Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen UHD/4K bij Netflix- en Videoland App Samsung TV

(Onderwerp aangemaakt op: 14-10-2018 05:39 AM)
982 Weergaven
ReneRid
First Poster
Opties

De Netflix-app en de Videoland-app streamen niet in 4K op mijn Samsung UE49MU8000 TV.

Het wifi-netwerk heeft een snelheid van ruim 200 mbps. Via een netwerkkabel cat7 een snelheid van tegen de 400 mbps.

Daar kan het dus niet aan liggen. Ik heb de snelheid al meerdere malen getest.

Het gekke is dat ik wel HDR kan streamen via de Netflix app op de TV

Via de PS4 kan ik wel Netflix series streamen in 4k. Waarom lukt het dan niet via de app op de TV?

0 Likes
13 Antwoorden
JoeriS
Mastermind
Opties

Goeienavond Rene, daar valt vast achter te komen :smiling-face: zou je als eerste eens hier willen kijken: Menu > Ondersteuning > Over deze TV, en me laten weten welke software versie je daar ziet staan?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes
ReneRid
First Poster
Opties

T-KTMDEUC-1240.7,BT-S

Groet,

RR

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Bedankt voor de info! Dan zou ik je willen vragen om je TV te updaten, mocht hij 'm niet automatisch via internet pakken kan je 'm ook handmatig installeren door versie 1250.5 hier te downloaden: https://www.samsung.com/nl/support/model/UE49MU8000LXXN/ Dit bestand open je vanaf een PC om hem zo uit te pakken naar een lege USB stick.

Dit is trouwens om Netflix 4K te onderzoeken, ik kreeg bericht dat het feit dat de Videoland geen UHD ondersteunt een storing is van de app zelf, daar is men bij Videoland al druk mee bezig om het op te lossen. Ik hoor graag of dit het oplost voor Netflix.

0 Likes
ReneRid
First Poster
Opties

Ik heb een Macbook, dus ik kan dit bestand niet openen.

Is er nog een andere mogelijkheid?

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Dat kan je Mac wel aan hoor :winking-face: alleen raad ik daarvoor het programma "Unarchiver" aan. Hiermee is het bestand uit te pakken zodat je de inhoud op een USB stick kunt zetten.

0 Likes
ReneRid
First Poster
Opties

Het is gelukt om de update op de TV te zetten.

Maar helaas, wel HDR geen UHD/4K. 

Netflix wel in 4K via de Playstation.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

En het account waarmee je op je TV bent ingelogd is ook een Netflix UHD account?

0 Likes
ReneRid
First Poster
Opties

Uiteraard.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Zou je dan de Smarthub eens willen resetten? Hierna zal je wel opnieuw in moeten loggen op je apps, maar dan weet ik 100% zeker dat alles correct geinstalleerd staat: Menu > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Smarthub opnieuw instellen. ^Joeri

0 Likes