Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen Nederlandse zenders

(Onderwerp aangemaakt op: 11-12-2016 09:39 AM)
2952 Weergaven
Henricus
Apprentice
Opties

Nederlander in Frankrijk.

Heb gisteren een Led TV 40 inch UE40KU6400UXZF ontvangen.

Signaal: Satelliet.

Bij het zenders zoeken krijg ik 950 zenders maar niet een Nederlandse (wèl BVN )

Komt waarschijnlijk doordat  "waar kijk je naar de TV " Frankrijk is ingevuld.

Heb de instellingen gereset maar kan de instelling :  "Frankrijk " niet wijzigen.

Weet iemand een oplossing?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Davey
Helping Hand
Opties

Sorry Henricus, wij hebben geen rechten om in een franse TV te kijken op afstand. Als Samsung Nederland ondersteunen we alleen Benelux modellen. Tip: probeer eens in het Engels te communiceren met Samsung Frankrijk. 

------------------------------------------------------------------

Samsung means tristar. Let is shine on your Christmas tree!🎄

---------
Signature-S10

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
16 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Hi Henricus, zo kun je tenminste wel je Frans bijhouden :winking-face: De modelcode: UE40KU6400UXZF  houdt in dat de televisie een Frans model is. Je hebt dus in dit geval via de winkel een buitenlands model ontvangen.

Via welke provider kijk je nu TV en maak je gebruik van een CI+ module?

Ik hoor 't wel!

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
Henricus
Apprentice
Opties

Hallo Nick,
Bedankt voor je reactie.
Ik woon in Frankrijk en heb dus in Frankrijk mijn televisie gekocht.
Ik gebruik het Cl+ module met mijn kaart van Canaldigital.
Tot nu toe heb ik een decoder gebruikt met een paraboolantenne gericht op Astra 1  19,2 en Astra 3  23.5
De televisie UE40KU6400UXZF heeft een interne decoder dus heb ik externe niet meer nodig. Wat een gemak........
Helaas heb ik bij de installatie waarschijnlijk Frankrijk als woonland ingevuld dus wordt als provider Fransat voorgesteld in plaats van Canal Digital.
Ik kan dit Frankrijk " niet meer veranderen na een reset naar fabrieksinstellingen.
Volgens ingewijden op het internet kan ik via een truc ( info, menu, mute,power ) in de software komen.
Dat lukt en ik kan dan de regio wijzigen in USA, HKG, Eng, CHi, S-AF, Afr, Pannordig etc.
De regio die nu ingevuld is, is Paneuro en kan ik dus niet splitsen daarvoor is een appje nodig.
Omdat ik dit nogal riskant vind ( ben een leek) heb ik telefonisch contact opgenomen met de support van Samsung Nederland en gevraagd naar een technicus.Ik had een afspraak gemaakt maar dat ging niet door want de technicus K

kan/mag niet naar Frankrijk bellen.....
.
Nou zit ik in de misère en zoek hulp van iemand die er echt verstand van heeft.
Men kan mij niet wijsmaken dat Samsung voor elk land in de wereld een aparte televisie maakt. Zit 'm dus in de software maar wie heeft daar verstand van?
Kan je me helpen of ken je iemand die mij kan helpen?
Hans

0 Likes
Davey
Helping Hand
Opties

Hi Henricus,

Ik wil je heel graag helpen alleen je hebt de TV niet in de Benelux gekocht 😓 TIP: Heb je al contact gehad met Samsung in Frankrijk?

Samsung means tristar. Let it shine on your Christmas tree!🎄

---------
Signature-S10
0 Likes
Henricus
Apprentice
Opties

Beste Nick,

Geen haar op mijn hoofd heeft er bij stil gestaan dat ik vanuit Zuid Frankrijk naar Nederland zou moeten gaan om een TV te kopen.

Zeker niet een zo'n  internationaal merk als Samsung.

Helaas is mijn technisch Frans zodanig dat ik zoiets als modulatie, transponder, tuning, mute, auto tuning etc waar het Frans z'n eigen woorden voor heeft kan begrijpen per telefoon.

Ik dacht juist dat Samsung die mogelijkheden heeft als internationaal bedrijf.

Waarom zou een Nederlandse Samsung expert niet in mijn televisie kunnen kijken? Dat programma heet immers

" Hulp op afstand "

De pincode die ik door moet geven aan de technicus is  1841-6557.

Kunt u niet bemiddelen?

0 Likes
Oplossing
Davey
Helping Hand
Opties

Sorry Henricus, wij hebben geen rechten om in een franse TV te kijken op afstand. Als Samsung Nederland ondersteunen we alleen Benelux modellen. Tip: probeer eens in het Engels te communiceren met Samsung Frankrijk. 

Samsung means tristar. Let is shine on your Christmas tree!🎄

---------
Signature-S10
0 Likes
KeesGoossens
Student
Opties

Wij leven toch in de EU?  Waarom wordt je niet geholpen door Samsung? Ik vind dat niet kunnen.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Omdat het signaal etc. van een tv niet in elk land hetzelfde is. Ook het klantcontact verloopt in zulke gevallen per land verschillend. 

---------
Signature-Note10
0 Likes
KeesGoossens
Student
Opties
Is toch geen antwoord op mijn vraag. Waarom wordt ik hier door Samsung niet geholpen? Dit is toch enkel een software matige aanpassing. Niet kunnen bestaat niet. In dat geval is het niet willen.
0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Het is zeer zeker een antwoord op jouw vraag en ook niet alleen software, een deel hiervan zit in het moederbord en de hardware. Indien je een importmodel koopt zijn er risico's aan verbonden, niet alles kunnen wij oplossen in zulke gevallen. 

Indien je in Frankrijk Nederlandse kanalen wilt, dan is het beter om dit aan de provider te vragen, aangezien dit een andere service is. 

---------
Signature-Note10
0 Likes