Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen tv zenders meer beschikbaar

(Onderwerp aangemaakt op: 18-04-2020 11:30 AM)
2993 Weergaven
Robbert6
Journeyman
Opties

Dag,

Ik heb een Samsung UE55MU8000, met een one connect box. Sinds maandag heb ik nog maar 0 zenders. Er komt dus geen signaal binnen, terwijl de tv boven prima werkt, internet ook. Dus het hoofdsignaal van Ziggo komt goed door. Bovendien kan ik wel gewoon Netflix kijken, of via de NAS, of uitzending gemist. Op advies van Ziggo heb ik ook het inkomende signaal direct op de OCB aangesloten, kreeg toen dezelfde meldingen 0 zenders, daarmee is het geen probleem in de CI+ kaart van Ziggo, want die decodeerde alleen de zenders. Het lijkt erop dat de coax verbinding in de one connect box niet meer goed is. Hoe kom ik daar achter?

0 Likes
15 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Robbert6 , Robbert,

Is de volledige Model Code van de tv UE55MU8000LXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1280.5? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Dit is geen probleem met de OCB.

Je schrijft dat je, op advies van Ziggo, met de coaxkabel bent geswitcht van de tv naar de OCB.

Echter met hetzelfde probleem. Het kan zijn dat er iets mis is met de bedrading (coaxkabel) naar de tv toe.

Graag deze checken en eventueel een andere coaxkabel proberen.

Zeker als je 0 zenders hebt. Als er een probleem zou zijn met de CI+ module, zou je op z'n minst NPO 1,2 en 3 moeten hebben.

Netflix kijken, via de NAS, of naar Uitzending Gemist gaat natuurlijk buiten de CI+ module om.

Je zou nog kunnen proberen om de tv te resetten. Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Er moet dan wel het een en ander opnieuw ingesteld worden.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Robbert6
Journeyman
Opties

Dag Dick,

bedankt voor je reactie.

type tv is UE55MU8002TXXH

softwareversie is 1280.5

even ter verduidelijking: op deze tv zit geen coax aansluiting. Alles gaat via de OCB. Ik heb een coaxkabel aangesloten op een splitter/versterker. Daarvanaf drie afgaande kabels: 1. OCB, 2. modem ziggo, 3. tV boven. Ik heb de kabel met het binnenkomende signaal direct op de OCB aangesloten om te checken of de versterker misschien de oorzaak was. Maar dat gaf geen ander resultaat. 

Mijn conclusie was:

'signaal Ziggo is goed: immers goede WiFi en boven ook normaal smart tv met ci Card.

versterker en coaxkabel naar OCB is goed, want het bypassen van de versterker geeft geen nader resultaat. Ook heb ik andere uitgangen geprobeerd.

ik heb ook nog geprobeerd om de OCB te bypassen. Maar dat lukt niet, want er zit geen coax aansluiting op de tv. Alleen 230V en OCB kabel.

en de kabel is goed: immers ik heb gewoon verbinding tussen de tv en de OCB

en wat jij ook al aangeeft: de CI+ card is alleenverdieners het decoderen. De zenders npo 1,2 en3 heb ik ook niet.

dus vandaar dat er voor mij overbleef: de coax poort van de OCB. 

3FDE6C1E-740C-4997-ABF4-00DE2CEFADDA.jpeg

0 Likes
Robbert6
Journeyman
Opties

Oh, en ik heb de tv al 2 x gereset.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Robbert6 , Robbert,

Bedankt voor je duidelijk verhaal! Helaas heb ik wat vervelend nieuws voor je.

Dit is een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars). De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.

De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.
Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.

Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.
Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.

Deze tv's kunnen problemen opleveren, waar onder dit probleem.

De CI+ module is alleen gecertificeerd voor de markt waar deze op wordt uitgebracht.

De kans is groot dat hij niet werkt als de Model Code van de tv niet eindigt op XXN.

Waar is deze tv aangeschaft?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
0 Likes
Robbert6
Journeyman
Opties

Dag Dick,

bij plasmavisie.nl

81FFB5AC-4889-4AEB-B27A-AB5D2738B7EB.jpeg

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Robbert6 , Robbert,

Plasmavisie.nl staat bij mij genoteerd vanwege het leveren van dit soort tv's, dus niet een frisse 'leverancier'.

Heerlijke recenties: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/plasmavisie.nl/details?companyId=c7ce383f-a020-43ab-8e34-b6a36...

Er is hier sprake van het leveren van een verkeerd product. Uiteraard staat de volledige Model Code niet op de bon.

Uiteraard ook niet bij plasmavisie (zie plaatje). Hierbij wat informatie over het leveren van een verkeerd product:

https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel21

https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel24

https://www.nporadio1.nl/consument/6032-internetaankoop-retour-naar-webshop-wie-betaalt-de-verzendko...

