op 27-02-2022 07:22 PM
Beste Samsung,
Ik heb een Samsung QLED 55Q74T tv en met name bij voetbalwedstrijden heb ik een irritant haperend en vertragend beeld. Net lijkt de snelheid van het beeld niet bij te kunnen houden.
Is dit een bekend probleem en hoe kan het opgelost worden?
op 27-02-2022 07:41 PM
Goedenavond @Members_xKgroWx ,
Eerst een hoop vragen. Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Hoe is de tv aangesloten op het internet?
Bedraad of via wifi? Zie je dit bij alle bronnen? Bv. YouTube, Netflix, gewoon tv kijken, etc.?
Waarmee kijk je tv? Met een decoder? Zo ja, welke? Met een CI+module? Wie is je provider?
Zou je misschien, om te testen, een 4K UHD democlip op YouTube willen bekijken?
Liefst voetbal natuurlijk. Zie je het daar ook op terug?
op 27-02-2022 08:07 PM
Hallo Dick,
Dank voor je snelle reactie. Hieronder alle antwoorden:
QE55Q74TALXXN
T-NKMDEUC-2200.9 , B6052210/B60101 , BT-S
Tv is aangesloten via wifi, ik kijk tv via een Samsung mediabox, model SMT-C7140. Provider is Ziggo.
Het valt me alleen op bij voetbal wedstrijden bij gewoon tv kijken. De demo op YouTube lijkt normaal beeld te geven zonder haperingen.
Groet Joop
op 27-02-2022 08:20 PM
Hoi Joop, @Members_xKgroWx ,
Jij bedankt voor je snelle antwoord 😉. Ik vraag altijd om een democlip te bekijken.
Hiermee kun al een aantal dingen uitsluiten. De apps en de tv zijn niet de boosdoeners.
Zou je willen kijken of de software up-to-date is? Zie Software updaten:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/mediaboxen/samsung-smt-c7140
Eventueel de SMT-C7140 een poos spanningsloos zetten.
Ik moet je wel zeggen dat dit een hele gedateerde ontvanger is. 2010 🙈.
Er zit zelfs nog scart op. Als spanningsloos zetten niet helpt, dan zou omruilen een optie zijn.
Een Mediabox XL of Next zou welkom zijn 😉..
op 02-03-2022 09:23 AM
op 05-04-2022 04:40 PM
Beste Dick,
Ik heb sinds kort de next mediabox en het probleem is niet verholpen. Het Ultra HD kanaal geeft geen vertragingen of haperingen in het beeld.
Hopelijk kan je me verder helpen!
Groet Joop
op 05-04-2022 04:44 PM
Hoi @Members_xKgroWx ,
Ik begrijp je vraag niet helemaal: "Het Ultra HD kanaal geeft geen vertragingen of haperingen in het beeld"
Waar dan wel?
op 05-04-2022 04:56 PM
Beste Dick,
De "normale" sportkanalen van Ziggo Sport en ESPN geven de vertragingen en haperingen. Dit valt met name op bij voetbalwedstrijden. Ziggo heeft 1 Ultra HD kanaal en daar lijkt dit probleem zich bij een voetbalwedstrijd vooralsnog niet voor te doen.
op 05-04-2022 05:01 PM
Hoi @Members_xKgroWx ,
Zou je dan in de Next de resolutie op 1080p i.p.v. 4K willen zetten?
Bij Menu > Instellingen > Beeld & Geluid > Resolutie.
Geen zorgen dat je dat geen 4K meer kunt kijken, want de tv zorgt zelf voor upscaling..
op 07-04-2022 09:12 AM