Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Haperingen in beeld Samsung QE55Q8F

(Onderwerp aangemaakt op: 18-02-2018 02:56 PM)
43670 Weergaven
Reneetje
Navigator
Opties

Ik heb sinds 1 week een nieuwe Samsung QLED QE55Q8F aan de muur hangen.

Het valt mij op dat deze op verschillende momenten en op verschillende zenders "haperingen" vertoont in het beeld.

Het lijkt net alsof de TV het beeld op zo'n moment niet kan volgen en hapert. Het is niet de hele tijd maar komt wel regelmatig voor bijvoorbeld bij het bekijken van een voetbalwedstrijd. Maar ook bij iets simpels als Goede tijden slechte tijden zie ik het fenomeen. Dit heb ik eerder met Samsung TV's gehad maar toen kon ik het euvel verhelpen met instellingen zoals Motion Plus e.d. dat lukt mij nu niet.

Is er iemand die mij kan helpen om dit euvel te verhelpen want het iriteert mateloos en zeker bij zo'n dure TV.

0 Likes
Spring naar oplossing
135 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Hee Willem! Met het schaamrood op de kaken meld ik me nu pas weer, ondanks het milde weer leek je bericht wat te zijn ondergesneeuwd maar ik blijf me er uiteraard graag voor inzetten om je TV ervaring optimaal te krijgen. Is er in de tussentijd nog iets veranderd of heb je nog last van haperingen?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
Wimpie
Student
Opties

Beste JoeriS 

Het is nog niet heel veel beter geworden inmiddels.  Heb wat kabels vervangen en t mobile is geweest om het internet stabiel te maken maar zeker met voetbalwedstrijden is het duidelijk zichtbaar. Maar ook gisteren weer met een film (Netflix via tv) was het weer duidelijk waarneembaar bij snelle beelden. Het stomme is dat het met vlagen is. Soms kijk ik 10min naar een voetbalwedstrijd waarbij het probleem weg lijkt te zijn en daarna is het weer foute boel. 

Ps.  Kan gebeuren dat je mijn bericht gemist hebt. No hard feelings 😉

Gr willem 

0 Likes
Hill1963
Journeyman
Opties

Hier ook nog steeds last. Behalve dat ik Ziggo heb als provider. Dus aan het kabelbedrijf kan het niet liggen. Op mijn Samsung uit 2010 had ik nergens last van maar nu op mijn nieuwe Samsung QE55Q8F des te meer. Aan mijn kabels die in de loop van de jaren een godsvermogen hebben gekost kan het ook niet liggen. Ik zou zeggen Samsung kom op met die oplossing voor die vervelende haperingen. Liefst vandaag nog dan morgen. Morgen mag ook...

0 Likes
MarcelG
Journeyman
Opties

Wat een eindeloze en vooral zinloze discussie betreft deze lange post over haperingen.

Dit probleem speelt al zo lang en niet alleen bij het type TV uit de titel van deze discussie maar wereldwijd bij veel meer types vanaf 2016, zoals bij mij al meer dan een jaar op de UE65MU7000. Zoek op internet naar Samsung haperingen of stotterend beeld en je weet niet waar je moet beginnen. Ik was zo naief te denken dat een oplossing via deze community zou kunnen komen maar helaas.

De beheerders van deze community komen, met alle respect voor hun inzet, mogelijkheden en onmogelijkheden danwel instructies van hogerhand niet verder dan “is de laatste update geinstalleerd” “heb je het probleem ook bij Netflix en Youtube” “heb je de HDMI kabel al eens vervangen” “neem contact op met je provider” en meer van dat suggesties. Als laatste redmiddel wordt dan een afspraak ingepland met “hulp op afstand” en ik moet zeggen, dat helpt geweldig. Sorry heren van “hulp op afstand”, ik kan er ook niets aan doen dat de bel- en meekijkafspraak vlak voor jullie lunch was. Maar evengoed bedankt voor de halve minuut die jullie ervoor uitgetrokken hadden. Maar in die halve minuut werd wel iets bijzonders geconstateerd, met de strandfoto bij Ondersteuning / zelfdiagnose / Beeldtest was niets mis, maar in die foto had ik zelf na dagen lang bestuderen ook geen haperingen gezien. Dom van mij om aan te geven dat ik op de aangesloten USB stick een tiental korte opnamen van verschillende kanalen had van haperende TV beelden die u had kunnen bekijken, natuurlijk had ik moeten weten dat dit van geen enkele toegevoegde waarde was voor de probleemoplossing. Excuus daarvoor.

