Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

hulp nodig bij installeren QLED QE43Q67A

(Onderwerp aangemaakt op: 16-07-2021 10:52 PM)
685 Weergaven
Renzie
Apprentice
Opties

ik heb van de week een QE43Q67A Qled tv gekocht welke de Europeesche  uitvoering is van de QE43Q60A. ik kan bij dit model niet handmatig de netwerk id gegevens van ziggo invullen. iemand enig idee?

fred

0 Likes
12 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Renzie , Fred,

Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de laatste 3 letters. Probleem met CI+ module?

signatureee
Groet, Dick

Renzie
Apprentice
Opties

de modelcode is QE43Q67AAUXXH

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Renzie , Fred,

Deze had ik al verwacht. Dit is inderdaad geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH

. Een grijze import tv.
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
Hierbij ook een site waarin de verschillen tussen een Benelux en een Europees model beschreven worden.
https://audiobeeld.nl/tv/tv-verschil-europees-model-en-benelux-model/
Deze modellen zijn in principe niet geschikt voor de Nederlandse markt, maar worden ongeautoriseerd 'geschikt' gemaakt.

Problemen:

• Alles gerelateerd met de interne tuner.
    Problemen met het vinden of decoderen van kanalen. Dit komt omdat de interne tuners van buitenlandse modellen anders zijn dan die van Benelux modellen. CI+ module werkt dus niet
  • Smart Hub werkt soms niet naar behoren.
    Benelux apps zijn soms niet beschikbaar. Je hebt bijvoorbeeld Duitse, Hongaarse of Turkse apps
  • De garantie. Je kunt slechts beperkt aanspraak maken op de garantie met een tv uit het buitenland. Voor een tv uit België zal dit geen probleem zijn, maar uit Duitsland wel. Dit is omdat er soms andere onderdelen gebruikt worden in buitenlandse modellen waar door Samsung Nederland niet aan te komen is. In eerste instantie heb je recht op garantie bij de leverancier

Waar is deze tv aangeschaft en waarom niet gewoon de QE43Q60AAUXXN aangeschaft?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Renzie
Apprentice
Opties

Hij is bij Bol.com aangeschaft. ik ging er van uit dat een Europeesch model in Nederland wel zou werken en niet dat er beperkingen in de interne tuner zitten. Het is voor mij in de praktijk niet een probleem want ik kijk via een mediabox over hdmi.  Ik heb vorig jaar de Qled QE4360T (het 2020 model en ook een Europeesch model)  gekocht en dat werkte gewoon prima met Ziggo en de interne tuner. 

Een ander probleem wat ik heb is dat als ik de mediabox uitmaak hij tv dan ook uitschakelt maar dan weer spontaan aan gaat. ik heb geëxperimenteerd met E-arc uitzetten een andere hdmi ingang maar niks helpt. ik moet de tv met de samsung afstandbediening uitzetten.

Ee

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Renzie , Fred,

Volgens mij is de QE43Q60T geen Europees model, want de Model Code die ik terugvind is QE43Q60TASXXN.
Heb je de AB van de Mediabox gebruikt om deze uit te zetten? Je kunt ook de AB van de tv koppelen aan de Mediabox.
eArc staat hier overigens los van, want dat heeft met het geluid te maken.
Ik zie overigens je vraag niet meer terug: "ik kan bij dit model niet handmatig de netwerk id gegevens van ziggo invullen"
Dit moet op de Mediabox gebeuren. Misschien deze 2 stappen nog een keer doorlopen?

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/afstandsbediening-koppelen/stap-voor...
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/afstandsbediening-koppelen/aan-media...

Staat Anynet+ (HDMI-CEC) aan of uit? Bij Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC)

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Renzie
Apprentice
Opties

modelcode van het 2020 model is QE43Q67TASXXN. Ik bedoelde ook hdmi-cec ipv e-arc. ik heb het aan en uit gezet op de tv en mediabox alle variaties geprobeeerd. uit op de tv en uit op debox en andersom. uit op beiden en aan op beiden. andere hdmi input. niks helpt . de tv maakt de mediabox wel uit maar niet andersom. en de ab van de box gebruik het meest voor het veanderen van zender, volume, opnames terugkijken etc dus zou ik het wel makkelijk vinden als de box de tv ook uitschakelt, hetgeen ook gebeurd maar na 10 sec zie je een cirkeltje draaien en schakelt de tv zichzelf weer aan.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Renzie ,

De Model Code QE43Q67TASXXN is dus een Benelux model (XXN). Geen Europees model.
Vandaar dat het prima werkt met Ziggo en de interne tuner. Waarom koppel je de AB van de tv ook niet aan de Mediabox?
Maar 1 AB nodig. Welke is het overigens? De XL of de Next?

Voor de Mediabox XL:

Op de Smart Hub bij Bron omhoog naar 'Instellen universele afstandsbediening'.
Kies Start→Settopbox→Rechtstreeks op tv→Serviceprovider Ziggo.
Selecteer daarna de HDMI poort waar de Mediabox op aangesloten is.
Daarna krijg je de keuze om het switchen van de kanalen te testen.
Als dit niet werkt, dan verschillende keren op 'Nee' drukken.
Na een aantal keer krijg je dan 'Modelnummer zoeken'. Zoek daar naar Arris. Vervolgens naar links.
Type daar DCX960 en dan op 'Gereed'. Dan helemaal naar beneden naar 'Meer modelnummers weergeven'.
Kies daar DCX960. Het wil ook nog wel eens helpen als je met deze procedure bij serviceprovider UPC invult i.p.v. Ziggo.
Ook even checken of Anynet+ (HDMI-CEC) aanstaat. Bij Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC)..

Voor de Next:

Idem, maar dan bij Modelnummer Pace DCR-7111 invullen.

Misschien ook wel handig:
https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/how-to-set-up-the-universal-remote-through-mbr/
Het zou zomaar kunnen zijn, dat het komt omdat het een Europees model is. Niet Ziggo gecertificeerd..

signatureee
Groet, Dick

Renzie
Apprentice
Opties

ik gebruik geen mediabox van Ziggo. ik gebruik een kabelontvanger van VU+ met enigma2 software. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Renzie , Fred,

Ik begrijp er even helemaal niks meer van. Je hebt het steeds over een mediabox.
Je vraag was ook: "ik kan bij dit model niet handmatig de netwerk id gegevens van ziggo invullen. iemand enig idee?"
Nu gaat het over een VU+ ontvanger waar er tig van op de markt zijn:
https://www.bol.com/nl/nl/b/vu/10013569/ Erg verwarrend dit.
Zolang de AB van de tv niet gekoppeld is aan de VU+ gaat het niet werken.
Je zou dan in principe alles kunnen bedienen met 1 AB. De AB van de tv zul je waarschijnlijk niet aan de VU+ kunnen koppelen..
Niet eerder deze ontvanger teruggezien op de lijst met ondersteunende apparaten..

signatureee
Groet, Dick