op 02-10-2020 08:57 PM
Beste,
wij kochten net een nieuwe tv maar de beelden haperen bij bewegende beelden (sport, maar ook gewoon personen die snel bewegen en zelf het volledige beeld soms). Momenteel vinden we het zo storend dat we een beetje teleurgesteld zijn met onze aankoop. Wat kunnen we hier aandoen of wat kan de reden zijn?
02-10-2020 09:16 PM - bewerkt 02-10-2020 09:20 PM
Goedenavond @Nathalie21 , Nathalie,
Dat is geen lekker begin met een nieuwe tv! Een heleboel vragen.
Is de volledige Model Code van de tv QE65Q70TALXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1304.0? Ga naar Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Zie je dit terug bij alle Bronnen, zoals YouTube, Netflix, tv kijken, etc.? Hoe kijk je tv?
Met een decoder, CI+ module, via ethernet, etc.? Hoe is de tv aangesloten? Bedraad of via wifi?
Wie is de provider? Wat is de internetsnelheid up- en download in Mbit/s?
Zou je misschien op YouTube een 4K UHD democlip willen bekijken? Komt het daar ook op voor?
Waar is de tv aangeschaft?
Graag hoor ik van je..
op 02-10-2020 09:54 PM
Het model is QE65Q70TATXXH, de huidige software is 1304. We kijken via Telenet met digirecorder op 1080i en we hebben het ook op Netflix. Democlip heb ik nog niet geprobeerd.
Tv gekocht in Nederland.
groetjes
nathalie
02-10-2020 10:04 PM - bewerkt 02-10-2020 10:04 PM
Hoi @Nathalie21 , Nathalie,
Oef! Hier was ik al bang voor. Een heel verhaal. Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.
De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.
Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.
Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.
Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.
Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.
Dit betekent niet dat de televisie geen garantie meer heeft, maar dat hiervoor door de verkopende partij gezorgd dient te worden.
Mocht deze bijvoorbeeld binnen de garantietermijn failliet gaan, dan is het recht op fabrieksgarantie verdwenen en kunnen reparatiekosten voor eigen rekening komen. Deze tv's kunnen problemen geven. Zie ook:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
Ik zou je willen adviseren, los van de problematiek, om deze tv te retourneren.
Er is namelijk doelbewust, gebaseerd op de onwetendheid van de klant, een verkeerd product geleverd.
Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt. Zonder opgaaf van reden en dus geld retour.
Toevallig bij de TVReus gekocht? Bol.com? Het retourneren moet kosteloos gebeuren:
Houd me even op de hoogte van de voortgang..
op 02-10-2020 10:59 PM
Ohhh, dit hadden we niet verwacht. Er is geen andere oplossing? Wat een teleurstelling. Ik neem morgen of maandag contact met el-visas.
op 03-10-2020 07:53 AM
Goeiemorgen @Nathalie21 , Nathalie,
Beetje bijgekomen van de schrik 😉? EL-Vidas is een onbetrouwbare partner van bol.com.
Deze toko staat onder nog 3 namen bekend: TV-Online, EL-Living en TV-Plaza.
Doe alle correspondentie via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit.
Vermeld ook dat ze je bewust een 'grijze import' tv in je maag hebben gesplitst.
Hierbij alvast een retourformulier: https://el-vidas.nl/media/pdf/formulier-voor-herroeping.pdf
Wel de originele verpakking bewaren, anders gaan ze daar misschien over zeuren.
Ik zou hier geen zaken meer mee doen. Op onderstaande lijst staan er nog een paar waar je op moet passen:
Foka (Kamera Express), TVreus, bol.com->partner: Deli Lifestyle, bol.com->partner: Electro Deals B.V.=TVreus, otto.nl, plasmavisie.nl, KiyOh, Buymi, Electronic Partners, buybestshop.eu
Houd me graag even op de hoogte van de voortgang..
op 03-10-2020 09:49 AM
los van het feit dat het een xxh model betreft heeft dit wel niets met de beeldkwaliteit en stotteren te maken.Aangezien ze technisch gewoon gelijk zijn aan de xxn modellen.
Je kunt de tv indien gewenst gewoon blijven gebruiken zoals een benelux model zolang je geen CI card gebruikt .
Aangezien je een telenet decoder gebruikt werkt deze juist hetzelfde als een xxn model.
Ik zou je beeldinstelling eerst eens goed nakijken en motionplus al eens anders zetten.
Ook zou ik de oude decoder inwisselen voor een telenet tv box, deze is 4k en zal ook al beter beeld geven dan de 'oude' digicorder.
mvg Tom
op 03-10-2020 09:55 AM
Dank u voor je reactie!
nu weet ik zeker niet meer wat doen. Wat is een CI Card?
mvg
03-10-2020 10:05 AM - bewerkt 03-10-2020 10:06 AM
Bij telenet noemt dat tv met een kaartje . Maar dat gebruiken jullie niet.
te hebben met dit type tv . Samsung gaat hier vermoedelijk een software update voor moeten uitbrengen .
03-10-2020 10:26 AM - bewerkt 03-10-2020 10:37 AM
Hoi @darkmantom , @Nathalie21 ,
Bedankt voor je bijdrage, maar je blijft met een probleem tv zitten.
Wat mij betreft zou ik mijn advies opvolgen. Dit is echter niet aan mij, dus eigen keuze..