Ook toezeggingen dat het probleem met de volgende update verholpen wordt neem ik niet meer serieus, intussen de zoveelste update gehad maar nog altijd geen vloeiend beeld. En als je achter de inhoud van een update wil komen dan hult Samsung zich in stilzwijgen, daar kom je niet achter. Neem een voorbeeld aan Apple, daar wordt de inhoud van iedere update aangegeven.

Dat Samsung niet weet wat het probleem is geloof ik niet, natuurlijk weet Samsung dat maar om welke reden dan ook wordt hier niets aan gedaan. Verkoop is natuurlijk het belangrijkste, hoe de klant het product daarna ervaart is blijkbaar van minder belang en wat echte klantenservice is weet ik intussen ook. Dat het een hard- en of softwareprobleem moet zijn is mij wel duidelijk. Al mijn vorige Samsung TV’s hadden een schitterend en vloeiend beeld maar bij mijn huidige UE65MU7000 is het drama. Ik denk dat het toestel niet goed omgaat met de smartcardmodule en niet goed om kan gaan met programma’s met verschillende framerates, dit zou verklaren waarom het ene programma op een kanaal perfect is en het andere enorm hapert bij beweging, panning en in/uitzoomen. In individuele gevallen werd het probleem minder of was het opgelost door bijplaatsing van een Horizon box, iets dat ik echt niet wil, maar dat geeft al aan dat het in de TV niet goed zit. Als dit softwarematig op te lossen was zou dit waarschijnlijk al lang zijn gebeurd. Indien het hardwarematig is, en daar geloof ik eerder in, dan frustreert Samsung moedwillig omdat bv vervanging van een aangepast moederbord natuurlijk een heel grote zak centen gaat kosten om al die TV’s te laten doen wat ze moeten doen en wat de klant ervan verwacht, een vloeiend beeld tonen.

Samsung, het wordt hoog tijd om eindelijk eens naar al die klagende klanten te luisteren. Zij hebben een behoorlijke uitgave gedaan door een nieuwe TV aan te schaffen en vele nog extra kosten gemaakt voor vervanging van bekabeling of een nieuwe smartcard in de vergeefse hoop dat dit mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn en vertrouwen in het merk Samsung gehad. Dit vertrouwen is nu bij heel veel klanten, inclusief bij mijzelf, verdwenen.

Aan de beheerders van deze community – stop met de standaard en hierboven aangegeven suggesties dit probleem op te lossen want dat is in nog geen enkel geval gelukt en dat weet u heel goed en escaleer dit probleem intern bij Samsung met de hoogste prioriteit want ik ben het echt helemaal zat met dit gedraai. En nee, u hoeft mij niet door te sturen naar de firma die u aanstuurt en je TV 3 weken meeneemt en al dan niet beschadigd terugbrengt met nog steeds haperend beeld.

Aan diegenen die net een nieuwe TV aangschaft hebben, dezelfde problemen ervaren en de hoop hebben dat dit wel is op te lossen door een instelling of net als ik denken op deze community tot een oplossing te komen en nog in de periode zitten dat de TV geretourneerd kan worden bij de verkoper – DOEN, want Samsung is tot op heden niet bereid hun klanten een goed werkende TV te bieden.

Hill1963
Journeyman
Opties

Zo...Dit is heel duidelijk omschreven en zou door heel veel Samsung liefhebbers ondersteund worden. Zeker door mij nadat ik dacht dat mijn nieuwe tv juist wel met de juiste hardware deze problemen zou verhelpen. Dit is mijn ooit verteld door Samsung dat mijn oude tv niet meer de HD zenders kon verwerken met de hardware die in de tv zit. Nu met deze nieuwe tv en betere hardware had ik beter verwacht. Helaas... Ik sta achter je @MarcelG... Samsung moet nu met een actie komen en het oplossen. Ik baal ervan dat ik niet voor mijn aankoop deze site heb doorgelezen want dan had ik er nooit aan begonnen. Samsung...DOE HIER WAT AAN EN MEE...

Danny35
First Poster
Opties

Het valt mij steeds vaker op dat er bij mij ook haperingen in het beeld optreden als er iets snel door hee beeld gaat. Ik heb de Qe55q9fn nu sinds 1maand. Ik lees hier dat ik niet de enige ben geloof ik zo. Samsung heb je een oplossing?? Hoor graag, stoor mij er steeds vaker aan.

