op 01-12-2021 12:15 PM
Op de soundbar zitten 2 HDMI ingangen en 1 uitgang. Kan ik bv mijn KPN itv kastje op 1 ingang aansluiten en een Blue Ray op een andere en dan het beeld doorlussen via de uitgang naar mijn Q55 QR90 TV en op welke poort moet dat dan.
Het doel is dat ik vanaf mijn KPN itv TV kan ontvangen en het geluid optimaal kan horen op de soundbar maar radio kan horen zonder de Samsung TV aan te zetten. Voor de Blue Ray geld hetzelfde.
op 01-12-2021 01:37 PM
Goedemiddag @ldries46 ,
Je kunt het als volgt aansluiten:
op 02-12-2021 04:49 PM
op 15-12-2021 09:30 AM
Mijn vraag komt er op neer kan ik mijn KPN kastje en DVD elk op een input van de soundbar aansluiten en dan vanaf de Soundbar uitgang doorlussen naar de TV waardoor ik een vrij eenvoudige installatie krijg.
Sorryvoor de late reactie, maar ik kon tussendoor niet anders
op 16-12-2021 11:11 AM
Goeiemorgen @ldries46, dat zou ook moeten kunnen inderdaad. Het enige is dan wel dat je met de soundbar afstandsbediening dan volume en bron dient te kiezen. Wat poort betreft, van soundbar naar TV dient dit allebei de HDMI ARC poort te zijn. Op TV kan je die dan bij de instellingen kiezen als Externe Luidspreker, zodat ook bij gebruik van apps het geluid uit de soundbar komt.
op 21-12-2021 11:51 AM
Is het allemaal nog gelukt, @ldries46 ?
op 21-12-2021 02:24 PM
Het is deels gelukt. In feite is deaansluiting nu hardware matig:
In principe werken nu alle verbindingen maar met een ongewenste bijkomstigheid:
TV werkt zo als het hoort.
DVD/Blue Ray zien werkt zoals het hoort
Radio luisteren werkt wel maar om deze aan te kunnen zetten moet ook de TV aangezet worden todat het geluid gehoord wordt en kan daarna uitgezet worden.
CD luisteren werkt wel maar om deze aan te kunnen zetten moet ook de TV aangezet worden todat het geluid gehoord wordt en kan daarna uitgezet worden.
De vraag is nu geworden wat moet ik doen om bij Radio of CD luisteren de TV niet meer even aan te hoeven zetten.
Deze vraag heb ik gisteren telefonisch bij samsung klanten service ingediend en deze zou rond ongeveer 13:00 beantwoord worden, maar dat is nog niet gebeurt
PS het gaat nu om de HW Q950A Soundbar zonder tussenkomst van de Q90R televisie in staat moet zijn geluid één van de twee HDMI ingangen altijdgeluid naar de luidsprekers moet kunnen doorgeven als de TV niet aanstaat en niet om dat te starten de TV nodig heeft
21-12-2021 02:35 PM - bewerkt 21-12-2021 02:36 PM
Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat de TV nu alsnog aan moest voor de bevestiging, zo leer ik ook nog wat. Kon je nog iets met m'n bericht van 2 december? Het enige wat ik daar dan niet mee oplos is CD's afspelen zonder de TV even aan en uit te doen. Maar voor muziek zijn er inmiddels ook hele fijne streaming diensten.
op 21-12-2021 02:42 PM
Ik heb uit alle eerdere mededelingen uiteindelijk een oplossing gevonden die zo dicht mogelijk bij mijn gewenste resultaat te komen. Nu ligt de vraag dus bij iemand van klantenservce die me om ca 13:00 had moeten bellen