Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Herstarten van Eu55es8000s

(Onderwerp aangemaakt op: 25-11-2017 10:27 PM)
524 Weergaven
tdraijer
Student
Opties

TV Eu55es8000S: na inschakelen herstart de tv regelmatig. Dit kan tot een uur na inschakelen duren.  Soms met tussenpozen van 3 tot 30 min. Het valt op dat er dan geen netwerkverbinding mogelijk is via bv samsung S7 telefoon ook zijn instellingen van netwerk via menu van TV niet te benaderen. TV loopt dan vast. Al terug gezet naar fabrieksinstellingen... kabels opnieuw geplaatst, niets heeft geholpen.

0 Likes
10 Antwoorden
Lot
Big Cheese
Opties

Dat lijkt me irritant @tdraijer! Is de tv direct op het stopcontact aangesloten of via een verlengsnoer? Als dat laatste het geval is, kun je de tv eens direct aansluiten? Hoe gaat het dan?

Als het dan nog steeds gebeurt, kun je kijken hoe andere apparaten werken op dit stopcontact?

Check ook even het volgende op de tv:

Ga naar Menu > Systeem > Tijd : Staat slaaptimer of timer 1/2/3 aan? Deze kun je uitschakelen.
Ga naar Menu > Systeem > ECO-oplossing. Zet hier de spaarstand uit of laag, zet Geen signaal stdby uit en zet Autom. uitschakelen uit.

Laat je weten hoe dit gaat?

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
tdraijer
Student
Opties

Met dank voor de voorstellen. De tv zit nu afzonderlijk in het stopcontact. Alle ecco standen zijn en waren al uit. Alle bekabeling los... tv alleen op stroom en hetzelfde probleem. Eerder al terug naar fabrieksinstellingen.  Wat opvalt is dat bij proberen om van bedraad naar draadloos te gaan, de instellingspagina veelal vastloopt of spontaan teruggaat naar het selectiemenu. Mijn diagnose is dat het een netwerkkaartprobleem is, maar ik heb via google de volgende opmerking gevonden: sommige bezitters kampen met herstartend toestellen van Samsung. Oplossing zou een update zijn. Aangezien het probleem vaak voor lijkt te komen, heb ik de hoop dat jullie een oplossing hebben. De huidige versie van mijn TV software is 1016

0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Goed dat je dat hebt getest. Ah, dan heb je al een tijdje geen updates meer uitgevoerd denk ik, want de meest recente softwareversie is 2022! 

Lukt het om deze via usb te installeren als het online niet lukt? Ik hoor graag hoe het gaat.

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
tdraijer
Student
Opties

Ik begin met de melding dat ik eerst niet verder kwam.

Regelmatig heb ik handmatig de update uitgevoerd en kreeg de melding "Er zijn op dit moment geen updates voor U". Vandaag de T-ECPDEUC_2022.0 gedownload en op USB stick gezet en uitgepakt. TV aan ... even wachten zoals in de instructies staat. Naar menu --> ondersteuning --> Software update. Echter alleen een keuze tussen Nu Bijwerken en Update op automatisch aan/uit. Helaas geen item die verwijst naar Update via USB.

Ik heb gecheckt of de USB poort werkt en dat is wel het geval aangezien de USB en bestandsnaam zichtbaar is via de SOURCE knop. Ook de bedrade verbinding werkt prima.

Ik maak gebruik van een Evolution Kit (SEK-1000). Deze heb ik verwijderd en nu lukt het online updaten wel (versie 002022) en zie ik ook Software update via USB. Update uitgevoerd. Vervolgens de Kit opnieuw geplaatst. Deze heeft zichzelf opnieuw geïnstalleerd en heeft nu weer firmware 1016.