Dit is een stil van het probleem.Dit is een stil van het probleem.

0 Likes
Frank1709
Apprentice
Opties

Goedenavond,

Sinds 7 dagen ben ik in het bezit van een Samsung 55Q8F 2018. In eerste instantie was ik erg tevreden over deze aankoop echter ben ik inmiddels teleurgesteld. Na wat langer gebruik van de TV te maken blijkt dat het beeld regelmatig hapert, alsof de tv het beeld niet aan kan. Als ik het zo lees op deze cummunity een bekend probleem bij de Qled tv's.

Het doet vooral op tijdens snel beeld. Bijvoorbeeld wanneer er van scene gewisseld wordt waarin veel gebeurd. Maar ook een 4K demo via de youtube app, bij het kijken van voetbal, Netflix of een potje Fifa op de PS4 pro (in gamemodus). Dus eigenlijk met alle inputbronnen. Tevens heb ik een soundbar (Yamaha YSP 2700) maar wanneer ik deze ertussen uit haal blijft de hapering aanwezig, dit heeft dus ook geen negatief effect. Ook heb ik al geprobeerd om de beeldinstelingen te wijzigen maar dit heeft ook niet tot het gewenste effect geleid (hulp systemen uit zoals Clear motion etc).  

Even een concreet voorbeeld: zojuist zat ik een stukje van de making of van Mission Impossible te kijken, een film met veel actie beelden. Hierin kwam een stukje voor met een helicopter die over land vloog. Rondom de helicopter was het beeld erg blokkerig en tevens leekt het alsof de vleugels op de staart soms verdenen en soms dubbel werden weergegeven. 

Graag hoor ik wat hiervoor de oplossing is.

Mvg,

Frank

0 Likes
Wimpie
Student
Opties

@JoeriS  schreef:

Hee Willem! Met het schaamrood op de kaken meld ik me nu pas weer, ondanks het milde weer leek je bericht wat te zijn ondergesneeuwd maar ik blijf me er uiteraard graag voor inzetten om je TV ervaring optimaal te krijgen. Is er in de tussentijd nog iets veranderd of heb je nog last van haperingen?

Beste @JoeriS 

Helaas blijft reactie van uw kant wederom uit. Na de post van @MarcelG ben ik gaan twijfelen om de tv terug te brengen en om te ruilen voor een LG C8 omdat ik nog in de 30 dagen bedenktijd zat. De twijfel zat hem in de hoop dat het opgelost kon worden en het feit dat de tv al met muurbeugel en al aan de muur bevestigd was.

Uiteindelijk toch besloten het te doen en nog geen seconde spijt van gehad. Goede service gekregen bij de BCC die mij prima hielpen met het omruilen.  De LG C8 meegenomen naar huis en opgehangen en aangesloten met exact dezelfde bekabeling als met de Samsung. En je raad het al... beeld is vlekkeloos. Geen vertragingen of haperingen meer. Beste keuze ooit. Bij deze dus ook mijn hartelijke dank aan @MarcelG die de aanleiding was deze ruil te maken. En aan alle andere met dit probleem.  Ik zou het wel weten... :winking-face:

0 Likes
IvoBolders
First Poster
Opties

Ik heb afgelopen zondag een QE55Q6F aangeschaft en bij het programma Heel Holland Bakt zagen we aan de handen van de bakkers een waas en ook blokkering beeld. Later ook bij voetbal. Ik ben de instellingen aan de slag gegaan zoals overal beschreven, maar helaas. Na 3 dagen proberen en lezen op deze site besloten hem terug te brengen en heb geld terug gekregen. Mijn schoonouders hebben een QE55Q8F en heb daar vanavond gekeken of hun het ook hadden en jawel, zit gewoon in alle QLED. Hun storen zich er niet aan, maar bij mij moeten snelle beelden ook gewoon goed zijn. Via YouTube was helemaal een ramp. Bij onze oudere lcd geen enkel probleem mee. Ik beraad me op een ander merk, maar ga wel eerst eens goed bij anderen kijken alvorens hem aan te schaffen. Ik hoop dat met een update Samsung hier iets aan kan doen.

0 Likes
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
De mensen die problemen hebben probeer deze instellingen eens: https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/q8fn-q8-q8f-qled-2018/settings
Stars-Moderator-signature-800x200-2
0 Likes