Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Kan niet meer opnemen op USB sticks Samsung UE40F5300

(Onderwerp aangemaakt op: 24-05-2020 10:26 PM)
1313 Weergaven
Joop6
Apprentice
Opties

Ik heb recentelijke allerlei updates gehad op de TV. Maar nu werken geen van de USB-sticks meer waarop ik TV-programma's kon opnemen (Zie bijgevoegde foto's). Let op: het zijn gewoon de sticks die ik al jaren naar tevredenheid gebruik. Nu ineens zijn ze te langzaam of te snel. Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

Als ik de USB stick wil formatterenAls ik de USB stick wil formatteren20200429_114012.jpg20200429_114017.jpg20200429_114107.jpg20200429_114117.jpg20200429_114306.jpgGegevens TVGegevens TV

0 Likes
9 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Joop6, Joop,

Wat bedoel je precies met allerlei updates? De laatst beschikbare, de 2127.0, zoals op de tv, komt uit 06-12-2019.

Dit is maar 1 update. Volgens de gegevens van de tv is deze softwareversie up-to-date.

Uit de modelcode UEF5300 (is volledig UE40F5300AWXXN) is af te lezen dat het introductiejaar van de tv 2013 is.

Als de USB sticks die je gebruikt ook 7 jaar oud zijn, dan heb ik mijn bedenkingen of de tv de boosdoener is.

USB sticks hebben niet het eeuwige leven en kunnen door het gebruik soms niet meer goed beschreven worden.

Dit hangt ondermeer af van de kwaliteit, het gebruik (intensief of sporadisch) en de temperatuur waaronder deze bewaard worden.

Zou je daarom, om uit te sluiten of het niet aan de tv ligt, met andere nieuwere USB sticks kunnen testen?
Als het formatteren op de tv niet lukt, dan deze op een pc exFAT formatteren.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Joop6
Apprentice
Opties

@DickKoster  schreef:

Goedemorgen @Joop6, Joop,

Wat bedoel je precies met allerlei updates? De laatst beschikbare, de 2127.0, zoals op de tv, komt uit 06-12-2019.

Dit is maar 1 update. Volgens de gegevens van de tv is deze softwareversie up-to-date.

Uit de modelcode UEF5300 (is volledig UE40F5300AWXXN) is af te lezen dat het introductiejaar van de tv 2013 is.

Als de USB sticks die je gebruikt ook 7 jaar oud zijn, dan heb ik mijn bedenkingen of de tv de boosdoener is.

USB sticks hebben niet het eeuwige leven en kunnen door het gebruik soms niet meer goed beschreven worden.

Dit hangt ondermeer af van de kwaliteit, het gebruik (intensief of sporadisch) en de temperatuur waaronder deze bewaard worden.

Zou je daarom, om uit te sluiten of het niet aan de tv ligt, met andere nieuwere USB sticks kunnen testen?
Als het formatteren op de tv niet lukt, dan deze op een pc exFAT formatteren.

Graag hoor ik van je..

Beste Dick - dank je zeer voor je antwoord.

Wat betreft de updates: geen idee welke of hoe precies. Ik ben sinds een maand mijn vertrouwde Smart Hub weergave kwijt. Als ik op die knop drukte, ging je altijd naar een aparte pagina/menu. Dat is nu veranderd naar een weergave linksonder in het dan lopende beeld. Ook verschijnt er rechtsonder regelmatig een klein icoontje met een rode stip en 'aan', alsof ik iets begin op te nemen. Ik heb geen idee waar dat voor staat. Dat is allemaal nieuw sinds 1 of 2 maanden, precies sinds ik de USB-sticks niet meer kan gebruiken.

Ik heb echt allerlei USB-sticks gebruikt. Nieuw en oud, groot en klein. De laatste waren van Philips met 64GB geheugen. Die heb ik een half jaar geleden gekocht en gebruikt. Nu zijn ze ineens te snel volgens de weergave.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hi Joop,

Had je ook al één va de USB-sticks geformatteerd en het daarna nog eens geprobeerd?

rsz-846676
0 Likes
Joop6
Apprentice
Opties

@BruceH

Ja, geprobeerd. Eerst de USB-stick geformateerd ex-FAT. Daarna in TV gestoken en geprobeerd wat op te nemen.

Melding 1: "U moet het apparaat formatteren. Om de functies Opname en Timshift te gebruiken moet het aangesloten USB-apparaat beschikbaar zijn voor opname. Wilt u de formattering van het apparaat wijzigen?"

Op OK gedrukt.

Dan  laat de TV mij de specs van de USB stick zien:

"Apparaat formateren

USB Disk 2.0 EXFAT 7.2GB"

Die USB geselecteerd

De TV gaat de USB disc dan testen (duurt best lang): "Prestaties testen"

Daarna de melding:

"Formatteren mislukt. Probeer nogmaals na controle apparaat".

Enig idee waar dit aan kan liggen??

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Heb je de TV ook al eens gereset? En heb je ook een andere geformatteerde USB geprobeerd?

rsz-846676
0 Likes
Joop6
Apprentice
Opties

@BruceH

Ja. geen verschil na reset.

Heb zojuist een 32GB USB-stick geprobeerd die herkend werd als 8GB. Da's vreemd. Maar ook die wordt door de TV als niet geschikt gekenmerkt.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Als dat ook niet helpt, kan het aan de USB-poort liggen op de TV. Ik kan een reparatieverzoek voor je indienen, maar buiten de fabrieksgarantie komen daar wel kosten bij kijken.

Wellicht dat je nog aanspraak kunt maken op de wettelijke garantie, dit zou je dan bij de verkoper moeten aankaarten.

rsz-846676
0 Likes
Joop6
Apprentice
Opties

Heb jij enig idee van de kosten die hiermee gemoeid zijn? Dan kan ik afwegen of ik niet beter een nieuwe TV kan aanschaffen. 

Dank alvast

Joop

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Houd sowieso rekening met de voorrijkosten en het arbeidsloon van de monteur, 90+60 euro. Daar komen nog de kosten bij voor het te repareren onderdeel.

Persoonlijk zou ik eerder naar een nieuwe kijken. Stuur mij anders eens een privébericht, dan kijk ik of ik daarin wat voor je kan betekenen. 😉

rsz-846676
0 Likes