Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geluid zacht via optische uitgang

(Onderwerp aangemaakt op: 12-01-2021 08:19 PM)
1786 Weergaven
Mikagra
First Poster
Opties

Dag allemaal!

Ik heb een samsung UHD 43TU7020 (2020), mijn boxen zijn verbonden met mijn tv via een optische kabel.

Het gekke is dat het geluid heel zacht is, behalve via de spotify app. 
Ik las op dit forum een ander berichtje waarbij iemand de smart hub had gereset en dat het toen weer werkte. Helaas is dit bij mij niet het geval.

Iemand die toevallig een oplossing weet?

Alvast bedankt!

0 Likes
12 Antwoorden
Soundwork
First Poster
Opties

Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem, dit is nu mijn 2e Samsung TV en het probleem is op beide toestellen exact hetzelfde: als ik via Ziggo DVB-C kijk (via ingebouwde tuner) met CI+ module/kaart dan is het geluid via de optische uitgang erg zacht. Kijk ik via apps of via een HDMI (Chromecast) bijvoorbeeld is het geluid wel goed.

Is dit typisch een Samsung TV probleem?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @Soundwork ,

Met deze melding kan niemand in het forum iets beginnen. 'mijn 2e Samsung TV' zegt niet zoveel 🤷‍♂️.
Je vermeldt ook niet welke geluidsapparatuur er aan de tv gekoppeld is.
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Over welke geluidsapparatuur gaat het?
Over welke apps gaat het?

signatureee
Groet, Dick

Soundwork
First Poster
Opties

hallo Dick,

Mijn huidige TV is de QE55QN93AATXXN met SW versie T-NKM2DEUC-1590.0,BT-S.
De vorige TV was een UE46F8000XXN, de SW versie weet ik even niet meer. De UE46F8000XXN TV is inmiddels buiten gebruik. Ik heb op de vorige Samsung TV een DAC van Cambridge Audio aangesloten gehad op een Marantz versterker. Daarna is de versterker vernieuwd en is nu een NAD C368 Digital DAC amplifier. De NAD versterker heeft zowel op de vorige als de huidige Samsung TV aangesloten/aangesloten geweest. Iedere keer valt op dat het geluid van de Digitale kabel (Ziggo via CI+) zacht is.  Iedere app of HDMI poort geeft wel luider geluid. Alsof Samsung de ingebouwde DVB-C tuner het audio level omlaag heeft gezet.

0 Likes