Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

CI+ interface UE43KU6000SXXN

(Onderwerp aangemaakt op: 02-06-2020 11:20 AM)
1663 Weergaven
FritsD
Apprentice
Opties

LS,

Onlangs een CI+ module besteld bij Ziggo (type smardtv)

Deze is 68 pins terwijl de standaard interface op mijn samsung ue43ku6000sxxn een 64pins versie is.

Ziggo klantenservice geeft niet thuis terwijl volgens hun site mijn tv wel geschikt zou zijn.

Nu heeft samsung ook wel een 68pins interface maar mijn type tv wordt daar niet bij genoemd.

Help!

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
FritsD
Apprentice
Opties

Probleem opgelost! Alle CI+ modules zijn 68pins. Het is d e Samsung adapter die aan tv-zijde 64 of 68 pins moet zijn. Min tv heeft een 64 pins adapter nodig en was verwarrend. Deze adapter is inmiddels geinstalleerd en de CI+ module werkt voor mijn model tv en in mijn postcode gebied (voormalig upc). Prima. Enige teleurstelling waren de helpdesks van Ziggo en Samsung. Wel heel vriendelijk (één keer verbrak "spontaan" de chat verbinding met Ziggo) maar technisch weinig kennis. Op zich ok maar dan moet er in de back office goede kennis kunnen worden aangeboord. Helaas.

Case closed.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @FritsD , Frits,

De Model Code die je doorgeeft, klopt niet. Waarschijnlijk een typefout gemaakt, want deze is niet terug te vinden.

Moet waarschijnlijk UE43KU6400SXXN zijn. Graag even checken op de sticker op de achterzijde van de tv.

Dat de tv geschikt is voor een CI+ module staat hier los van.

Er zijn inderdaad sommige Samsung tv's die zijn uitgerust met een 68 pins CI+ adapter.

Jouw tv staat er helaas niet bij en deze zijn onderling niet uitwisselbaar. Zie welke jouw tv heeft:

https://www.samsungonderdelen.com/samsung-model/ue43ku6400sxxn.htm?popular=yes

Klik op Onderdelen->Kaarthouder. Ik begrijp even niet waarom je er 1 hebt aangeschaft.

Een CI+ module wordt standaard geleverd bij het abonnement wat je hebt gekozen.

De meest gangbare modules zijn: Smit, Quantis en Neotion. Waarschijnlijk heb je de verkeerde besteld..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
FritsD
Apprentice
Opties

Mooi snelle reactie dkoster!

En je hebt gelijk dat het typenummer niet klopt.  Correct is UE43KU6400SXXN.

Bij deze gewijzigd.

FritsD

FritsD
Apprentice
Opties

Ik kom er lang na de aankoop er achter dat ik een interface accessoire nodig heb en dat die niet is meegeleverd. Leve Mediamarkt). Ik kom er ook nu pas achter dat er 64p en 68p versies zijn waarbij voor mijn tv de  64p versie geldt. De module van ziggo is 68p (fabrikaat smartdtv) en volgens de ziggo check zou mijn tv geschikt zijn. Niet dus. Leve Ziggo. Dit gaat nooit lukken dus. Helaas pindakaas. Dat gaat weer wat kosten.......

0 Likes
JB9
Explorer
Opties

De module van Ziggo is standaard voor de NL markt. Hiervoor wordt door Samsung een adapter meegeleverd bij de TV. Zie handleiding: https://www.samsung.com/nl/support/model/UE43KU6400SXXN/

Oplossing
FritsD
Apprentice
Opties

Probleem opgelost! Alle CI+ modules zijn 68pins. Het is d e Samsung adapter die aan tv-zijde 64 of 68 pins moet zijn. Min tv heeft een 64 pins adapter nodig en was verwarrend. Deze adapter is inmiddels geinstalleerd en de CI+ module werkt voor mijn model tv en in mijn postcode gebied (voormalig upc). Prima. Enige teleurstelling waren de helpdesks van Ziggo en Samsung. Wel heel vriendelijk (één keer verbrak "spontaan" de chat verbinding met Ziggo) maar technisch weinig kennis. Op zich ok maar dan moet er in de back office goede kennis kunnen worden aangeboord. Helaas.

Case closed.