op 27-09-2017 11:53 AM
Ik kocht onlangs (6 sep.) de Blu-ray speler Samsung BD-H6500. (bij Cool blue)
Er verschijnt soms storing. Een licht krakend geluid en stroken van witte sneeuw flitsen tijdens het beginscherm (menu) van de speler, en ook als ik een dvd met keuzemenu erinsteek, gebeurt dit tijdens het keuzemenu, maar raar genoeg stopt de storing bij het eigenlijk spelen van de film. Ik vind dit niet in de handleiding bij de problemenlijst.
Hebt u een idee hoe dit verholpen kan worden?
op 28-09-2017 05:13 PM
op 02-10-2017 11:19 AM
Bedankt Joeri voor jouw berichtje
Ik heb dit geprobeerd, ik heb versie 1113, er was blijkbaar geen nieuwere versie.
De storing gebeurt alleen bij mijn zelfgebrande dvd's (home-video/avchd), niet met commerciele dvd's.
Het rare is dat ik enkel storing krijg bij het menu van de dvd, en die storing gaat dan over naar het menuscherm van de blu-ray-player.
02-10-2017 03:28 PM - bewerkt 02-10-2017 03:28 PM
Dan lijkt het me toch een software probleem, als in, dat hij moeite heeft om custom dvd's te lezen. Wat je nog kunt proberen is andere software om je dvd's te compilen. Heb je dezelfde storing als je er een dvd in doet met alleen een filmbestand erop? Dus zonder menu.. of dat je op die manier een film laadt vanaf een USB stick.
op 06-10-2017 09:32 PM
Ik heb een dvd gemaakt zonder menu, hierbij is er dan ook geen storing, want de film begint direct te spelen.
Ik heb eigenlijk geen menu's nodig, dus ik zal zo wel voortdoen.
Het probleem zal wel te maken hebben met het feit dat deze blu-ray speler geen avchd 2 ondersteund.
Ik mag al blij zijn dat ik dan toch nog speelbare dvd's kan maken, gewoon door een bepaalde instelling in de video-editing software.
Nog eens bedankt voor jouw hulp
op 09-10-2017 12:09 PM