op 21-09-2020 12:15 PM
Als The Frame in de art-modus staat lijkt het alsof de helderheidsdetectie verkeerd om werkt: Als er veel omgevingslicht is is het scherm gedimd, is er weinig omgevingslicht is het scherm heel helder, geeft veel licht. Naar mijn idee moet dat exact andersom werken om de illusie van een schilderij te houden. Nu is het overdag dus wel ok, maar 's avonds zie je gewoon een tv met een statisch plaatje.......
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 13-09-2023 05:37 PM
Ik had hetzelfde probleem. Ik probeerde eerst de helderheid in te stellen via de instellingen van de tv. Wat ik ook probeerde niets werkte.
De oplossing voor mij, met dank aan iedere tipgevers hier.
installeer de app Smart things.
als je Tv in de kunst mode staat, klik daar op. Ga naar de 3 puntjes rechts bovenin.
Kies daar voor beeldscherm opties. Zie afbeeldingen.
op 22-09-2020 05:18 PM
Goed dat je een topic opent. Ik haal uit je uitleg dat de functie wel naar behoren werkt. Als je er liever geen gebruik van maakt, kun je 't uitschakelen via de Instellingen> Algemeen > Eco Oplossingen> Omgevingslicht detectie uitschakelen. Gaat het zo lukken?
op 23-09-2020 05:29 AM
Imanel,
Nee, het werkt niet naar behoren: als je wilt dat de illusive dat The Frame een schilderij is, moet het zich ook zo gedragen. Dus bij veel omgevingslicht moet het scherm helder, bij weinig omgevingslicht moet het scherm minder helder worden. Nu is dat andersom. Dus 's avonds, bij schemerlicht straalt het scherm nu te veel.
op 23-09-2020 10:29 AM
op 23-09-2020 01:15 PM
Hoi,
Ik wil het niet uitschakelen, mijn punt is dat het m.i. verkeerd om werkt........
op 01-10-2020 02:06 PM
Nee, ImaneL, ik wil de optie niet uitschakelen. Mijn betoog is dat ik denk dat de optie verkeerd om werkt. Als er veel omgevingslicht is moet het scherm ook veel licht stralen, als er 's avonds weinig licht is moet het scherm ook dimmen. Dus dat het scherm zich gedraagt als een schilderij. Zie de Google Home Hub die dat wel goed doet....
Groet,
Cor
op 05-10-2020 05:25 PM
op 29-08-2021 08:03 AM
Cor,
Bij mij is dit ook een doorn in het oog.
Het lijkt helemaal niet op een schilderij. Het is een soort Licht bak af en toe. Dan kijk ik nog liever naar en zwart scherm, uitgeschakelde tv. Dat ergert me dan nog minder.
Heb je al een oplossing gevonden?
Als ik naar helderheidsinstellingen ga, dan lijkt dat de enige optie om het aan te passen. maar ik heb geen zin om bij elk weertype mijn tvframeartmodusinstellingen te gaan wijzigen.
Is er al iets opgevonden?
gr
esther
op 31-08-2021 10:37 AM
Goedemorgen @Esther1963,
Jammer om te lezen dat je je hieraan ergert en daardoor nog niet optimaal kunt genieten van jouw Frame. The Frame is een QLED tv met de bekende Art Modus functie, omdat het een tv is zal het scherm licht uitstralen. Met behulp van de omgevingslicht detectie zal het scherm zich vanzelf aanpassen aan de omgeving. Mocht dit niet naar wens werken, kun je het uitschakelen of de instellingen (zoals de helderheid) zelf naar wens wijzigen/instellen.
op 02-09-2021 10:54 AM
Ik kan deze functie niet vinden op the frame 2021 onder algemeen instellelingen. Is daar ook een advies in om het uit te zetten?