op 03-01-2024 11:07 AM
Beste Members,
Wij zijn woonachtig in Duitsland, maar kijken altijd Nederlandse televisie via Canal Digitaal. Pas geleden hebben we een nieuwe Samsung Tv gekocht (in Duitsland via Coolblue.de), in de veronderstelling dat we eenvoudig de landcode (voor apps) konden wijzigen in Benelux. Genoeg tips op internet gevonden (Mute, VolUp, KanUp, Mute), en nog vele andere tips. Deze werken echter allemaal niet. En krijg louter Duitse apps te zien.
TV kijken is geen probleem, dit doen we via een losse satelliet ontvanger. Echter willen we graag de Canal Digitaal App op de TV installeren. Dit wil maar niet lukken, omdat deze niet beschikbaar is in Duitsland.
Weet iemand hoe ik mijn Samsung GQ50Q60CAU kan instellen op Benelux, zodat ik de Canal Digitaal App kan installeren en gebruiken? Kan Samsung mij eventueel hier verder helpen? Het is zonde dat ik de nieuwe TV niet ten volle kan benutten op deze manier.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 03-01-2024 11:18 AM
Goedemorgen @Members_S2mEMfv ,
Normaal gesproken zou Hulp op Afstand dat kunnen doen, maar dat kan alleen in Nederland.
Een optie zou het Service Menu zijn, maar dat is alleen bedoeld voor monteurs.
Bovendien kun je je garantie verliezen als daar in gaat sleutelen.
Ook al zou de landcode gewijzigd worden, dan krijg je nog Duitse apps.
App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat en op Model Code.
En je hebt daar waarschijnlijk ook een Duitse provider. Een VPN verbinding zal het volgens mij niet oplossen.
op 03-01-2024 11:18 AM
Goedemorgen @Members_S2mEMfv ,
Normaal gesproken zou Hulp op Afstand dat kunnen doen, maar dat kan alleen in Nederland.
Een optie zou het Service Menu zijn, maar dat is alleen bedoeld voor monteurs.
App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat en op Model Code.
En je hebt daar waarschijnlijk ook een Duitse provider. Een VPN verbinding zal het volgens mij niet oplossen.
op 04-01-2024 07:01 PM
op 04-01-2024 07:07 PM
@Erikawa ,
@Erikawa schreef:
Dat kan via het service menu van de tv.
@Dick schreef:
"Een optie zou het Service Menu zijn, maar dat is alleen bedoeld voor monteurs.
App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat en op Model Code."
op 27-07-2024 08:55 PM
28-07-2024 08:30 AM - bewerkt 28-07-2024 12:23 PM
Goedemorgen @Timo1234 ,
Wat wil je precies opgelost hebben en met welke tv? Model Code?
Graag met de laatste 3 letters. Waar woonachtig?