Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Hoe te handelen als de cashback is ontvangen en de TV terug naar de winkel gaat omdat deze TV niet hersteld kan worden?

(Onderwerp aangemaakt op: 17-11-2018 05:13 PM)
2613 Weergaven
Dennis831
Student
Opties

Kan iemand van Samsung advies geven hoe te handelen als de cashback is ontvangen en de TV terug naar de winkel gaat omdat deze TV niet hersteld kan worden? (Ontbinden van de koop na 2 weken, omdat het product niet hersteld kan worden)

De winkelier wil alleen het geld teruggeven min de cashback, op de website van Samsung staat dat de klant dit uit eigen beweging moet terugstorten naar Samsung. En dan vervolgens geen recht meer heeft op cashback bij een aankoop van een andere type Samsung TV. 

Volgens de terms (PDF) van Samsung heeft eigenlijk niemand meer recht op de cashback, de eerste eigenaar niet meer en de volgende eigenaar mag/kan het niet meer aanvragen. 

Artikel 2 lid 3
Deelname aan bepaalde Acties is alleen mogelijk bij aankoop van een bepaald actieproduct, zoals aangegeven in de Bijzondere Actievoorwaarden. Deelname aan die Acties staat alleen open voor degene die het actieproduct bij een aan de actie deelnemende winkel heeft gekocht. Wanneer het product bij een niet aan de Actie deelenemende winkel of bij een particulier is gekocht, kan niet aan de Actie worden deelgenomen. Opvolgende eigenaars van het product (waaronder maar niet beperkt tot eigenaren die een zogenaamd 'tweedekans' product, een 'outlet' product, een B- C- etc. product, of een omgeruild product hebben gekocht) komen evenmin voor deelname aan de Actie in aanmerking en hebben geen recht op het Voordeel. Het recht op het Voordeel komt bovendien te vervallen na ontbinding van de oorspronkelijke koop en de Deelnemer dient in dat geval een reeds ontvangen Voordeel uit eigen initiaitef te retourneren aan Samsung. De deelname aan de Actie of het recht op het Voordeel zijn strikt persoonlijk en niet overdraagbaar. Dergelijke acties gelden zolang de voorraad strekt en Samsung is niet verantwoordelijk voor beschikbaarheid of voorraad van de actieproducten bij de deelnemende winkels.

bron:  
0 Likes
14 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Dat geld denk ik als je de TV bij Samsung zelf koopt, normaal is het zo dat je het geld dus terug moet geven aan de verkoper. De verkoper moet namelijk jou tv terug verkopen aan een nieuwe klant - de cashback korting. Omdat de nieuwe klant geen aanspraak meer heeft op de cashback. Dus ik denk dat het redelijk is dat de verkoper je geld terug wilt geven - cashback!
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes
Dennis831
Student
Opties

Bedankt voor je reactie. Ik zou toch graag een officieel antwoord willen vanuit Samsung, gezien ik niet twee keer de cashback wil (moeten) terugbetalen. 

Het geld moet sowieso terug, het gaat er dus om wie dit krijgt.  En de nieuwe klant, de TV is niet goed. Dus ga er vanuit dat deze TV retour Samsung gaat. Maar dat weet je dus naar nooit.  :thinking-face:

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Geld moet terug naar de verkoper.
0 Likes
Dennis831
Student
Opties

Waar baseer jij dat op als niet Samsung medewerker? 

Samsung gaf telefonisch aan dat ten alle tijden het geld terug moet naar Samsung (omdat het geld daar ook vandaag kwam). Maar omdat het gesprek nogal onduidelijk verliep, doorschakelen en er werd wat gebrekkig Nederlands gesproken, wilde ik het hier aan een Samsungmedewerker vragen. 

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties

Omdat ik vorig jaar hetzelfde heb meegemaakt alleen toen bij Sony, het geld moest terug naar plattetv.nl...

Heb je het geld trouwens al gekregen? Heb je een registratienummer voor me dan laat ik het even nakijken, misschien kunnen ze hem nog tegenhouden!

0 Likes
Dennis831
Student
Opties
Bedankt voor je reactie.

Jouw cases was met Sony, dit betreft Samsung. En omdat Samsung telefonisch aangaf dat ten alle tijden het geld terug moet naar Samsung (omdat het geld daar ook vandaag kwam), wilde ik het hier aan een Samsungmedewerker vragen.
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Kun je het registratienummer doorgeven waar Rohit eerder om vroeg? Dan kan ik kijken of ze het nog kunnen annuleren.

rsz-846676
0 Likes
Dennis831
Student
Opties

Beste @Bruceh, 

Het geld is reeds al overgemaakt, dat is geen optie. Vandaar de vraag:

Kan iemand van Samsung advies geven hoe te handelen als de cashback is ontvangen en de TV terug naar de winkel gaat omdat deze TV niet hersteld kan worden? (Ontbinden van de koop na 2 weken, omdat het product niet hersteld kan worden)

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Dan moet het geld naar ons overgemaakt worden. Dan zou je met de verkoper kunnen bespreken wat je het beste kunt doen, aangezien je het geld al hebt gekregen.

rsz-846676
0 Likes