Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Kan geen DLNA bronnen meer afspelen na firmware upgrade WAM5500 en K650

(Onderwerp aangemaakt op: 09-07-2017 04:39 PM)
447 Weergaven
Wina
First Poster
Opties

Enige weken geleden is mijn K650 geupgrade naar 3113.5 op dat moment kon ik via de multiroom android app mijn stream bronnen op de DLNA HDHOMERUN tuner waarmee ik radio luister niet meer vinden. Voorheen waren de streams zichtbaar en kon ik de radiostream streamen naar de K650 die in surround geconfigureerd was.

Na enig proberen kon ik de HDHOMERUN bronnen nog wel streamen naar mijn WAM5500 in strereo geconfigureerd. Dit was met de WAM5500 3112.? versie van de firmware. Ik heb toen de autoupdate uitgezet.

Gisteren is onverhoopt de firmware van de WAM5500 geupdated naar versie 3114.3 en nu zijn ook de stream bronnen op mijn  HDHOMERUN niet meer zichtbaar.

In de Multiroomapp op android is de DLNA HDHOMERUN tuner wel zichtbaar, maar na selectie van de Channels zijn er geen bronnen meer zichtbaar.

Op de vorige versies van zowel de K650 en WAM5500 waren deze bronnen wel zichtbaar. Dit wordt veroorzaakt door de firmware updates op de apparaten.

Is het mogelijk om mijn firmware te downgraden naar de vorige versies?

Alvast bedankt voor alle antwoorden. Wim N

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Wina,

Dit is een lastige en niet iets waar wij vat op hebben. Zoals je zelf al had geconcludeerd heeft is dit te wijten aan een wijziging in de firmware. Meer kan ik daar helaas ook niet van maken. 

Firmware rollback is helaas niet mogelijk. 

Dit is standaard bij Samsung. Waarom dit is heeft er mee te maken dat Samsung de werking van zijn apparaten graag in eigen hand wil houden. Momenteel is er dus geen oplossing, en is het wachten op een update die het probleem verhelpt.

Ik heb het in ieder geval doorgezet en er een melding van gemaakt.

rsz-846676

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
4 Antwoorden
Tim
GrandMaster
Opties

Hey Wim, bedankt voor het starten van dit topic! Wat je kunt proberen, is het apparaat bekabeld te verbinden met de soundbar en vervolgens de bron te kiezen waarop het apparaat op de soundbar is aangesloten via de Multiroom-app, nadat de soundbar 'SURROUND' is ingesteld met de rest van de multiroom speakers. 

Mocht bovenstaande niet lukken, dan ontvang ik graag een screenshot van de app, wanneer je bron wel kunt zien van HOMERUN. 

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Wina
First Poster
Opties

Hoi Tim, ik heb de soundbar aangesloten via de netwerkkabel, maar het maakt geen verschil helaas. Het probleem is ontstaan na de laatste firmware update. Ik heb op mijn twee WAM5500 3114.4 181R draaien en op de K650 3114.2 0347.OR.

In eerste instantie werkte alle ok en alleen op de android applicatie van samsung werd mijn hdhomerun HDHR3-4DC, die op de ziggo kabel is geconfigureerd, gezien en werden de bronnen weergegeven. Ik kon op die manier de radiokanalen afspelen op de samsung K650 (individueel en via surround met de WAM5500) en ook op de WAM5500 (individueel en in stereo). Eerst werd de K650 geupdated en kon ik via de android applicatie de bronnen van de hdhomerun niet meer zien. Op de WAM5500 was de firmware nog niet geupdated en deze konden de bronnen nog wel zien en kon ik nog radio luisteren. Enige weken later is zijn de WAM500 geupdated met de aangegeven firmware en was hier ook het selecteren van de bron niet meer mogelijk.

Zowel in android als in de ipad is wel via dlna of upnp de hdhomerun te zien. Ik denk dat de bron kanalen op de hdhomerun zich identificeren als videobron, waardoor de samsun multiroom componenten deze bron niet meer accepteren om het geluid af te spelen.

Op windows 10 zijn de dlna bronnen helemaal niet te detecteren?

Bijkomstigheid is dat via de android app met de vorige firmwareversie de TV kanalen niet af te spelen waren, en de digitale radiokanalen wel. Nu worden de digitale radioklanalen niet meer te zien.

Jammer want op deze manier kon ik met een hele hoge kwaliteit radio luisteren.

Nu kan ik de kanalen nog wel afspelen via DLNA HDHOMERUN op de TV. Deze ziet de bronnen wel en kan ik zowel de TV als radio kanalen afspelen op de tv geconfigureerd met het geluid van de K650 en WAM5500 in surround. Maar ja zit je de hele dag met de TV aan die een zwart beeld weergeeft en relatief veel energie verbruikt.

Ook gebruik ik tunein en zoek ik mijn gewenste radio station op, maar de kwaliteit van de ziggo stream is vele malen beter.

Als alternatief ben ik aan het zoeken naar een DAB+ radio die via dlna naar de K650 of WAM5500 kan streamen, maar dit apparaat moet volgens mij nog uitgevonden worden. Heb al wel alle componenten hiervoor op mijn bureau, maar de tijd ontbreekt mij om diot te ontwikkelen momenteel.

Mijn vraag is toch of de firmware weer dusdanig geconfigureerd kan worden dat via dlna digitale radiokanalen van de cabel aanbieders afgespeeld kunnen worden?

Alvast bedankt voor je antwoord.

NB ik heb ook getracht om de oude firmwareversies die ik nog heb terug te zetten via USB, maar waarom maakt samsung dit zo onmogelijk voor de bezitters van deze apparaten?

0 Likes
Oplossing
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Wina,

Dit is een lastige en niet iets waar wij vat op hebben. Zoals je zelf al had geconcludeerd heeft is dit te wijten aan een wijziging in de firmware. Meer kan ik daar helaas ook niet van maken. 

Firmware rollback is helaas niet mogelijk. 

Dit is standaard bij Samsung. Waarom dit is heeft er mee te maken dat Samsung de werking van zijn apparaten graag in eigen hand wil houden. Momenteel is er dus geen oplossing, en is het wachten op een update die het probleem verhelpt.

Ik heb het in ieder geval doorgezet en er een melding van gemaakt.

rsz-846676
0 Likes
Wina
First Poster
Opties

Hi Bruce,

Bedankt voor het antwoord en ik wacht af. Momenteel heb ik ook ontdekt dat ik via Tunein mijn favoriete radiostation kan lijsteren. Ik ben dan wel afhankelijk van de internet verbinding, maar dat is geen probleem. Ook de kwaliteit is minder dan via de HDHOMERUN, maar ik kan tenminste wel luisteren zonder dat de TV de hele dag aan staat nu.

Wat ik wel jammer vindt dat SAMSUNG zich allerhande (defacto) standaards zoals DLNA confirmeerd, maar dan toch ook, door allerhande belangen, geen volledige invulling geeft aan die standaards.

Ook de discussie op de fora over het afspeelvolume van diverse bronnen. Erg hinderlijk en vaak schrikken als een andere bron geselecteerd wordt en het volume is weer een heel erg hard bij overschakelen van TV naar Tunein of Spotify.

Afijn nogmaals we wachten als gebruiker maar weer af wat er veranderd bij een volgende firmwareupdate.

Vriendelijke Groet,

Wim

0 Likes