Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Gebruik van de KPN radio en TV ontvanger met koppelen aan een Samsung TV en Soundbar

(Onderwerp aangemaakt op: 18-12-2021 04:53 PM)
860 Weergaven
ldries46
Journeyman
Opties

Ik hen een QR90 TV en een HW950A Soundbar, een KPN Radio/TV ontvanger en een Sony CD/DVD/BR speler. Om de radio af te spelen moet ik nu eerst de TV en de soundbar aanzetten dan Radio kiezen voor de KPN apparatuur vervolgens de TV weer uitzetten, dan gaat ook de soundbar uit en daarna de soundbar alleen aanzetten . Voor het draaien van een CD geld in feite het zelfde. Hoe kan ik zorgen dat voor de audio applicaties de TV niet aan hoeft.

Ik wil vanwege mogelijk kwaliteitsverlies geen gebruik maken van de optische geluidsverbindingen.

Zowel de KPN ontvanger als de Sony apparatuur zij verbonden via HDMI met resp. HDMI 1 en HDMI 2 van de soundbar. de Soundbar ARC uit is via HDMI verbonden met de HDMI 3 (ARC) van de TV.

0 Likes
11 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @ldries46 ,

QR90 is geen Model Code van een tv. Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv. Graag incl. de letters XXN.
Als je naar audio wilt luisteren met de tv uit, zul je toch een extra optische verbinding moeten maken met de soundbar.
Dit geldt zowel voor de KPN als voor de Sony. Omdat je geen type opgeeft, weet ik niet of de KPN en de Sony een optische aansluiting hebben.
Het vervelende is wel dat de HW-950A maar 1 optische aansluiting heeft...

signatureee
Groet, Dick

ldries46
Journeyman
Opties

Op het User manual van TV staat Q90R het is het 55 inch model. De KPN ontvanger heeft wel een optische aansluiting de Sony DVD niet. Ik wil met alleen HDMI kabels werken omdat die een grotere band breedte hebben en die nodig is om de kwaliteit van het geluid dat de soundbar aankan beter gebruikt. Kennelijk kan dit wel op de manier die ik aangegeven heb maar krijg ik dan alleen te maken met de vreemde mrethode die ik nodig heb de Radio of de CD aan te krijgen zonder de TV ook aan te hebben. Mijn vraag is dus hoe krijg ik het geluid van TV of CD naar de Soundbar zonder daar tussendoor ook de TV aangehad te hebben

0 Likes
ldries46
Journeyman
Opties

PS in het handboek van de TV staat ergens achterin Modelnaam QE55Q90R maar nergens XXN.Ik kan momenteel niet bij de achterzijde van de TV

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @ldries46 ,

Thanks! Uiteraard heb je met een HDMI kabel meer bandbreedte.
Welke AB gebruik je voor de tv, soundbar, KPN en de Sony? Die van de tv?

signatureee
Groet, Dick

ldries46
Journeyman
Opties

Ik wil mijn Logitech One+ gebruiken, maar op dit moment moet ik nog gebruik maken van de 4 originele AB's van de diverse apparaten. Pas als ik daarmee precies weet hoe ik ermee moet omgaan kan ik de logitech correct inprogrammeren.

Op dit moment heb ik er dus ook voor de radio en de CD elk 3 van die 4 nodig terwijl ik logischerwijs zou verwachten dat ik er dan maar 2 zou nodig hebben (die van de TV niet)

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@ldries46 ,

Als je de AB van de tv gebruikt om de tv aan te zetten, dan zou je Anynet+ op de tv kunnen uitschakelen.
Bij Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC).
Hiermee voorkom je dat de soundbar in- of uitschakelt als je de tv aan- of uitzet.
Ik zou voorlopig de AB van de soundbar gebruiken om deze aan te zetten.
Als het zo werkt, kun je later de Logitech programmeren..

signatureee
Groet, Dick

ldries46
Journeyman
Opties

Het uitzetten van Anynet+ op de TV betekend dat de soundbar doorgaat met het geluid als de TV wordt uitgezet maar ik kan de radio niet aanzetten zonder ook de tv aan te zetten. Kennelijk is dat iets dat met een andere instelling (op de soundbar??) moet worden gedaan

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @ldries46 ,

Ik zit niet zo goed in de soundbars 😉.
Sowieso lastig om dit te beoordelen als je het niet voor je ziet.
Ik laat het even aan de experts over..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Beste @Idries46, dit is toch dezelfde vraag als in dit topic? https://bit.ly/3J8eA37

Ik was benieuwd of het inmiddels was gelukt.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes