op 09-10-2019 11:38 AM
Sinds gisteren 8 okt '19 werkt uit het niets de decodering van de zenders naast NPO 1 t/m 3 (deze zijn m.i. niet gecodeeerd in HD) op mijn Quantis Interactieve CI+ 1.3 module niet meer. Het gaat om Samsung UHD toestel 40MU6125. De decodering van de zenders werkte sinds eergisteren altijd wel goed. Op een ander Samsung HD toestel in huis werkt dezelfde CI+ module namelijk wel en wissel je de Ziggo smartcards uit decodeert de smartcard op een ander HD toestel wel. Wat kan het probleem zijn; zie ik iets eenvoudigs over het hoofd?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 09-10-2019 07:52 PM
Beste Dick,
Dank voor je uiteenzetting. Wonder boven wonder is vanavond gebleken dat de CI+ module weer herkend werd door de Samsung UHD Smart TV. Betekende dat er meteen een update is doorgevoerd en de gecodeerde zenders nu allemaal weer gedecodeerd worden i.c.m. de smartcard van Ziggo. Vreemd dat dieze gisteravond en vanochtend niet werkten.......
I.e.g. probleem opgelost en de dames in huis kunnen weer RTL etc kijken. Ik cast vrolijk verder met de Disney + app.
op 09-10-2019 03:29 PM
Goedenavond @Ernst-Jan ,
Gaat het hier toevallig over de volledige Model Code UE40MU6125KXXC?
Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Graag hoor ik van je..
op 09-10-2019 03:57 PM
Beste Dick,
Volgens mij gaat het idd om dit toestel. Ik heb deze destijds online gekocht bij het online concern van dat bolle mannetje.
Daarin wordt ook aangegeven dat het toestel Ziggo & KPN gecertificeerd is.
op 09-10-2019 06:41 PM
Beste @Ernst-Jan ,
"Volgens mij" is niet zeker weten. Gaat het hier idd om de UE40MU6125KXXC? Zie die sticker op de achterzijde van de tv.
Nog geen bevestiging mogen ontvangen. Als dit idd zo is, dan maar even een vervelend verhaal. Hopelijk ben ik abuis.
Bol.com staat, met zijn resellers, staat bij mij op de lijst met onbetrouwbare leveranciers. Zie ook Tweakers bij Tuner"
https://tweakers.net/pricewatch/1205689/samsung-ue40mu6125-zwart-(buitenlands-model)/specificaties/
Indien UE40MU6125KXXC:
Dit is een gemodificeerd buitenlands model. Spaans. De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXC.
De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.
Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.
Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.
Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.
Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.
Dit betekent niet dat de televisie geen garantie meer heeft, maar dat hiervoor door de verkopende partij gezorgd dient te worden. Mocht deze bijvoorbeeld binnen de garantietermijn failliet gaan dan is het recht op fabrieksgarantie verdwenen en kunnen reparatiekosten voor eigen rekening komen.
Deze tv's kunnen veel problemen opleveren. Waar is deze tv aangeschaft?
Problemen:
Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, ben je voor garantie afhankelijk van de verkoper. Hopelijk is Samsung Nederland genegen, een toestel dat zij niet hebben geïmporteerd, onder fabrieksgarantie te herstellen.
Bij een probleem met Ziggo verwijs ik je naar de helpdesk van Ziggo. Misschien zou dit kunnen helpen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ci-plus/televisie-opnieuw-instellen#/
Suc6!
op 09-10-2019 07:52 PM
Beste Dick,
Dank voor je uiteenzetting. Wonder boven wonder is vanavond gebleken dat de CI+ module weer herkend werd door de Samsung UHD Smart TV. Betekende dat er meteen een update is doorgevoerd en de gecodeerde zenders nu allemaal weer gedecodeerd worden i.c.m. de smartcard van Ziggo. Vreemd dat dieze gisteravond en vanochtend niet werkten.......
I.e.g. probleem opgelost en de dames in huis kunnen weer RTL etc kijken. Ik cast vrolijk verder met de Disney + app.