Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Hapering geluid

(Onderwerp aangemaakt op: 21-07-2020 11:08 AM)
16065 Weergaven
Rikkemans
Student
Opties

Sinds een aantal weken de nieuwe Samsung QLED Q95T in huis, samen met de nieuwe Sonos Arc. Erg blij mee. Maar eigenlijk sinds het begin zit er, bij het voor het eerst aanzetten die dag, een hapering in het geluid. Ik moet dan alles van stroom afhalen om normaal geluid te hebben. Als ik daarna alles uit zet blijft het gewoon goed. Maar de volgende dag(meestal), weer hetzelfde liedje.

Als ik onafhankelijk van de tv, muziek afspeel is er niets aan de hand en geluid van de tv werkt ook prima als ik de Arc uit zet. Het zit dus in de connectie, tussen die twee.

Ik gebruik de HDMI eARC poort met standaard kabel meegeleverd met de Arc. 

Iemand enige idee wat het probleem kan zijn?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Bastiaan77
Apprentice
Opties

Ik ervaar precies hetzelfde irritante probleem! Als je de tv uit zet, dan zal het geluid de volgende keer haperen: je hoort drie seconden geluid, dan weer drie seconden niks, enzovoorts.

De oplossing om naar geavanceerde geluidsintellingen te gaan en daar dolby atmos ondersteuning uit en aan te zetten werkt inderdaad, maar dit is niet zoals het hoort.

Heb een tijdje geleden alles losgehaald, stekkers uit de atmos, kabels uit de stekkers van het kpn-kastje, en daarna werkte het weer een week. Zonder logische reden sinds 3 dagen weer hetzelfde euvel.. Heel irritant.

Lijkt mij dus niks te maken hebben met een andere hdmi-kabel want die heb ik niet verwisseld

Groeten

Bastiaan 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
26 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @Rikkemans,

Welkom op de Community.

Bedoel je dat er vertraging zit in het geluid, of hapert het geluid echt? Als je via een andere bron bijvoorbeeld muziek afspeelt op de Sonos, hoe gaat dat?

rsz-846676
0 Likes
Rikkemans
Student
Opties

Bedankt voor je reactie. 

Het is de eerste keer echt een hapering. 

Ik heb deze tv net 4 weken, met mijn vorige Qled had ik dit probleem niet. Zou het te maken kunnen hebben met pcm/doorloop of Atmos?(de tv gaf bij de eerste aansluiting wel gelijk aan dat er Atmos ondersteuning is)

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Hmm, ik denk niet direct dat het daaraan ligt. Dat zou goed moeten gaan. Kun je de softwareversie van de TV eens doorgeven?

rsz-846676
0 Likes
Rikkemans
Student
Opties

De software versie is T-NKMDEUC-1115.5 ,B6040700/B30200 ,BT - S

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ik zie op onze website een andere versie terugkomen, kun je die eens installeren? https://bit.ly/2OQgB9i

rsz-846676
0 Likes
Rikkemans
Student
Opties

Ik heb de nieuwe software geïnstalleerd. Helaas heeft dit niet geholpen..

0 Likes
ImaneL
Helping Hand
Opties

Ah, duidelijk! Kun je dit eens testen met een andere HDMI-kabel?

---------
Signature-S21-2
0 Likes
Rikkemans
Student
Opties

Ik heb wat zitten experimenteren. 
De optie ‘compatibiliteit met Atmos’ staat aan(logisch sinds ze dit beide ondersteunen). Als ik deze bij de hapering van het geluid uit zet en vervolgens weer aan, doet het geluid het goed. Zo hoef ik niet alles van de stroom te halen, maar klopt natuurlijk alsnog niet 🤔

0 Likes
ImaneL
Helping Hand
Opties

Ah, dat is inderdaad nog niet helemaal goed, maar wel een stap dichterbij! Kun je dit nog eens testen met een andere kabel?

---------
Signature-S21-2
0 Likes