Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Frame TV houdt USB schijf als Favoriet niet vast

(Onderwerp aangemaakt op: 06-12-2020 02:36 PM)
418 Weergaven
lrijkse
First Poster
Opties

Ik heb een USB schijf aan mijn Samsung TV Frame QE49LS03RAS (2019) gekoppeld die het prima doet. Ik kan deze schijf ook als favoriet koppelen waarna ik deze snel vanuit het hoofdscherm van de hub kan selecteren. Echter om onduidelijke redenen verdwijnt deze favoriet na enkele dagen weer en moet ik alle handelingen herhalen. De schijf is in de tussentijd niet losgekoppeld geweest. Hoe kan ik deze schijf eenmalig als permanente favoriet aan het hoofdscherm van de Smart Hub toevoegen?

0 Likes
21 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @lrijkse ,

 

Dit is een bekend fenomeen. Als je de tv uitschakelt, dan wordt ook de voeding van de USB poort uitgeschakeld.

Hierdoor wordt de connectie onderbroken. Terugzetten op de Smart Hub gaat een dag goed en dan is ie weer verdwenen.

Je kunt hem wel bereiken bij Bron..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
lrijkse
First Poster
Opties

Dank voor deze toelichting. Je schrijft "een bekend probleem" , ik heb eerst naar een mogelijke andere melding gezocht maar deze niet in dit forum gevonden?

Het is een Frame toestel, dus echt uitschakelen is er niet bij, alleen standby. Ik begrijp ook niet dat een favoriet na een uitschakeling verwijderd wordt, dat gebeurd bij de afgeschakelde BluRay speler toch ook niet? Ik ervaar dit als een bug. Het gaat hier overigens om een toestel van mijn bejaarde moeder, ik kan haar echt niet uitleggen dat ze iedere keer de favoriet weer moet toevoegen. Ik vind het een zwaar gemis, ik heb foto's en video's voor haar klaar gezet, maar die kan ze dus niet zelf bekijken.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @lrijkse ,

 

De opmerking over een bekend fenomeen was eigenlijk op mij gericht. Excuses!

Het gebeurt ook als de tv in standby gezet wordt. Er staat dan geen spanning meer op de USB poort.

Bij het loskoppelen van een USB of HDMI device gebeurt dit zeker. Dit is geen bug in de software.

Anders waren hier meerdere klachten over binnengekomen. Zoals je zegt, niet terug kunnen vinden in het forum.

Is het mogelijk, om uit te sluiten, het met een ander USB device te testen? Een stick of zo?

Of een andere USB poort proberen? De USB HDD is altijd zichtbaar bij Bron en daar omhoog. Zit ietsjes verder..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
lrijkse
First Poster
Opties

Uw antwoord is lekker vlot, bedankt hiervoor. De hub heeft 3 USB aansluitingen en ik heb het met alle drie geprobeerd. Alle drie vergeten ze de Favoriet in korte tijd. De schijf wordt tevens gebruikt als schijf voor de TV opnamen. Hij wordt dus nooit afgekoppeld. Ik vind dit wel degelijk een bug. En nogmaals, de Blu Ray speler wordt wel steeds als favoriet herkend. Ook als deze is uitgezet.  Ik weet hoe ik de schijf kan terugvinden, maar dit is voor iemand voor iemand die weinig gevoel heeft in haar vingers een te grote opgave. Wat heeft het voor zin om een schijf als favoriet toe te kunnen kennen als de TV dit niet kan onthouden? 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @lrijkse ,

 

Geen dank! Ik probeer zo veel mogelijk mee te denken. Nog even wat vragen.

Wat is de huidige software van de tv? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.

Met de hub bedoel je waarschijnlijk de 3 USB poorten op de tv.

In principe zijn het geen favorieten, maar toevoegingen aan de Startpagina oftewel de Smart Hub.

Zou je deze misschien willen resetten? Instellingen→Ondersteuning→Apparaatonderhoud→Zelfdiagnose→Smart Hub opnieuw instellen.
Houd er bij het resetten van de Smart Hub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd.

Heb je nog getest met een ander USB opslagmedium? Bv. een USB stick?

Ik wist even niet dat je moeder een probleem heeft met haar vingers. Kan me voorstellen dat het lastig is om op die manier de schijf op te zoeken..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
lrijkse
First Poster
Opties

Beste Dick, Ik heb dit weekend mijn moeder bezocht en verder naar de problemen met de schijf gekeken. Ik heb geconstateerd dat de firmware versie 1372 is en dat dit ook de laatste versie is. Met hub bedoel ik de losse One Connection box. Ik had helaas geen tweede schijf bij me om te kijken of deze wel onthouden wordt. De hele TV resetten is helaas op dit moment teveel gevraagd, de TV is met een account van mijn broer geïnstalleerd. Er zijn veel zaken ingesteld als Netflix, TV favorieten enz. Mijn moeder herkent de schermen nu een beetje en ik wil hier hier wijzigingen in besparen. Alleen als het 100% zeker het probleem verhelpt, wil ik dit wel over een tijdje proberen. Als u nog tips heeft, hoor ik dit graag!

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goeiemorgen @lrijkse ,

 

Eigenlijk heb ik, behalve het resetten van de tv, geen tips voor je.

100% zekerheid na het resetten van de tv is niet te zeggen.

Het is wel de enige mogelijkheid om dit uit te sluiten..


Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Kees22
Explorer
Opties

Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn Q80T TV.

Ik kan via bron mijn NAS of PC-mediaserver op de app balk plaatsen en die zijn dan snel te openen.

Maar heel snel verdwijnen ze weer van de app balk. 

Is hier iets aan te doen?

0 Likes
Ajay-A
Community Manager
Opties

Hallo @Kees22,

 

Bedankt voor jouw bericht. Is jouw televisie ook helemaal up-to-date?

 

Met groet,

Ajay 

Community-moderators-signature-jan24-reveal-800x200
0 Likes