Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geluid valt af en toe uit - q900t soundbar

(Onderwerp aangemaakt op: 31-10-2021 11:29 AM)
689 Weergaven
Jackovitch
Pathfinder
Opties

Hallo mensen 

Heb een klein probleempje met mijn Q900t soundbar. De soundbar valt af en toe uit. Heb het even in de gaten gehouden en het lijkt erop dat om de 4 uur het geluid 1 a 2 seconde even wegvalt en dan weer terug is. Kan iemand me daarmee helpen. Soundbar is afgelopen week geudate naar nieuwe firmware. Had daarvoor ook dit probleem. Tv is een Samsung q90t. Die is ook geupdate naar de laatste nieuwe firmware. Bedankt alvast.
0 Likes
18 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Jackovitch ,

Heb je wat meer informatie over de tv? Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Hoe is de soundbar aangesloten op de tv? Bluetooth, HDMI, optisch?
Ervaar je dit bij alle bronnen? Tv kijken, apps? Hoe kijk je tv? Decoder, CI+ module, etc.?
Gebeurt dit ook bij de speakers van de tv?

signatureee
Groet, Dick

Jackovitch
Pathfinder
Opties
Goedemiddag Dick

Bedankt voor uw reactie. Code van de tv is QE55Q90TALXXN. Softwareversie is T-NKMDEUC-2014.1, B0052210/B60101, BT-S
Soundbar is aangesloten via een hdmi kabel op de arc aansluiting van de Tv. Helaas kan ik niet zeggen of dit bij alle bronnen is. Omdat ik namelijk nog niet heel lang achter elkaar gegamed heb. Heb een ziggo next box. Die is via hdmi aangesloten op de tv. Heb qsymphony aanstaan en dan blijven de speakers van de tv het wel doen. Als ik de soundbar uit Heb staan heb ik geen last van geluiduitval.
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Jackovitch ,

Bedankt voor de informatie! De softwareversie van de tv is out-of-date. Graag updaten via USB.
Hier te vinden bij Handleidingen en downloads en pak de Alles Besturingssysteem:
https://www.samsung.com/be/support/model/QE55Q90TALXXN/
Zorg wel dat van de uitgepakte T-NKMDEUC.zip de upgrade.msd (in de map T-NKMDEUC→image) in de 'root' (hoogste niveau) van de Externe HDD/USB-stick staat, anders kan de tv ‘m niet vinden.
In principe heb je alleen de upgrade.msd file nodig. Installeren:

Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Software-update→Nu bijwerken. Kiezen voor USB.
Daarna de tv resetten. Bij Instellingen→Algemeen→Resetten.
Het wegvallen van het geluid kan te maken hebben met de Mediabox Next: Zie:
https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Geluid-valt-soms-weg-mediabox-Next/td-p/32152
Het zou daarom fijn zijn om even uit te zoeken of dit alleen gebeurt bij tv kijken.
Eventueel ook testen met een andere HDMI kabel..

signatureee
Groet, Dick

Jackovitch
Pathfinder
Opties
Hallo Dick,

Als ik op software update op tv zoek zegt hij dat er geen update is.
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hi @Jackovitch ,

Dat kan kloppen. De 2101.2 is van 18 oktober, dus vrij recent.
Het duurt altijd even voordat deze op de server komt zodat de tv em kan vinden..

signatureee
Groet, Dick

Jackovitch
Pathfinder
Opties
Hey Dick

Heb de update uitgevoerd. Hdmi kabel had ik al een andere geprobeerd. En de link naar het ziggo artikel, daar lees ik dat dan ook bij de mensen het tv geluid uitvalt. Dat heb ik dus niet. Alleen soundbar geluid valt even weg. Kan ik ergens zien wat de update precies gedaan heeft?
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Jackovitch ,

Samsung publiceert nooit wat er in een update zit. Meestal bugfixes en performance verbeteringen.
Kijk eerst even of het alleen bij het tv kijken gebeurt. Eventueel de Next loskoppelen.
Je zou er ook remote naar kunnen laten kijken -> Hulp op Afstand 
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken..

signatureee
Groet, Dick

Jackovitch
Pathfinder
Opties
Ga het even in de gaten houden. Bedankt.
Jackovitch
Pathfinder
Opties
Tot nu toe is hij niet meer uitgevallen. Misschien dat de update van de tv het opgelost heeft. Nu hopen dat ze nog met oplossingen komen voor sommige probleempjes met de tv.