Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

EQ43Q60RATXXH geen ontvangst met CI module Canaaldigitaal

(Onderwerp aangemaakt op: 05-11-2020 11:13 PM)
527 Weergaven
weka1
Explorer
Opties

Onlangs deze tv gekocht met de bedoeling ook CD te kunnen ontvangen. De gegevens van de smartkaart zijn wel te lezen maar kan geen kanalen inladen. De smartcard komt uit een reeds bestaande installatie met een losse (M101) ontvanger. De CI module is 2e hands aangeschaft en door mij nog nooit gebruikt.

Kan bovenstaande type wel de Nederlandse CD ontvangen?

Mvg Wim

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @weka1 , Wim,

Wat fijn om te horen dat het netjes is opgelost!

Ik wens je dan ook heel veel kijkplezier met je nieuwe tv!

Zou je misschien je vraag als Oplossing willen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!

Fijne avond en een heel fijn weekend toegewenst!

Yes!!Yes!!

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @weka1 , Wim,

Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH. 'Grijze import' tv --> Grijze import 

Deze tv's kunnen problemen opleveren, waaronder deze:

• Een CI+ Module. Deze is alleen gecertificeerd voor de markt waar deze op wordt uitgebracht. Er is een kans dat CI+ werkt op een tv uit het buitenland, maar de kans is groter dat hij niet werkt als de Model Code van de tv niet eindigt op XXN
  • De garantie. Je kunt slechts beperkt aanspraak maken op de garantie met een tv uit het buitenland. Voor een tv uit België zal dit geen probleem zijn, maar uit Duitsland wel. Dit is omdat er soms andere onderdelen gebruikt worden in buitenlandse modellen waar door Samsung Nederland niet aan te komen is. In eerste instantie heb je recht op garantie bij de leverancier
  • De apps. Mogelijk is het app aanbod beperkt voor Nederland met een buitenlandse tv. App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat, en op Model Code

Waar en wanneer is deze tv aangeschaft?

Groet, Dick
0 Likes
weka1
Explorer
Opties

Heb hem vanmiddag gekocht bij Kamera Express in Almelo. Zij vertelde mij dat, en staat ook op de sticker, in Nederland gebruikt kan worden. Via de app werkt CD wel maar het is juist de bedoeling dat hij via de CI werkt.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @weka1 , Wim,

Kamera Express staat bij mij op de lijst met onbetrouwbare leveranciers. Een onzin verhaal.

Waarschijnlijk heb je mijn bericht + link niet goed gelezen. Een CI+ module gaat niet werken in deze tv.

Ik zou je willen adviseren, los van de problematiek, om deze tv zsm te retourneren.
Er is namelijk doelbewust, gebaseerd op de onwetendheid van de klant, een verkeerd product geleverd.

Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt. Zonder opgaaf van reden en dus geld retour.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen

Houd me graag even op de hoogte van de voortgang..

Groet, Dick
0 Likes
weka1
Explorer
Opties
Ga hem morgen direct terug brengen. I.i.d. op het verkeerde been gebracht.
dank je voor de supersnelle reactie dkoster.
je hoort van mij.
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @weka1 ,Wim,

Ik realiseert me nu pas dat je de tv in een fysieke winkel in Almelo hebt gekocht.

De wettelijke termijn van 14 dagen bedenktijd gaat dan niet op. Is alleen voor internetaankopen.

In een winkel geldt koop is koop. Hopelijk kun je tot een goede oplossing komen..

Groet, Dick
0 Likes
weka1
Explorer
Opties
De verkoper vertelde mij dat dit apparaat gewoon in Nederland zou werken. Dat is dus niet zo. Ga in iedergeval netjes ingepakt terug brengen.
0 Likes
weka1
Explorer
Opties
Superuser II, ik heb vanmorgen de tv teruggebracht en is hij netjes omgewisseld voor de Q60TXXN.
Heb nu in iedergeval CD weer op de tv. Kamera Express heeft het keurig, buiten mijn verwachting, gedaan.
Dank voor de reactie.
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @weka1 , Wim,

Wat fijn om te horen dat het netjes is opgelost!

Ik wens je dan ook heel veel kijkplezier met je nieuwe tv!

Zou je misschien je vraag als Oplossing willen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!

Fijne avond en een heel fijn weekend toegewenst!

Yes!!Yes!!

Groet, Dick
weka1
Explorer
Opties
Dank je wel.
Heb echter nergens kunnen vinden hoe ik de oplossing kan markeren.
0 Likes