op 05-09-2017 11:02 AM - laatst bewerkt op 18-09-2017 11:47 AM door BruceH
Draadloos verbinden met mijn plaatselijke wifi is geen probleem. Maar draadloos verbinden met de ingestelde wifi hotspot die internet verbinding heeft via vpn lukt niet. Normaal worden de verschillende ip adressen automatisch ingesteld maar deze dienen manueel ingesteld te worden. Welke zijn dat dan ??? Wifi hotspot is gewoon zichtbaar bij de wifi keuzes.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 11-09-2017 02:21 PM
Ik heb het inderdaad op deze wijze opgelost gekregen namelijk de ip adressen van mijn router thuis gebruiken en de dns ingesteld op 8.8.8.8 . Ik ben hier dus reeds maanden naar op zoek en uiteindelijk was dit voor niets nodig. Ik wil streamen vanuit mijn mobiel of laptop maar zoals gezegd dien ik daar via de vpn te gaan anders werkt de app niet. Het streamen gaat dan naar een chromecast en dus na het instellen van de tv op de draadloze hotspot werkte dit nog niet. Het is niet de tv die in hetzelfde netwerk moet zitten maar de chromecast en dit was na wat informatie te zoeken makkelijk aangepast. Toch van harte bedankt om me te willen helpen en mogelijk is iemand anders ook wat met deze oplossing.
op 08-09-2017 11:00 AM
op 08-09-2017 03:29 PM
Beste Bruce,
de vpn is een verbinding met mijn Nas Synology in Belgie. Zelf ben ik in Nederland. Reden dat ik dit wil opzetten is tv kijken via internet met de app van mijn kabeltv aanbieder. Om te werken moet het toestel hier "denken" dat het in Belgie is. Met mijn laptop, tablet en mobiel werkt dit prima. Zowel elk toestel apart aangesloten via de vpn of via de hotspot opgezet via mijn laptop. Om dit beeld te streamen vanop mijn laptop naar de tv samsung UE32K5600AW moeten beiden in hetzelfde wifi netwerk zitten. De tv ziet bij de mogelijke wifi verbindingen wel de hotspot maar automatisch gaan hij deze niet configureren. Ik moet dus de verschillende ip adressen manueel invoeren maar heb geen idee hoe ik deze kan vinden.
op 11-09-2017 02:00 PM
Je kunt in de tussentijd door middel van een HDMI kabel van de laptop naar de TV alsnog het beeld delen.
Ik neem aan dat het IP-adres te achterhalen is vanuit de NAS. Hij is aangesloten op je netwerk right? Als je in de command promp het volgende invoert: ipconfig /all
Zou je alle aangesloten apparaten moeten zien, waaronder de NAS, en bijbehorend IP adres.
op 11-09-2017 02:21 PM
Ik heb het inderdaad op deze wijze opgelost gekregen namelijk de ip adressen van mijn router thuis gebruiken en de dns ingesteld op 8.8.8.8 . Ik ben hier dus reeds maanden naar op zoek en uiteindelijk was dit voor niets nodig. Ik wil streamen vanuit mijn mobiel of laptop maar zoals gezegd dien ik daar via de vpn te gaan anders werkt de app niet. Het streamen gaat dan naar een chromecast en dus na het instellen van de tv op de draadloze hotspot werkte dit nog niet. Het is niet de tv die in hetzelfde netwerk moet zitten maar de chromecast en dit was na wat informatie te zoeken makkelijk aangepast. Toch van harte bedankt om me te willen helpen en mogelijk is iemand anders ook wat met deze oplossing.
op 11-09-2017 02:48 PM
Top! Fijn dat het is gelukt. @Albel
Vaak denk je veel te moeilijk met dit soort issues. Veel kijkplezier!
Mocht je nog vragen hebben, weet je de Community te vinden.