Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Donkere baan onderin beeld UE40F6320 3 LED TV full HD Smart TV

(Onderwerp aangemaakt op: 09-07-2017 11:50 AM)
876 Weergaven
tvtas
First Poster
Opties

TV aangeschaft in 2014

Nadat het onderste deel begon te flikkeren heb ik nu een donkere onderste beeldhelft.

Het leek of het licht uitviel.

Wat kan er aan de hand zijn?

0 Likes
7 Antwoorden
Lot
Big Cheese
Opties

Hoi @tvtas (goeie naam 😉),

Kun je kijken welke softwareversie er op de tv staat? Dit kan via Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung en hier iets naar onder. Als dit lager is dan 2126.0, mag je hem updaten. 

Zou je ook eens alle externe apparaten willen ontkoppelen, inclusief de CI+ module als je hier gebruik van maakt, en vervolgens een beeldtest uitvoeren? Dat doe je via Menu > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Beeld testen.

Als het dan nog aanwezig is, zou je een foto van de beeldtest in daglicht kunnen maken en deze hier plaatsen?

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Had je mijn vorige bericht nog gelezen? Ik ben benieuwd hoe het nu gaat!

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Westt
First Poster
Opties
Ik ervaar toevallig hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Hetzelfde model; UE40f6320. Ook in 2014 gekocht. Donkere baan onder in het beeld.

Heb alles losgekoppeld zoals je adviseert,
Software geüpdatet,
Verschillende beeldmodus geprobeerd,
Beeld gereset,
Zelftest gedaan bij daglicht,
Televisie gereset,

Maar de onderste helft blijft bij mijn tv donkerder. Bij het afspelen van 3D content is het probleem nog duidelijker zichtbaar, daar zie je gewoon 'dubbel' beeld in plaats van 3D, terwijl je boven keurig 3D ziet.

Ben bang dat dit misschien aan de LED controller of LED-strips zelf ligt. Zit nu dus met een tv waar ik vrij weinig meer aan heb. Telefonisch werd mij door Samsung verteld dat de kosten voor eigen rekening zijn, en hoog kunnen oplopen.

Wat kan ik nu nog doen? Erg zonde van een tot op heden super functionerende tv...
0 Likes
tvtas
First Poster
Opties

Beste Lot,

ik heb jouw tips uitgevoerd maar de onderste helft ban mijn tvscherm is nog steeds even donker.image.jpg

0 Likes
tvtas
First Poster
Opties
Wat kan je voor mij doen?
0 Likes
Westt
First Poster
Opties

Dat lijkt exact op het probleem dat mijn tv vertoont. Zo ziet mijn beeld zelftest er ook uit.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Thanks voor de foto, Tvtas! Het lijkt inderdaad erg donker, alleen is de foto een beetje lastig te gebruiken (lijkt namelijk ook op reflectie). Zou je een foto kunnen maken precies van de voorkant, met zo weinig mogelijk reflectie en van alle beeldtesten (geef ja aan als de beeldtest vraagt of je het issue nog steeds ziet)? Dan kan ik alles controleren en zo nodig een reparatie met je bespreken.

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes