Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Donker beeld bij uitvoer 4K content (bluray schijf) naar tv

(Onderwerp aangemaakt op: 10-09-2017 02:20 PM)
615 Weergaven
HV_1
First Poster
Opties

Bij het afspelen van een 4K-UHD film HDR (2160p) via mijn Samsung UHD bluray speler wordt het beeld te donker weergegeven.

Als ik een bluray film zonder 4K afspeel (dus alleen HD-1080p) is het beeld goed. Hoe kan dit?

0 Likes
3 Antwoorden
Nick
MegaStar
Opties

Dat is inderdaad niet echt handig, HV_1 .. Zou je even de volgende instellingen in de Blu-Ray speler kunnen aanpassen: resolutie op 2160p i.p.v. Auto en de optie HDMI-Kleurformaat wijzigen van RGB naar Auto, deze opties staan onder het menu "beeld". Laat even weten of dit wat voor je doet!

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes
HV_1
First Poster
Opties

Ik heb de instellingen op mijn Samsung UHD bluray speler aangepast zoals U vermelde.

Het geeft nog steeds een donker beeld in de 4K versie (HDR)van de film "Ghost in the Shell". De 2K versie bluray van genoemde film is over de hele linie beter van beeldkwaliteit. Ik heb 2 andere 4K (HDR) films ("The Revenant" en "Mad Max Fury Road") afgespeeld en tot mijn verbazing is de beeldkwaliteit veel beter, zoals het hoort dus. 

Na alle instellingen van mijn Samsung tv en Soundbar en blurayspeler gecontroleerd te hebben kom ik tot de conclusie dat waarschijnlijk de 4K bluray schijf van desbetreffende film niet goed is. Ik gebruik allemaal high speed HDMI kabels (tot 18gbs). Dus daar kan het ook niet aan liggen.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

0 Likes
Nick
MegaStar
Opties

Dan lijkt het toch specifiek bij de betreffende Blu-ray een issue te zijn. Fijn dat er verder niets aan de hand is, dat scheelt weer! Voor verdere vragen weet je ons weer te vinden!

---------
Signature-Note10
"Changes call for innovation, and innovation leads to progress"
0 Likes