op 14-08-2017 10:29 PM
Mijn Blue Ray souroundset 2.1 gaat nu na ongeveer 5 minuten vanzelf open en dicht. en open en dicht. zonder dat er een knop word ingedrukt. hoe kan ik dit oplossen???
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 16-08-2017 02:33 PM
Hi @MarcNL,
welkom op de Community!
Wat vreemd dat hij telkens vanzelf open en dicht gaat, is de lade dan leeg lade of zit er een disc in? En heb je dit dan met meerdere discs?
Je kan proberen om de toets 5 (STOP) op de afstandsbediening 5 seconden of langer ingedrukt in stand-by. - Met de functie RESET worden alle opgeslagen instellingen gewist.
Je kan ook nog proberen hem een tijdje volledig van de stroom af te halen, en heb je ook gecheckt of de firmware up-to-date is?
De meest recente versie is: Versie 1024.0
Ik hoor het graag.
op 18-08-2017 08:26 PM
Heb nu eindelijk opgelost,
Heb mijn blue ray speler, een harde reset gedaan door 8 sec op de stop knop te drukken op front blue ray speler.
Daarna ook firmware update gedaan.
Hierna deed de spayer na ca 2 uur weer dezelfde kuren dvd/lade open en dicht.
uit eindelijk heb ik de blue ray speler open gemaakt, en eerst goed schoon geblazen met speciaal perslucht. daarna de printplaten met een watten stipje schoon gemaakt met alcohol, ook print aan front. en nu geen problemen meer.
Waarschijnlijk was STOF het probleem
op 30-11-2017 10:49 AM
Bij deze een kleine update.
Tot nu toe nog geen probleem meer gehad dat tijdens kijken of luisteren naar ander content dan dvd dat de lade vanzelf open gaat.
Hopelijk is het probleem op gelost.
We gaan het mee maken de komende tijd
op 16-08-2017 02:33 PM
Hi @MarcNL,
welkom op de Community!
Wat vreemd dat hij telkens vanzelf open en dicht gaat, is de lade dan leeg lade of zit er een disc in? En heb je dit dan met meerdere discs?
Je kan proberen om de toets 5 (STOP) op de afstandsbediening 5 seconden of langer ingedrukt in stand-by. - Met de functie RESET worden alle opgeslagen instellingen gewist.
Je kan ook nog proberen hem een tijdje volledig van de stroom af te halen, en heb je ook gecheckt of de firmware up-to-date is?
De meest recente versie is: Versie 1024.0
Ik hoor het graag.
op 18-08-2017 08:26 PM
Heb nu eindelijk opgelost,
Heb mijn blue ray speler, een harde reset gedaan door 8 sec op de stop knop te drukken op front blue ray speler.
Daarna ook firmware update gedaan.
Hierna deed de spayer na ca 2 uur weer dezelfde kuren dvd/lade open en dicht.
uit eindelijk heb ik de blue ray speler open gemaakt, en eerst goed schoon geblazen met speciaal perslucht. daarna de printplaten met een watten stipje schoon gemaakt met alcohol, ook print aan front. en nu geen problemen meer.
Waarschijnlijk was STOF het probleem
21-08-2017 05:16 PM - bewerkt 28-08-2017 11:52 AM
28-11-2017 04:15 PM - bewerkt 28-11-2017 04:18 PM
Dit zelfde probleem had ik dus ook, was gelukkig niet de enige want anders had ik dit antwoord nooit kunnen vinden.
Maar inderdaad de stopknop 8 seconden in gedrukt op de standby stand en daar kwam de melding RESET.
NU aan het uit testen of dat deze het langer blijft doen dan 2 uur.
Maar daar kom ik dan nog op terug.
Had al even gekeken of ik de nieuwste firmware had en die stond er op Versie 1024.0
op 28-11-2017 04:38 PM
op 30-11-2017 10:49 AM
Bij deze een kleine update.
Tot nu toe nog geen probleem meer gehad dat tijdens kijken of luisteren naar ander content dan dvd dat de lade vanzelf open gaat.
Hopelijk is het probleem op gelost.
We gaan het mee maken de komende tijd
op 30-11-2017 11:07 AM
Hey @Frank-61, dat is goed nieuws! Laten we inderdaad hopen dat 't permanent is opgelost.
09-04-2018 12:24 PM - bewerkt 09-04-2018 12:25 PM
Een nieuwe update.
Tot gisteren ging het goed en toen begon de dvd klep weer vanzelf open te gaan.
Heb hem nog maar is een reset gegeven door op de afstandsbedienig de stopknop 8 seconde ingedrukt te houden maar dat heeft helaas niet geholpen.
Vandaag meer even open gemaakt en het stof met een speciale lucht bus stof vrij gemaakt, ook dit heeft niet geholpen.
Jammer want op deze manier is de speler onbruikbaar geworden.
toch wel jammer dat zoiets kan.
op 09-04-2018 02:23 PM
Hey @Frank-61, jammer dat je nu weer hetzelfde probleem ervaart 😞 Er lijkt in dit geval toch een defect in te zetten. Je zou hier eventueel mee naar de winkel kunnen gaan, zodat het aangemeld kan worden voor reparatie.