Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Crystal UHD 70 inch TU7100 maakt een zoemend geluid

(Onderwerp aangemaakt op: 08-06-2020 02:24 PM)
7433 Weergaven
jochemvankrieke
Apprentice
Opties

Hallo allen!

Gistermiddag heb ik mijn eerste Samsung televisie aangeschaft bij de MediaMarkt. Het betreft de Crystal UHD 70 inch TU7100 (2020) met modelcode: UE70TU7100WXXN. In het begin leek alles goed te gaan en ook de installatie ging vlekkeloos. Na aan aantal uurtjes de televisie aangehad te hebben gaf deze een wat zoemend geluid. Dit geluid is (zacht tot langzaam irriterend) te horen op de bank die 3 a 4 meter verder staat. Als je bij de televisie staat komt dit geluid vanaf links bovenin aan de achterkant. 

Om te controleren wat het probleem was heb ik veel verschillende instellingen geprobeerd te wijzigen, de firmware geüpdatet, de televisie naar de fabrieksinstellingen teruggezet en te televisie in een ander stopcontact gedaan om te kijken of dit effect had.

Hierdoor ben ik erachter gekomen dat de enige manier om het geluid weg te krijgen is door de beeldmodus op "dynamisch" te zetten. Zet je echter de helderheid in deze modus lager (staat standaard op 50 = max) dan komt het gezoem weer terug. Als de beeldmodus in dynamisch is opgeslagen hoor je dit zoemende geluid ook als je de televisie aanzet. Ik heb het idee dat die op dat moment nog iets harder zoemt en sneller alsof het iets draaiends is. Na 5 a 10 seconden verdwijnt dit geluid tenzij je de beeldmodus weer bijvoorbeeld op "standaard" zet.

Dit is mijn eerste ervaring met een Samsung televisie en 70 inch dus ik weet niet of dit een bekend probleem is en of er een monteur voor nodig is om de televisie te laten repareren.

Jochem :smiling-face:

0 Likes
Spring naar oplossing
53 Antwoorden
Sadia92
Student
Opties

Hallo 

Wij kochten in februari 2021 onze tv bij mediamarkt en wij ondervinden sinds vandaag ook het probleem waarover hier wordt gesproken, een zoemend geluid net zoals op de 2 filmpjes.

Als wij de instellingen naar dynamisch zetten stopt het zoemend geluid ook, eens terug naar standaard begint dit opnieuw. 

De gegevens van de tv zijn:

• Modelcode: UE70TU7020WXXN
  • Softwareversie: T-KTSU2DEUC-2303.1

is het ook mogelijk om dit op te lossen met een update op een usb stick soms? 

Ik hoor het graag. 

groeten Sadia 

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Sadia92 , Sadia,

Zou je het serienummer willen weghalen? Hier kan misbruik van gemaakt worden.
Zou je zelf een video willen posten? Zou je de tv willen resetten?
Bij InstellingenOndersteuningZelfdiagnoseResetten.
Voorlopig zijn er nog geen updates beschikbaar. De vraag is ook of het daaraan ligt.

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Sadia92 , Sadia,

Is je probleem inmiddels opgelost? Er staan namelijk nog vragen van mij open..

signatureee
Groet, Dick

Sadia92
Student
Opties

Dag Dick, 

Intussen is het inderdaad opgelost dmv de tv te resetten. 

Bedankt!