Bevinding:

Zonder de Evolution kit had ik draadloos verbinding. Echter bij instellen TV, zonder Evolution kit,  moest ik opnieuw internet verbinding maken. Dit lukte niet meer, ook niet handmatig met invoer van IP adres etc. Ik heb verschillende modems maar de TV vindt deze soms wel en soms niet. Als modem gevonden is en ik volgende stap van wachtwoord wil invoeren loopt de TV vast. Dit bevestigd vermoeden dat de netwerkkaart niet goed werkt. Bedraad ging prima. Ik heb zonder Evolution kit niet gezien dat de TV opnieuw herstarte. Inmiddels het geheel weer geïnstalleerd waarbij het probleem niet opgelost is.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

In ieder geval alvast bedankt voor het uitgebreide testen en je overzichtelijke verhaal. Alleen niet alles is me 100% duidelijk, al kan dat aan mij liggen maar daar komen we dan snel genoeg achter :winking-face:

Want welk verschil zit er tussen verbinding maken met een draadloos of een bekabeld netwerk in dit hele proces? Je geeft aan "bedraad ging prima" maar waar in het proces was dit en bedoel je hier internet mee of dat de Evo Kit is aangesloten? 

Hoe ik het snap: Zonder Evo Kit aangesloten wil de TV wel verbinding maken met Wifi en zo updaten via internet, top! Maar zodra de Evo Kit terug wordt aangesloten werkt hij 'm bij en geeft hij weer software versie 1016 aan, daarnaast pakt hij internet dan niet meer. Staat de TV dan ook weer op 2022 als je de Evo Kit loskoppelt en de software versie opzoekt? Zo niet, wil ik je toch vragen de update nogmaals te proberen, dit keer eventueel via de USB stick die je al geprepareerd had om daarna te zien of hij blijft staan zodra de Evo Kit er weer bij komt kijken. 

Ik hoop van harte dat ik nergens overheen heb gelezen en hier nog iets nuttigs tussen staat.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
tdraijer
Student
Opties

Jongste bevindingen en aangezien het wat veel wordt zal ik het puntsgewijs houden.

- Vanavond evolution kit losgekoppeld. Firmware zonder kit was 2008.

- Update gedraaid via kabel aangezien update via USB niet in beeld kwam

- Resultaat firmware is een geslaagde update naar 2022 (update via USB zat daarna wel in het menu)

- Geen draadloze verbinding mogelijk.

- TV paar keer aan en uit en firmware bleef 2022

- Evolution kit weer aangesloten. Installeerde zichzelf naar firmware 1016

- Evolution kit weer losgekoppeld en check firmware. Deze staat weer op 2008.

Bovenstaand paar keer herhaald met hetzelfde resultaat.

Draadloos verbinden lukt in geen geval

Na installatie Evolution kit downgrade de firmware van de TV van 2022 naar 2008

Probleem van spontaan opstarten is onveranderd en zag ik vanavond ook zonder Evolution kit.

met vriendelijke groet

Tjeerd Draijer

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dan hebben we naar mijn idee echt elke mogelijke steen wel omgedraaid, Tjeerd. En kan ik niet anders concluderen dat een reparatie hier de enige oplossing zal zijn. Ik breng je dan ook graag in contact met een monteur, of je me hiervoor een prive bericht wilt sturen (klik op m'n naam > bericht verzenden) met de volgende gegevens:

- je telefoonnummer, email- en huisadres;

- serienummer van de TV (zie de sticker achterop of Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung);

- kopie van de aankoopbon.

Dan zorg ik dat er zsm contact met je wordt opgenomen vanuit ons service centrum om te laten weten wat de mogelijkheden zijn van een reparatie afspraak.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Kan ik je nog in contact brengen met ons service centrum Tjeerd? Zo ja, ontvang ik graag de gevraagde gegevens nog.

0 Likes
tdraijer
Student
Opties

Beste JoeriS,

Ik vind het jammer dat het probleem niet via een software update is op te lossen. Maar goed dat is niet anders.

Gezien de hoge prijs destijds die Samsung voor dit toestel heeft gevraagd had ik een langer gebruik verwacht dan vier jaar.

Vier jaar, dus geen garantie meer. Ik vermijd de kosten van reparatie. Als de TV helemaal omvalt dan zie ik dan wel wat de verschillende merken te bieden hebben.

In ieder geval bedankt voor het contact en de tips.

met vriendelijke groet Tjeed Draijer

0 Likes