Graag alle contacten met  deze 'leverancier' via de mail. Niet telefonisch!

Eventueel contact opnemen met je rechtbijstandsverzekering of het Juridisch Loket.

Houd me even op de hoogte over de voortgang..

Plasmavisie.png

Groet, Dick
0 Likes
JB9
Explorer
Opties

Zie: https://nl.hardware.info/artikel/9887/bestelde-televisie-blijkt-buitenlands-model-dit-moet-je-weten

Dit is dus volledig legaal. Ik zag dat Plasmavisie het ook op hun site heeft staan. 

Wat betreft het probleem. Het lijkt inderdaad op een defecte OCB. Ik zou garantie claimen bij Plasmavisie of online een losse OCB bestellen en het testen. Je kunt 'm dan altijd terugsturen binnen de wettelijke retourperiode.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Beste @JB9 ,

Volgens mij ben je niet helemaal goed geïnformeerd. Het importeren is iid legaal, maar het modificeren echter niet.

Bovendien wordt er in dit artikel niet gewezen op vervelende problemen die veroorzaakt kunnen worden door een modificatie. Met name garantie.

Ik wilde net mijn volledige verhaal aan @Robbert6 sturen. Misschien even lezen.

Het omruilen van de OCB zou inderdaad een optie kunnen zijn, maar je blijft wel opgescheept zitten met een probleem tv.

De beoordeling of het hier gaat om een defecte OCB is erg voorbarig. Dit kan ook, zoals ik schreef, een defecte coaxkabel zijn.

Deze vraag is nog niet beantwoord/getest door @Robbert6 .

Ik weet niet op welke site je gekeken hebt, want deze tv is niet meer bij plasmavisie te verkrijgen.

Deze zin is een beetje raar: "Ik zou garantie claimen bij Plasmavisie of online een losse OCB bestellen en het testen"

Als er garantie is, en die is er, hoef je niet ergens een losse OCB te bestellen. Bovendien hoort de meegeleverde OCB bij de tv.

Je kunt er dus niet zomaar een willekeurige OCB aanhangen.

Mijn complete verhaal:

Dit is een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars). De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.

De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.
Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.

Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.
Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.
Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.
Dit betekent niet dat de televisie geen garantie meer heeft, maar dat hiervoor door de verkopende partij gezorgd dient te worden. Mocht deze bijvoorbeeld binnen de garantietermijn failliet gaan dan is het recht op fabrieksgarantie verdwenen en kunnen reparatiekosten voor eigen rekening komen.
Deze tv's kunnen problemen opleveren.

Problemen:

• Ten eerste een CI+ Module. Deze is alleen gecertificeerd voor de markt waar deze op wordt uitgebracht. Er is een kans dat CI+ werkt op een tv uit het buitenland, maar de kans is groter dat hij niet werkt als de Model Code van de tv niet eindigt op XXN.
  • En dan is er ook de garantie. Je kunt slechts beperkt aanspraak maken op de garantie met een tv uit het buitenland. Voor een tv uit België zal dit geen probleem zijn, maar uit Duitsland wel. Dit is omdat er soms andere onderdelen gebruikt worden in buitenlandse modellen waar door Samsung Nederland niet aan te komen is. In eerste instantie heb je recht op garantie bij de leverancier.
  • Dan heb je ook de apps. Mogelijk is het app aanbod beperkt voor Nederland met een buitenlandse tv. App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat, en op Model Code.

Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, ben je voor garantie afhankelijk van de verkoper want Samsung Nederland zal niet snel genegen zijn een toestel dat zij niet hebben geïmporteerd onder fabrieksgarantie te herstellen.

Extra info: https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/

Hopelijk is e.e.a. nu wat duidelijker..

Groet, Dick
0 Likes
Robbert6
Journeyman
Opties

Beste Dick en @JB9 

Dank voor het meedenken. Dick, de coax kabel is goed. Het ligt daar ook niet aan, want ik heb ook de coax die de versterker/ splitter in gaat ook direct op  de OCB aangesloten gehad, en hetzelfde probleem bleef. Op basis van jouw verhaal heb ik besloten een nieuwe tv te kopen. Dit keer bij Coolblue. Het is weer een Samsung, Qled 8K QE55Q950R. Deze is gecertificeerd door Ziggo.

het juridische deel laat ik even gaan. De tv is nu 2,5 jaar oud en dat pad wil ik niet op voor een paar honderd euro een boel gedoe. Bovendien is het voor mij ook een les: als het te mooi is om waar te zijn, is dat het vaak ook.

bij deze nieuwe tv zit ook een one connect box, dus die zou ik even kunnen aansluiten om te checken of het voorstel van JB9 werkt. De oude tv kunnen de kinderen in elk geval gebruiken om te gamen, voor YouTube en Netflix. 

hartelijke groet,

Robbert