op 17-01-2021 05:56 PM
Connecting Samsung TV (QE55Q70) ) to DVD player (not Blue Ray) not possible?
Is het mogelijk een "gewone" DVDspeler aan te sluiten op een Samsung TV (QE55Q70) ?
Als ik via een HDMI ingang van de TV een koppeling maak, kan ik kiezen voor een Blue-Rayspeler, maar niet voor een "gewone" DVDspeler. Doe ik iets fout?
op 17-01-2021 06:11 PM
Goedenavond @hatjong ,
Over welke "gewone" DVDspeler gaat het?
Zie de speler ook niet terug bij Bron?
Op welke plek krijg je de keuze te zien?
Graag hoor ik van je..
op 17-01-2021 07:45 PM
Hallo Dick,
Het betreft een Philips DVDspeler.
Indien aangesloten via HDMI 2 (of 3) verschijnt een scherm met de mededeling:
"HDMI 2 (of 3) Onbekend. Selecteer bron". Als ik op bron klik gebeurt er niets.
Als ik in dit scherm "omhoog ga", krijg ik een keuze met, TV, PC, Blu Ray (de keuze DVD staat hier niet bij.)
op 17-01-2021 07:48 PM
Hoi @hatjong ,
Oké! En als je daar gewoon Blue Ray kiest en een willekeurig merk selecteert?
op 17-01-2021 08:22 PM
Hai, bedankt voor je reacties.
Ik heb Blu Ray gekozen, er wordt niet naar een merk gevraagd, maar de TV blijft melden: "geen signaal".
Ook als ik de DVDspeler meldt als thuisbioscoop of als PC is het resultaat: "geen signaal".
Qua hardware is de TV wel OK, maar de software is bedroevend. Dit geldt niet alleen voor HDMI maar ook voor de USB toegang en de overige functies is mij ervaring.
I
op 17-01-2021 09:29 PM
Hey @hatjong ,
Hierbij een workaround. Het probleem met een DVD player is HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) gerelateerd. Een HDMI splitter tussen de DVD player en TV aansluiten zou dit probleem kunnen verhelpen..
op 19-01-2021 12:03 PM
op 19-01-2021 11:02 PM
Ik denk dat het probleem inderdaad in de HDCP (High-bandwidth Digital Content Protection) zou kunnen zitten.
De DVD is al een paar jaar oud (Philips DVP 3990/12). Er zou dan een converter van HDCP 1.4 naar 2.2 nodig zijn,
vermoed ik (in de handleiding kan ik niets over de versie van HDCP vinden).
Maar dan nog zou ik op het installatiemenu Blu Ray moeten kiezen, dus ik heb er weinig vertrouwen in.
Volgende keer beter opletten en géén Samsung TV kopen.
19-01-2021 11:16 PM - bewerkt 19-01-2021 11:42 PM
Beste @hatjong ,
Natuurlijk staat er in de handleiding niets over HDCP. HDCP is een specificatie, ontwikkeld door Intel, voor de bescherming van digitale audio- en videoinhoud die verstuurd wordt over DVI-, DisplayPort- of HDMI-verbindingen. Het is een vorm van digitaal rechtenbeheer.
Dit heeft dus niets met een Samsung tv te maken en zul je dit ook op andere tv merken tegenkomen.
Deze speler is ook erg gedateerd. 12 Sept. 2012. Inderdaad beter opletten en misschien geen Philips meer kopen..