op 21-09-2017 06:54 PM
TV is Samsung TV UE49KU6450.
Connect AE14 aangesloten op de HDMI ARC.
Audio output van TV geeft aan "receiver".
De uitgang van de AE14 wordt verondersteld het geluid van de TV te geven, naar keuze digitaal, optisch of analoog.
Ik heb analoog nodig om naar mijn oude Marantz versterker te gaan.
Werkt echter niet. Heb op Conrad.be een review gevonden met juist hetzelfde probleem.
Anynet+ (HDMI-CEC) staat aan.
Enige suggestie?
Dank!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 25-09-2017 09:05 PM
Versie 1201. Bij check voor update krijg ik het bericht dat dit de laatste versie is.
Ik zoek wel verder voor een of andere oplossing.
Bedankt voor de hulp!
op 25-09-2017 03:57 PM
Hi @Marusvs,
Hip ding die AE14! Nu is het met dit soort converters nooit 100% te garanderen dat alles compatibel is, maar zolang je onder "Luidspreker Instellingen" de audio output via de HDMI ARC aansluiting laat lopen heb je er aan de kant van de TV alles al aan gedaan. Nu ben ik geen Marmitek expert maar klopt het dat een optische aansluiting alleen voor output is? Zo niet, zou je het ipv via HDMI ARC ook via een optische kabel kunnen proberen. Laat je me weten of ik hier nog iets nuttigs heb gezegd?
op 25-09-2017 04:28 PM
Bedankt @JoerIS,
De optische aansluiting van de Marmitek is enkel output, en daar komt dus ook niets uit.
Momenteel gebruik ik de optische output van de TV, maar die is zo bedroevend zwak dat ik een andere oplossing zoek. Ik heb al geprobeerd met twee omvormers van optisch naar cinch, maar moet dan de versterker veel te ver opendraaien. Erg leuk als ik dan per vergissing overschakel naar een andere input van de versterker...
Hierover zijn nog veel klachten te vinden.
Is er met bluetooth iets te beginnen? Bestaat er iets van Samsung zelf (bluetooth naar cinch)? Met niet-Samsung omvormers vrees ik op de "zelfbescherming" van Samsung te botsen...
op 25-09-2017 04:48 PM
op 25-09-2017 09:05 PM
Versie 1201. Bij check voor update krijg ik het bericht dat dit de laatste versie is.
Ik zoek wel verder voor een of andere oplossing.
Bedankt voor de hulp!