op 02-02-2018 09:54 PM
Mijn Samsung Smart TV UE40ES6570 maakt verbinding met mijn Ziggo modem (connect box) maar kan geen internetverbinding maken.
Via andere WiFi netwerken (de buren, hotspot op mijn telefoon) kan de TV wel verbinding maken met het internet.
De Internet verbinding van het modem werkt wel: andere apparaten kunnen wel op internet, zowel via WiFi als bekabeld.
Conclusie na tig keer bellen met Samsung en Ziggo: de beveiliging van de (nieuwe) connectbox is te “streng” en geeft de TV geen toegang.
Dat zou te verhelpen zijn door “port forwarding”: bepaalde poorten open zetten in het modem, specifiek voor de TV.
Nu Samsung klantenservice inmiddels gesloten is hoop ik dat iemand weet welke poorten ik open moet zetten.
Modem vraagt om: lokale beginpoort, lokale eindpoort, externe beginpoort, externe eindpport en protocol (TCP, UDB of beide).
Weet iemand wat ik hier in moet voeren? Bij voorbaat dank!
03-02-2018 09:10 AM - bewerkt 03-02-2018 09:10 AM
Hoi Tjalling01, E.e.a. staat hier netjes beschreven. De connectbox heeft een communicatie nodig met Ziggo.
Laat even weten of t lukt, anders heb ik hier nog wel ideeën over.
https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-101/port-forwarding-op-de-connectbox-16114
op 03-02-2018 09:26 AM
Dank voor je antwoord *****. Die uitleg had ik ook gevonden maar dan heb ik nog steeds de gevraagde poortnummers nodig. En van Ziggo begrijp ik dat die van Samsung moeten komen...
Daarnaast wordt de TV niet zichtbaar in het lijstje met verbonden apparaten maar die kan ik waarschijnlijk wel toevoegen door handmatig MAC- en IP adres in te voeren?
op 03-02-2018 09:39 AM
Raar dat je tv daar niet verschijnt. Je kan het MAC-adres idd met de hand inkloppen. Kies wel een IP-adres wat hoger ligt dan de andere aangesloten apparaten ivm conflicten. Check ook even of IPv4 is ingeschakeld ipv IPv6.
Volgens mij hoeft alleen port 21 opengezet te worden (UDP/FTP). Beetje raar verhaal dat Samsung voor de portforwarding range/port moet zorgen..
op 21-02-2018 09:53 AM