26-06-2019 06:23 PM - bewerkt 26-06-2019 07:31 PM
Gisteren op 25/06/2019 kreeg ik bericht op deze smart televisie dat er een software update heeft plaatsgevonden.
Ter informatie, ik kijk nog analoog, heb géén digibox of whatever, gewoon kabel/analoog.
Ik krijg nu volgende foutmelding: CI + module of smartcard niet herkend.
Kan de kanalen wederom instellen met de zoekfunctie op analoog te zetten en dan alléén de analoge kanalen in een lijst weer te geven, doch de televisie lijkt een eigen willetje te hebben en zet steeds weer de digitale kanalen weer mee in de lijst.
IK heb gisteren getracht contact op te nemen met Mediamarkt en kreeg een callcenter aan de lijn die mijn boodschap zouden doorgeven, ik wacht nog steeds op een antwoord.
Vandaag weer het zelfde probleem, CI + module of smartcard niet herkend, weer héél de poespas van weer instellen van de kanalen... dan probeer je via de televisie hulp te krijgen van Samsung, waar men dan weer naar Messenger verwijst...
Heb héél even een zekere Davey aan de lijn gehad, die blijkbaar op de vlucht is geslagen want ik kreeg géén antwoord meer na zijn vraag: Dus u krijgt foutmelding "CI + module of smartcard niet herkend"? (en Davey was een half uurtje later weer paraat, stelde mij voor om een adapter te verwijderen (zie foto's), adapter niet aangetroffen.
Dan probeer je Samsung via de telfoon te contacteren, enkele minuten later en wat euro's armer hang je dan maar in, want je staat op een wachtlijst tot de lijn vreemd begint te doen.
Als dit probleem zich blijft voortdoen, zie ik mij genoodzaakt morgen even van Deurne naar Turnhout te verplaatsen met dit toestel, en daar bij Mediamarkt mij ongenoegen laten blijken, want bij Samsung lijk ik géén gehoor te krijgen!
Is er iemand bekend met dit probleem?, graag een oplossing, dank u
Update 19.29 uur, contactpersoon via messenger heeft afspraak gemaakt voor morgen, zodat iemand bij Samsung via internet de televisie kan overnemen en het probleem opsporen.
Maar zoals ik hier op dit forum al kon lezen, is het een gekend probleem met de CI + module en het geheugenverlies van de televisie..
27-06-2019 10:47 AM - bewerkt 27-06-2019 07:05 PM
Ik ga er van uit dat het nu opgelost moet zijn.
Extern heeft men het probleem bekeken
op 28-06-2019 11:04 AM
@Baldnolocks Fijn om te lezen dat het opgelost lijkt te zijn! Wat is er precies geconstateerd?
op 28-06-2019 01:22 PM
Dag Tim,
Na véél problemen, afspraak met hulp op afstand gemist te hebben (zouden 4 x gebeld hebben, doch ik had géén gemiste oproepen).
Terug op messenger contact verkregen waarbij men (lees vorige zin) duidelijk maakte, heb ik de persoon gevraagd mij even te op te bellen, en verkreeg idd. verbinding, nieuwe afspraak verkregen.
Persoon heeft gisteren op afstand de smart televisie onderzocht en heeft niet direct een probleem kunnen vinden, maar zei dat ik het in een ruimer perspectief diende te zien, dat er meerdere factoren tot problemen kunnen leiden (na mijn opmerking dat ik het in de titel vermeldde zinnetje al meer ben tegengekomen).
De oplossing die ik vermoed gevonden te hebben, (had ook een kanaallijst (analoog)) die voortdurend van 22 analoge naar 999 digitale en andere (lege) overging).
Telkenmale de televisie aan "geheugenverlies" leed, terug kanalen wissen, wederom kanalen instellen, kabel, analoog en dan als voorkeur alléén de analoge kanalen toelaten in de lijst, en telkens opnieuw, echt frustrerend...
Dus een feitelijke oorzaak kan ik u niet geven...
Groeten, Michel
op 28-06-2019 01:38 PM