op 29-06-2020 06:02 PM
Beste Iedereen,
Heb onlangs een tv aangeschaft, een 50" 4K tv (UE50TU7000WXXN) met alleen twee HDMI uitgangen. Heb vervolgens een HDMI-splitter gekocht van het merk Marmitek met extra 4 uitgangen maar hij doet het niet, moet plug and play zijn. Heb hem op mijn oude samsung tv geprobeerd daar doet ie het wel. Ik heb samsung gebeld uiteindelijk wisten zijn het ook niet, wie o wie kan mij helpen hiermee word helemaal gek
Alvast bedankt
Gr. Nezih
op 29-06-2020 06:06 PM
Goedenavond @Nezih72 , Nezih,
2 vragen: wat is de volledige Model Code van de oude tv? Zie de sticker achterop de tv.
Welk type Marmitek heb je precies? Graag hoor ik van je..
op 29-06-2020 06:12 PM
Mijn oude model is UE48H6640SL en de splitter is van Marmitek Connect 620 UHD 2.0 ondersteund 4K
Gr. Nezih
29-06-2020 06:35 PM - bewerkt 29-06-2020 06:46 PM
Hoi @Nezih72 , Nezih,
Bedankt voor de info! Nog even een vraag je. Wat werkt er precies niet?
Met andere woorden: wat wil je erop aansluiten? Pc, blu-ray speler, etc.?
op 29-06-2020 06:46 PM
Maakt eigenlijk niet uit wat ik erop aansluit ik heb alleen maar zwart beeld maar in mijn geval wil ik m'n appletv en mijn google chromecast erop hebben
30-06-2020 09:56 AM - bewerkt 30-06-2020 11:06 AM
Goedemorgen @Nezih72 , Nezih,
Even, misschien overbodige, uitleg. Deze Marmitek is geen splitter maar een switch.
Een switch zorgt er voor dat je kan schakelen tussen meerdere apparaten op één beeldscherm.
Of dat beeldscherm een monitor, TV of beamer is maakt hierbij eigenlijk niet uit.
Een splitter heb je nodig wanneer je het signaal van één apparaat naar 2 (of meer) beeldschermen wilt sturen.
Hierbij hoeft je verder niet te schakelen. Ik snap deze zin niet "moet plug and play zijn".
Een tv ondersteunt geen plug-and-play. Een pc wel. Waarschijnlijk heeft dit te maken met de HDMI instelling van de tv.
Zou je, om uit te sluiten, bij Algemeen->Beheer externe apparaten de HDMI UHD color op Aan te zetten?
Uiteraard voor de HDMI poort waar de switch op aangesloten is. Ik vraag dit om de volgende reden.
Een HDMI-aansluiting waarbij HDMI UHD Color Uit staat, ondersteunt ingangsignalen tot UHD 50P/60P 4:2:0, terwijl een HDMI-aansluiting waarbij HDMI UHD Color Aan staat ingangsignalen tot UHD 50P/60P 4:4:4 en 4:2:2 ondersteunt.
De oude tv is een Full HD tv. Het zou de reden kunnen zijn dat het daarop wel werkt.
Mag ik aannemen dat je het hebt over een Apple TV 4K en Google Chromecast Ultra? Heb je wel geluid?
op 30-06-2020 04:12 PM
Helemaal niet gerelateerd aan dit maar ik heb ook zo iets soortgelijks met een hdmi switch, als ik mijn blueray speler aanzet geeft die niet altijd beeld. Moet ik een bepaalde handing uitvoeren (zoals disk tray openen en terug erin). Maar dat komt omdat die speler via de switch gaat, rechtstreeks heb ik dat niet. Sowieso heel raar. Maar had niet veel keus, ik moest een switch hebben met 6 line-ins en 2 line-out.
op 30-06-2020 04:14 PM
Hoi @Anastassoulis ,
Sowieso bedankt voor je bijdrage 👍!