Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Donkere vlek in beeld, na firmware update ook geen geluid meer (geluid gefixed)

(Onderwerp aangemaakt op: 26-01-2020 08:44 PM)
238 Weergaven
Duikboot
First Poster
Opties

Hallo,

Afgelopen kerst viel het me op dat er een wat donkere vlek in mijn Samsung UE55MU6100 zit. Dit is vooral goed te zien bij lichte kleuren (het gras bij voetbal bijvoorbeeld). Op zich valt het nog wel mee als je recht voor het scherm zit, maar aangezien ik ook wel eens iets van opzij kijk, daar staat nu eenmaal een stoel, dan is het heel goed te zien. Voornamelijk bij lichte kleuren.

Het valt mij op dat de TV aan de achterkant op de plek waar de vlek in beeld zit warmer is dan elders aan de achterkant. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Ik heb het enkele weken aangezien maar omdat dit voorjaar de 2 jaar garantie verloopt heb ik geen zin om nog een paar maanden af te wachten of het zich hersteld of om te kijken of het erger wordt.

Ik lees hier op het forum het een en ander over een lenskapje van de LED’s die misschien los/scheef geraakt is (vanwege de warmte?), maar ik ga natuurlijk niet zelf in een TV sleutelen waar nog garantie op zit. A omdat ik geen techneut ben en B omdat ik dan de garantie echt wel kan vergeten. Gezien het formaat (55 inch) stuur ik ‘m ook niet zomaar even terug naar CoolBlue.  ‘Meld je reparatie met omschrijving via de site, stuur maar op (55 inch) en we kijken wel even en dan hoor je van ons’. Plus het feit dat ze m’n laatste (en trouwens ook enige) reparatieproduct zijn kwijtgeraakt enkele weken terug en die communicatie en afhandeling zacht gezegd ook ietwat stroef verliep maakt het dat ik over die mogelijkheid niet heel enthousiast ben. Wellicht dat ik hier wat meer te weten kan komen over hoe en wat? Ik zal de foto’s meesturen. Foto’s bij daglicht heb ik nog niet kunnen maken (net terug uit het buitenland) maar ook bij daglicht is de vlek uiteraard prima te zien.

Het is niet echt een hele grote vlek maar zodra je ‘m eenmaal in de peiling hebt dan ga je er onbewust toch op letten. Bloedirritant. En heel jammer want verder is het een prima TV die me stiekem best een flinke duit gekost heeft.

Ik heb ondertussen vanavond de TV firmware geupdate naar 1280.5, de meest recente. En daar heb ik meteen al spijt van. Nog steeds die vlek maar ook geen geluid meer. Resultaat: de vlek nog in beeld en m'n vriendin op dit moment ook over de zeik omdat ze nu alleen beeld heeft, met vlek... Mijn tweede vraag is dus: hoe krijg ik het geluid terug? Staat gewoon op TV-speaker bij de instellingen. De geluidjes van de TV zelf als je door het menu gaat komen wel door. 

UPDATE: Niet alleen de TV even aan en uit zetten dus maar ook het Ziggo kastje dus. Geluid gefixed, vriendin weer happy :smiling-face:

Wie kan me aan meer info helpen?

Met vriendelijke groeten!

PS: misschien is het op de foto’s lastig te zien. Op mijn telefoon (ook Samsung trouwens :P) waar ik de foto’s mee maak is de vlek beter zichtbaar dan op de laptop. Met het blote oog in real life is het sowieso duidelijker. Even ter info.

De vlek zit precies in het jochie met de gele emmer, daardoor lastig te zien in het testbeeldDe vlek zit precies in het jochie met de gele emmer, daardoor lastig te zien in het testbeeldNet  iets links boven het middenNet iets links boven het middenVlek...Vlek...Het is geen molshoop helaas...Het is geen molshoop helaas...In de menu's...In de menu's...
De stickert aan de achterzijdeDe stickert aan de achterzijde

0 Likes
0 Antwoorden