Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Geen hd beeld bij tv zenders Samsung UE50AU7172U

(Onderwerp aangemaakt op: 06-03-2022 12:04 AM)
630 Weergaven
Martijn83
Apprentice
Opties

Samsung UE50AU7172U

Nieuwe tv al 2x opnieuw geinstalleerd. Maar bij de tv zenders krijg ik geen hd kwaliteit. Behalve bij 1 zender. Tv rechtstreeks aangesloten met coax kabel. Provider is caiway. Deze geeft aan dat alle zenders standaard in hd kwaliteit worden uitgezonden. 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Martijn83
Apprentice
Opties
Hoi, Dick. Ik heb nog even contact gehad met samsung nederland. Deze zei inderdaad hetzelfde als jou, het is een tv uit Hongarije. De hd zenders zaten vanaf 500. Ik kon hem wel houden maar de kans dat ik later nog slechter of helemaal geen hdbeeld meer had was mogelijk. Dus toen heb ik de beslissing (en op aanraden van jou) om de tv te retourneren naar bol.com. Daarna heb ik een tv besteld bij coolblue en hierbij dan wel gelet op de laatste letters. Deze eindigde op xxn. Dus dat zou dan goed moeten komen. Deze tv wordt vandaag geleverd en ga uiteraard direct kijken of deze dan wel goed is. Ik wil jou in ieder geval bedanken voor het advies die je hebt gegeven.

Mvg
Martijn

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Martijn83 ,

Volgens mijn gegevens is dit geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars model).
De volledige Model Code zal waarschijnlijk UE50AU7172UXXH zijn. Zie de sticker achterop de tv.
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH

. Een grijze import tv -> Grijze import 
Waar en wanneer is deze tv aangeschaft? In dit soort tv's zitten soms andere onderdelen.
Dus ook een andere tuner. Zie je dit ook terug bij apps zoals YouTube, etc.?

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Martijn83 ,

Is je probleem inmiddels opgelost? Er staat nog een aantal vragen open..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Martijn83
Apprentice
Opties
Hallo, het klopt inderdaad dat het modelnummer eindigt op xxh. Ik kan het niet terug zien bij de andere apps. De tv is aangeschaft via bol.com afgelopen vrijdag. Maar ik ben er wel achtergekomen dat de hd-zenders beginnen bij 501, 502 etc. Daar begint Nederland 1, en zo door naar rtl e.d. Enig idee hoe ik dat kan veranderen? Misschien op een andere frequentie zoeken.......?
0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Martijn83 ,

Waarschijnlijk is deze tv geleverd door 1 van hun partners die dit soort trucs uithalen.
Topknallers, TV-Online, EL-Vidas, EL-Living of TV-Plaza.
Dit wordt veroorzaakt door de interne tuner waar ik eerdere over schreef.
De buitenlandse tuners werken anders dan de tuners die in de Benelux modellen zitten.
Concreet houdt dit in dat zenders door elkaar heen in de zenderlijst geplaatst worden.
Deze zenderlijst wordt dan ook niet automatisch vernieuwd en aangepast
Eigenlijk zou ik je willen adviseren om, los van de problematiek en eventuele slechte service, deze tv te retourneren.
Er is namelijk doelbewust, gebaseerd op de onwetendheid van de klant, een verkeerd product geleverd.
Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Martijn83 , Martijn,

Heb je nog overwogen om de tv te retourneren?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Oplossing
Martijn83
Apprentice
Opties
Hoi, Dick. Ik heb nog even contact gehad met samsung nederland. Deze zei inderdaad hetzelfde als jou, het is een tv uit Hongarije. De hd zenders zaten vanaf 500. Ik kon hem wel houden maar de kans dat ik later nog slechter of helemaal geen hdbeeld meer had was mogelijk. Dus toen heb ik de beslissing (en op aanraden van jou) om de tv te retourneren naar bol.com. Daarna heb ik een tv besteld bij coolblue en hierbij dan wel gelet op de laatste letters. Deze eindigde op xxn. Dus dat zou dan goed moeten komen. Deze tv wordt vandaag geleverd en ga uiteraard direct kijken of deze dan wel goed is. Ik wil jou in ieder geval bedanken voor het advies die je hebt gegeven.

Mvg
Martijn
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Martijn83 , Martijn,

Geen dank! Coolblue is een hele goede leverancier met een prima klantenservice.
Ik bestel daar al jaren al mijn spullen. Alvast heel veel kijkplezier toegewenst!

Fijne dag en fijn weekend!

signatureee
Groet, Dick