Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

HDMI aansluitingen HW Q950A

(Onderwerp aangemaakt op: 01-12-2021 12:15 PM)
641 Weergaven
ldries46
Journeyman
Opties

Op de soundbar zitten 2 HDMI ingangen en 1 uitgang. Kan ik bv mijn KPN itv kastje op 1 ingang aansluiten en een Blue Ray op een andere en dan het beeld doorlussen via de uitgang naar mijn Q55 QR90 TV en op welke poort moet dat dan.

Het doel is dat ik vanaf mijn KPN itv TV kan ontvangen en het geluid optimaal kan horen op de soundbar maar radio kan horen zonder de Samsung TV aan te zetten. Voor de Blue Ray geld hetzelfde.

8 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @ldries46 ,

Je kunt het als volgt aansluiten:

• KPN met HDMI naar de soundbar
  • Blu-ray met HDMI naar de soundbar
  • Soundbar met HDMI naar tv. 1 van de 4 HDMI poorten. Volgens mij bedoel je de QE55Q90RALXXN
  • Om radio te luisteren zonder de tv aan moet je KPN verbinden met een optisch kabel naar de soundbar
  • Om de Blu-ray te gebruiken zonder de tv heb je ook weer een optische kabel nodig naar de soundbar. Echter de soundbar heeft maar 1 optische poort, dus dat wordt een probleem
signatureee
Groet, Dick

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Misschien nog een tip, wat ik persoonlijk nog handiger vind voor radio is om op je smartphone een radio app te gebruiken en die te streamen naar je soundbar. Dan zou je de optische kabel voor je Bluray kunnen bewaren en eventueel je KPN kastje gewoon rechtstreeks op je TV aansluiten.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
ldries46
Journeyman
Opties

Mijn vraag komt er op neer kan ik mijn KPN kastje en DVD elk op een input van de soundbar aansluiten en dan vanaf de Soundbar uitgang doorlussen naar de TV waardoor ik een vrij eenvoudige installatie krijg.

Sorryvoor de late reactie, maar ik kon tussendoor niet anders

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeiemorgen @ldries46, dat zou ook moeten kunnen inderdaad. Het enige is dan wel dat je met de soundbar afstandsbediening dan volume en bron dient te kiezen. Wat poort betreft, van soundbar naar TV dient dit allebei de HDMI ARC poort te zijn. Op TV kan je die dan bij de instellingen kiezen als Externe Luidspreker, zodat ook bij gebruik van apps het geluid uit de soundbar komt.

JoeriS
Mastermind
Opties

Is het allemaal nog gelukt, @ldries46 ?

0 Likes
ldries46
Journeyman
Opties

Het is deels gelukt. In feite is deaansluiting nu hardware matig:

1. KPN uitgang HDMI aan Soundbar HDMI 1
  2. Sony CD/DVD HDMI aan Soundbar HDMI 2
  3. Soundbar HDMI/ARC aan TV HDMI 3/ARC

In principe werken nu alle verbindingen maar met een ongewenste bijkomstigheid:

TV werkt zo als het hoort.

DVD/Blue Ray zien werkt zoals het hoort

Radio luisteren werkt wel maar om deze aan te kunnen zetten moet ook de TV aangezet worden todat het geluid gehoord wordt en kan daarna uitgezet worden.

CD luisteren  werkt wel maar om deze aan te kunnen zetten moet ook de TV aangezet worden todat het geluid gehoord wordt en kan daarna uitgezet worden.

De vraag is nu geworden wat moet ik doen om bij Radio of CD luisteren  de TV niet meer even aan te hoeven zetten.

Deze vraag heb ik gisteren telefonisch bij samsung klanten service ingediend en deze zou rond ongeveer 13:00 beantwoord worden, maar dat is nog niet gebeurt

PS het gaat nu om de HW Q950A Soundbar zonder tussenkomst van de Q90R televisie in staat moet zijn geluid één van de twee HDMI ingangen altijdgeluid naar de luidsprekers moet kunnen doorgeven als de TV niet aanstaat en niet om dat te starten de TV nodig heeft

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Ik had eerlijk gezegd niet verwacht dat de TV nu alsnog aan moest voor de bevestiging, zo leer ik ook nog wat. Kon je nog iets met m'n bericht van 2 december? Het enige wat ik daar dan niet mee oplos is CD's afspelen zonder de TV even aan en uit te doen. Maar voor muziek zijn er inmiddels ook hele fijne streaming diensten.

0 Likes
ldries46
Journeyman
Opties

Ik heb uit alle eerdere mededelingen uiteindelijk een oplossing gevonden die zo dicht mogelijk bij mijn gewenste resultaat te komen. Nu ligt de vraag dus bij iemand van klantenservce die me om ca 13:00 had moeten bellen 

0 Likes