga nu kijken welke andere stappen ik kan gaan ondernemen. Zowel de service van de verkoper als van Samsung stellen mij echt teleur.
op 12-12-2022 10:56 AM
Hi @Patrick-1970, goedemorgen.
Wij doen uiterste best om iedereen zo goed en ze snel mogelijk te helpen. Je TV 6-8 weken kwijt zijn via de verkoper zonder leen TV duurt wel heel erg lang zeg. Omdat hulp-op-afstand ook geen verschil heeft gemaakt, zal een serviceverzoek de volgende stap worden. Wil je hier meer over weten kijk dan hier: https://bit.ly/3J4HpwQ
Met ongeveer 1 tot 2 werkdagen neemt ons servicecentrum contact met je op om een serviceverzoek in te plannen.
Groeten,
Martijn
op 13-12-2022 01:30 PM
Hi Martijn,
Hartelijk dank voor het antwoord en het aanzetten tot een serviceverzoek. Ik wacht het contact met het Servicecentrum af, zoals je beschrijft.
Gr.
Patrick